بازدید 5640
قائم مقام وزیر کشاورزی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی پاسخ داد؛

تهاتر نیسان آبی با گوشت کنیایی؛ واقعی بود یا کیک؟!

پیمان پاک به تابناک اقتصادی گفت: روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم با ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومان وارد کشور می‌شود. این گوشت گرم وارداتی در میادین تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با رصد و بازرسی توزیع می‌شود و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۱۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 20 January 2024

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سبد مصرفی خانوار در یک سال اخیر با وجود سیاست‌های ارزی و حمایتی دولت، با افزایش قیمت کالا‌های مصرفی نظیر گوشت مواجه بوده است؛ موضوعی که باعث شده در ماه‌های اخیر، حجم واردات گوشت بیشتر شود تا بازار به تعادل برسد.

خبر تهاتر نیسان آبی با گوشت کنیایی؛ کیک بود یا واقعی؟!

در این باره علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی پیرامون چرایی افزایش قیمت گوشت و راهکار واردات آن اظهار داشت: در یکی دو سال گذشته به دلایلی چون خشکسالی و نبود علوفه به میزان کافی، حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ و کاهش قدرت نقدینگی دامداران و همچنین جنگ روسیه و اوکراین ـ که باعث افزایش قیمت نهاد‌های دامی شده بود ـ کاهش ۱۵ درصدی تولید گوشت قرمز در کشور داشته ایم. در حقیقت شاهد افزایش قابل توجه کشتار دام در دو سال گذشته بودیم و البته این افزایش کشتار دام منجر به این شد که زنجیره گوشت قرمز آسیب ببیند.

وی افزود: با توجه به این مساله و با هدف تنظیم بازار در این شرایط، کمتر از پنج درصد مصرف گوشت گرم در کشور به صورت واردات تامین و در میادین تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای چند استان توزیع می‌شود؛ بنابراین برآورد معاونت امور دام در وزارت جهاد کشاورزی این است که در حال حاضر حدود ۱۵ درصد کاهش تولید گوشت در داخل کشور داریم و برای جبران این رقم، حدود ۵ درصد واردات به صورت گوشت گرم از حدود ۱۲ کشور انجام می‌دهیم که کشور کنیا هم جزو این کشورهاست.

وی در خصوص میزان واردات گفت: تقریبا در روز، میانگین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم (اکثرا گوشت گرم گوسفندی) وارد کشور می‌شود. این رویه در یکی دو هفته اخیر منجر به تثبیت نسبی قیمت گوشت در بازار شده است. در کنار این ۵ درصد مذکور، ۱۰ درصد هم گوشت گوساله منجمد برزیلی وارد کشور می‌شود که ارز این ۱۰ درصد با نرخ ارز تالار دوم مرکز مبادله تامین می‌شود. باید توجه داشت این گوشت منجمد برای مصرف عمده صنف و صنعت و رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد و حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن در سال جاری، واردات گوشت منجمد داشته ایم. (حدود ۹ تا ۱۰ هزار تن هم ماهانه گوشت منجمد وارد می‌شود)

خبر تهاتر نیسان آبی با گوشت کنیایی؛ کیک بود یا واقعی؟!

قائم مقام وزیر کشاورزی افزود: از سوی دیگر، در راستای حمایت از تولید اقداماتی در دستور کار قرار گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به واردات جو با قیمت مناسب اشاره داشت. جو وارداتی در سال جاری، حدود ۳ تا ۴ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب بود.

به بیان دیگر، نرخ مصوب جو ۱۱۳۰۰ تومان، ولی میانگین فروشمان بین ۷ تا ۸ هزار تومان به ازای هر کیلو جو بود. این اقدامات باعث شد تا دامداران در آذرماه و دی ماه، دامشان را برای زایش، تولید مثل و پرواربندی نگه دارند؛ بنابراین این خبر خوبی است که انشاءاالله سال آینده، شاهد افزایش زایش خواهیم بود. به بیان دیگر، در فصل آینده تعداد بیشتری دام داخلی وارد بازار می‌شود و آسیبی که به تولید وارد شده بود، به نسبت مناسبی ترمیم خواهد شد. این مساله باعث شد تا در آذرماه و دی ماه، عرضه گوشت به کشتارگاه ها، کمتر شود.

همچنین دو سه هفته‌ای هم مسیر واردات به دلایلی همچون تعطیلی بازار‌ها و کاهش پرواز در ایام سال نو میلادی، با کندی و وقفه همراه بود، ولی در روز‌های اخیر شاهدیم که واردات گوشت به روال عادی بازگشته است تا بتوانیم کاهش کشتار‌ها را جبران کنیم و انشاالله تا پایان ماه رمضان، واردات گوشت با این حجم تداوم خواهد داشت و بعد از آن، دام داخلی به بازار عرضه می‌شود و دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت.

بنابراین، هم اکنون روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله با ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومان وارد کشور و در میادین تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با رصد و بازرسی توزیع می‌شود. از حدود ۱۲ کشور (استرالیا، روسیه، مغولستان، کنیا، رومانی، ارمنستان، گرجستان و ...) واردات گوشت داریم. به زودی (طی یک ماه آینده) از آفریقای جنوبی هم واردات گوشت خواهیم داشت.

ماجرای تهاتر نیسان آبی با گوشت کنیایی چه بود؟

قام مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار در پایان گفت‌وگو در خصوص این سوال، با تاکید بر اینکه تهاتر نیسان با گوشت، خبر فیکی بود که رسانه های معاند زدند، به تابناک اقتصادی گفت: روزانه و میانگین ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی از کشور کنیا وارد می‌کنیم و به مرور حجم این واردات بیشتر می‌شود. پیمان پاک تاکید کرد: خبری که در گذشته پیرامون تهاتر نیسان آبی و گوشت کنیایی مطرح شده بود، از اساس کذب و فیک بود، چون محل ارز واردات گوشت از کنیا، بانک مرکزی کشورمان و از فروش نفت است و ارز صادرات نیسان هم به عنوان ارز صادراتی است و صادرکنندگان از آن برای واردات خودشان استفاده می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۹
گوشت، زعفران، ماهی، مرغ، حبوبات، لبنیات، میوه، برنج، چای، قند و شکر، روغن، کنسرو، سوسیس و کالباس، شیرینی


کدامیک را مردم می توانند به راحتی خریداری کنند؟
رییسی در این 3 سال با اقتصاد این مملکت چه کار کرده؟
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
دولت از تجربه موفق سر کار گذاشتن مردم بر بخش واردات خودرو استفاده کرده و دیده ۳ سال راحت مردم سر کارند همین
راه کار رو در بخش گوشت هم پیاده کرده
شاید فردا هواپیما هم به این وعده ها اضافه بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
چقدر این تازه کار
گوگولی
دروغه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ممکنه مثل چای دبش واسه ما گوشت نشود

ولی واسه آغازاده هاشون میلیاردها دلار خواهد شد
حجت الاسلام دژکام، امام جمعه شیراز:
خشکسالی بخاطر گناهان مردم است. باید استغفار کنیم تا باران ببارد!

اگر کمتر گناه کنیم، بیشتر باران ببارد، علوفه بیشتر می شود، تعداد دامها بیشتر شده، گوشت فراوان شده، در نتیجه ارزان می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
فقط مردم گناه می کنند.
مسئولان معصوم و بری از گناهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
آیا این مردم هستند که گناه می کنند و اختلاس های میلیارد دلاری انجام می دهند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
جالبه زمان روحانی
امامان جمعه و نمایندگان مجلس و تندروهای جبهه پایداری ها و امام صادقی ها و تریبون ها و روزنامه هایشان

همه اقتصاد دان شده بودند و تمام مشکلات را بخاطر
برجام و اف ای تی اف و اصرار روحانی واسه توافق جهانی محکوم میکردند !!!؟؟؟

ولی همانها در دوره رئیسی، سکوت کرده و گرانی و تورم و خشکسالی را از کوتاهی مردم میدانند !!!؟؟

و بهر حال هیچکدامشان از دولت رییسی انتقادی نکرده و نمیکند
خودرویی که درایران با نام نیسان وانت تولیدمیشود کوچکترین ارتباطی با برندنیسان ندارد حتی یک پیچ ومهره اش هم مال نیسان نیست.ولی چون درقالب اتاق نیسان جونیورکه دهه های 50 و60 درایران مونتاژمیشد عرضه میشود بین مردم بانام نیسان شناخته میشود که خودرویی فوق العاده غیراستاندارد است ونیسان جونیور50 سال پیش بسیاربهتروبا کیفیتتر ازاین وانت کذایی بود. پس طبیعتا کنیا هم درمقابل این نوع خودرویی که از ایران میگیرد گوشت متناسب با آن را به ایران خواهدداد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حتی اگر بخواهند همین نیسان آبی مشهور بی کیفیت را صادر کندد مستلزم تغییر در خط تولید ان است چون در کنیا ظاهرا فرمان خودرو ها به سبک انگلیس سمت راست خودرو است واین یعنی که تغیرات اساسی در داخل کابین راننده .ضمنا گفته شده دوستان دبشی هم در صادرکردن چای غیر قابل مصرف داخلی به کنیا ووارد کردن مجد همان چای به دخال با عنوان چای خارجی وبد تر از آان جا زدن ان بنام چای هندی کاری کردند کارستان.امید وارم وارد کنندگان گوشت از این روش استفاده نکنند.
داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه:

رشد اقتصادی کشور در شش ماه اول امسال به هفت درصد رسید!
نرخ بیکاری در کشور نیز به هفت درصد کاهش یافته است!
اقتصاد ایران یک دهه فرصت سوزی را پشت سرگذاشته است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
آثارش از در و دیوار و اوضاع مملکت مشخص است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ایشان ظاهراً خوابی که شب قبل دیدند را تعریف کردند.
یه بچه ای واژه فیک را اشتباهی کیک شنیده است و یک... هم آن را پشت تریبون اعلام کرد شما چرا تکرار می کنید؟
پاسخ ها
خالو قربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
عزیز دل همون بچه شب یلدا مهمون صدا وسیما بود وکلی از او تعریف کردن در این دوره ایی که هنرمند درست وحسابی حق کار کردن در صدا وسیمارا ندارند
سوابق کاری این جوون خوش تیپ را منتشرکنید ببینیم این جوون 25 ساله با کدام سوابق وتجربه مدیریتی شده قایم مقام وزیر. یاد مهردادبذرپاش میافتیم که 23 سالگی احمدینژاد ازسرکوچه آورد کردش رئیس سایپا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
لطمات احمدی نژاد خیلی بیشتر از این حرفهاست
وقتی قیمت نهاده های دامی با ارز ازاد محاسبه میشود، مسلما قیمت گوشت تعدیل نمیشود چرا که تولید دامداران با گوشت وارداتی به نرخ ارز ترحیجی قابل رقابت نخواهد بود. پس این خبر هم کیک هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
مگر چند درصد تولید گوشت داخل بر مبنای نهاده های وارداتی است؟؟؟؟؟؟؟؟
متضادلغت واقعی عربی به انگلیسی فیک است نه کیک ماکاربران‌سوادنداریم شماکه بایدداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حتما هوس کیک و قهوه کرده اشتباه فیک کیک نوشته
متضادلغت واقعی عربی به انگلیسی فیک است نه کیک ماکاربران‌سوادنداریم شماکه بایدداشته باشید
پاسخ ها
مم جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
عزیز برادر این یک شوخی است بعد از اینکه آقا پسری در اینستاگرام واقعی را واگعی وفیک را کیک تلفظ کرد وکلی معروف شد باب شده وگرنه همه معنی انرا میدانند
خوب واقعیت را گفتند حدود 5 درصد گوشت مصرف داخل وارداتی است و بقیه تولید داخل است و با استفاده از مراتع و آب و برق و گاز و کارگر داخلی و ریالی تولید می شود پس چرا گوشت در داخل بر مبنای قیمت های بین المللی و حتی بالاتر از ان به مردم عرضه می شود
شهروند چیذر ، گوشت گوساله ندارد. وای به حال بقیه جاهای کشور
یعنی نیسان آبی دادن گوشت با طعم کیک وارد کردن یا مثلا کیک با طعم گوشت وارد کردن؟!...آخه مگه میشه؟...قنادهای خودمون که بهتر کیک درست میکنن...حد اقل عکس کیک ها رو میگذاشتید تا مدل کیک های اونها رو ما ببینیم..حالا شاید قنادها و کیک پزهای کنیا کارشون بد نباشه...عکس کیک ها رو دارید تابی جان؟!!
کدامیک از مسئولان ما واقعی و کدامیک کیکی هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
فیک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اکثرا واگعی نیستند وکیک هستند
کیک‌ بود
اصلا قرار نبود گوشتی وارد بشه
گوشتهای وارداتی آنقدر نیست که بازار را کنترل کند و چون برنامه ای برای توزیع آن نیست معلوم نیست بدست چه کسانی میرسد .
نفس شما از جای گرم بلند میشه؟ با این تیترهای بی مزه خون دل مردم رو بیشتر کنید
اقای رئیسی اقتصاد مملکت را ویران و نابود کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
ویران مال یه لحظه شه
گوشت شده ۵۷۰هزارتومن اینا اومدن فقط تهران که سروصدا نشه همه جوره از هرجایی گوشت رو میرسونن!مگه آدم که مسئول امورپشتیبانی جهادکشاورزی هستی ویک درمیان مثل آفتابگردان توی صفحه تلویزیون ظاهرمیشی تهران مگه کل ایرانه؟وقتی از گوشت شقه ای۲۸۵هزارتومنی صحبت میکنی اینو اگه دروغگونیستی مستندبکن از کل شهرهای کشور بعد بیا صدمن یه غاز تعریف کن.
کابینه فراموشکار و کم حافظه ؟
سلام، دولت انقلابی به حساب خودش می خواست شاهکار کنه و خودی نشان بده و گرنه مملکت مقداری روی ریل بود بنام جراحی اقتصادی ، آمدن ابرو شو درست کنند چشم شو کور کردن و حالا زیرش موندن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست