بازدید 2134
۸

رسوایی سیاسی - مالی در ژاپن

حزب حاکم اصلی ژاپن ماه‌هاست که با یک رسوایی بالقوه هولناک متزلزل شده است؛ ده‌ها نفر از اعضای آن مظنون هستند که طی سال‌ها مبلغی معادل چند میلیون یورو را به طور غیر قانونی به دست آورده اند.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 20 January 2024

به گزارش­ «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، سه فراکسیون پارلمانی حزب لیبرال دموکرات در ژاپن (LDP، راست محافظه کار) از جمله جناح نخست وزیر فومیو کیشیدا روز جمعه اعلام کردند به دلیل رسوایی به زودی منحل خواهند شد.

جناح راست محافظه کار، ائتلافی داخلی است که با وعده حمایت انتخاباتی و پست‌های وزارتی، اعضا را جذب می‌کند.

در میان سه جناحی که انحلال خود را اعلام کرده‌اند، مهم‌ترین جناح PLD، ملی‌گراترین شاخه آن به رهبری نخست‌وزیر سابق شینزو آبه تا زمان ترور وی در سال ۲۰۲۲ است.

حزب حاکم اصلی ژاپن ماه‌هاست که توسط یک رسوایی بالقوه هولناکی در ژاپن متزلزل شده است. ده‌ها نفر از اعضای آن مظنون هستند که طی سال‌ها مبلغی معادل چند میلیون یورو را به طور غیر قانونی به دست آورده اند.

فومیو کیشیدا که دوباره به خاطر این رسوایی عذرخواهی کرد، روز جمعه به عنوان رئیس LDP گفت: "آنچه اتفاق افتاد اعتماد عمومی به سیاست را تضعیف می‌کند و بسیار مایه تاسف است. 

در حال حاضر انتخابات پارلمانی در ژاپن تا پاییز ۲۰۲۵ برنامه ریزی نشده است، اما انتخابات ریاست LDP قرار است در سپتامبر سال جاری برگزار شود.

اعلام انحلال سه فراکسیون PLD در حالی است که از روز جمعه علیه دو نماینده این حزب در چارچوب ماجرای وجوه مخفی پرونده قضایی آغاز شده است.
این دو مقام منتخب اعضای فراکسیونی بودند که قبلاً توسط آبه شینزو رهبری می‌شد.

کیشیدا در ماه دسامبر چهار تن از وزرای خود را از فرکسیون آبه به دلیل رسوایی وجوه پنهان برکنار کرد، اما این مانع از کاهش بیشتر محبوبیت او در نظرسنجی‌ها نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
"ده‌ها نفر مظنون هستند طی سال‌ها مبلغی معادل چند میلیون یورو را به طور غیر قانونی به دست آورده اند." بابا سرتونو بالا بگیرید. منحل کردن حزی دیگه چیه. برای دوره های تکمیلی هم بیاین ایران.علیه اونی هم که این مساله رو افشاء کرده شکایت کنید.
ای بابا ، آبروریزی نکنید . یکم از ما یاد بگیرید. چیزی نشده
این که چیزی نیست . یه جایی یه مملکتی هست که این اخبارها بصورت یومیه است ویه روند معمول هست براشون
ای بابا ده ها نفر فقط چند میلیون یورو بردن اونم احتمالا تخلفات مالیاتی و غیره بوده بیان ایران ببینن خوردن و بردن میلیاردها دلار چقدر آسونه و به کسی هم جواب گو نیستی تازه اونی رو هم که لوت میده رو میتونی ازش شکایت کنی بره زندان
ژاپنی های کم ظرفیت . در کشور ما به این جند میلیون اصلا فساد نمی گویند که بخواهد کسی یا دولتی را به لرزه دراورد این همه دولت کم ظرفیت. در کشور ما اصلا چند صد میلیون دلار اختلاس هم فساد محسوب نمی شود و به عنوان پاداش مدیریتی است.
رسوایی بالقوه !!!! چه نازک نارنجی. ما روزی چند تا بالفعلش رو داریم و سر و مر و گنده نشستیم سر جامون و هیچ تزلزلی هم حس نمیکنیم
خوبه تو ایران ثانیه ای یک اختلاس و ..‌ اتفاق می افت
فولاد
چای دبش
برنج
.....‌
داداش اینکارها برای ما خاطره هست که در مقیاس خیلی کوچک اتفاق میفته لطفا ظرفیتتون وبالا ببرید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست