بازدید 2807

انتقاد شدید نیکی هیلی از ترامپ

عدم تمایل ترامپ برای حضور در مناظرات انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه به سایر هم حزبی‌هایش هم سرایت کرد و نیکی هیلی از مناظره در نیوهمپشایر انصراف داد.
کد خبر: ۱۲۱۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 17 January 2024

به گزارش تابناک، فارس نوشت: مناظره انتخاباتی نامزدهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا در نیوهمپشایر به دلیل عدم استقبال برخی از نامزدها برای حضور در آن لغو شد.

به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز» پس از انصراف «دونالد ترامپ» از حضور در مناظره‌های انتخاباتی میان نامزدهای هم حزب خودش، اکنون «نیکی هیلی» فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا از تصمیم خود مبنی بر عدم حضورش در مناظره روز پنج شنبه خبر داد.

از بین ۴ نامزد ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه تنها کسی که با حضور در مناظره‌ها موافقت کرد، «ران‌دی‌سانتیس» فرمانداز ایالت فلوریدای آمریکا بود. با این حال سه نامزد دیگر از حضور در این برنامه استقبالی نکردند.

انصراف هیلی از حضور در مناظره پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا اعلام شد. هیلی در بیانیه‌ای عنوان کرد که تنها با ترامپ و یا «جو بایدن» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا مناظره خواهد کرد و به این نکته اشاره کرد که از رویارویی با رقیب دیگرش یعنی ران دیسانتیس در نیوهمپشایر و پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی این ایالت در تاریخ ۲۳ ژانویه صرف‌نظر می‌کند.

هیلی در بخشی از اظهاراتش عنوان کرد: ما پنج مناظره عالی داشتیم اما متاسفانه دونالد ترامپ همه آنها را نادیده گرفت او دیگر راهی برای پنهان شدن ندارد. مناظره بعدی من یا با دونالد ترامپ خواهد بود و یا با جو بایدن. من مشتاقانه منتظر آن روز هستم.

بیانیه هیلی در شرایطی منتشر می‌شود که وی در جریان انتخابات مقدماتی ایالت آیووا با کسب ۱۹ درصد از آرا رتبه سوم را به دست آورد و پس از دیسانتیس با ۲۱ درصد آرا و دونالد ترامپ با ۵۱ درصد آرا قرار گرفت.

تصمیم هیلی برای عدم حضور در مناظره روز پنج شنبه با انتقاد دیسانتیس همراه شد و وی در این رابطه عنوان کرد: هیلی از بحث کردن می‌ترسد زیرا نمی‌خواهد به سوالات سخت پاسخ دهد. وی همچنین خطاب به وی عنوان کرد: واقعیت این است که هیلی برای نامزدی ریاست جمهوری اقدام نمی کند او برای معاونت دونالد ترامپ نامزد می شود.

با این حال، هیلی بار دیگر اظهاراتش را در سی‌ان‌ان نیز تکرار کرد و گفت: اگر ترامپ در این مناظره شرکت کند، من هم هستم.

ترامپ پیشتر در اظهاراتی عنوان کرده بود که نیکی هیلی از آنجایی که شهروند آمریکا محسوب نمی‌شود، صلاحیت نامزدی برای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور را ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست