بازدید 2249

گزارش مارکا از لندن، رئیس فیفا خشمگین است؟

اهدای جایزه The Best به لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، در غیاب این بازیکن در مراسم تعجب بسیاری را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵ 16 January 2024

 

به گزارش تابناک، مراسم اهدای جوایز The Best از سوی فیفا شب گذشته در لندن برگزار شد و مسی بار دیگر به‌عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد و این جایزه را از آن خود کرد. 

اهدای این جایزه به این ستاره آرژانتینی شاید یکی از عجیب‌ترین و غافلگیرکننده‌ترین تصمیمات در چند سال اخیر و شاید حتی تاریخ فوتبال بود که انتقاد‌های بسیاری را هم به همراه داشت و باعث شد که بسیاری از افراد از این که این جایزه به او رسیده است ابراز تعجب کنند. 

روزنامه مارکا گزارش مفصلی را منتشر کرده و به بررسی اتفاقاتی که در طول شب رخ داد تا در نهایت به آنچه که آن‌ها «زیر سوال رفتن اعتبار فیفا که بزرگ‌ترین بازنده شب گذشته بود» خوانده‌اند منجر شده است بپردازند. 

یکی از نکات مهمی که باید در این مورد در نظر گرفت این است که بازه زمانی رای‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ در واقع از ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۲۰ آگوست ۲۰۲۳ بود که شامل جام جهانی قطر نمی‌شود و همین موضوع به تعجب از انتخاب مسی دامن زده است. 

یکی دیگر از اتفاقات عجیبی که رخ داد مربوط به این اتفاق بود که هیچ یک از سه نامزد اصلی که شامل مسی، ارلینگ هالند و کیلیان امباپه بودند در این مراسم شرکت نکردند. این در حالی است که همه این ستاره‌ها به‌علاوه وینیسیوس جونیور و جود بلینگام و چند بازیکن دیگر در مراسم توپ طلا حضور داشتند. 

در ادامه گزارش جالب مارکا را درباره روند اتفاقات شب گذشته می‌خوانیم. 

ساعت ۹ صبح: ما در لندن هستیم. هالند مدعی اصلی کسب این جایزه است. فتح سه‌گانه، سوپر جام و کفش طلا... امکان ندارد که بتوان این دستاورد‌ها را با قهرمانی در لیگ فرانسه و لیگز کاپ مسی مقایسه کرد. 

ساعت ۱۱ صبح: مشخص شد که هالند قرار است در این مراسم حضور داشته باشد. این موضوع عجیبی است که این بازیکن حاضر نشده است به لندن سفر کند و به شایعات دامن می‌زند. 

ساعت ۱۶: مطلع شدیم که مسی هم در این مراسم حضور نخواهد داشت. این موضوع از سوی آمریکا تایید شد، بنابراین احتمالا هالند برنده این جایزه خواهد شد. هیچکس انتظار پیروزی مسی را ندارد و حتی خبرنگاران آرژانتینی حاضر در مراسم هم چنین انتظاری ندارند. 

واکنش پدر هالند به اهدای جایزه به مسی بازخورد گسترده‌ای داشت
۱۹:۳۵: در مسیر برای رسیدن به محل برگزاری مراسم هستیم. هیچ یک از سه نامزد نهایی قرار نیست حضور داشته باشند و شایعات بار دیگر آغاز شده است. غیبت آن‌ها اتفاق عجیبی برای فیفاست. با توجه به غیبت هر سه نفر، احتمال پیروزی هالند بار دیگر زیاد شده است. 

۲۰:۵۰: خبر باورنکردنی منتشر شد. مسی برنده این جایزه شده است. نامش در سالن اعلام می‌شود و سکوت عجیبی برقرار می‌شود. هیچکس نمی‌داند باید چه واکنشی نشان بدهد... تا صدای اولین تشویق به گوش می‌رسد. هیچکس از اطرافیان مسی حاضر نیست و تیری آنری به‌عنوان مجری این جایزه را می‌گیرد و شوخی‌ای هم درباره این که آن را با خودش به خانه خواهد برد انجام می‌دهد. 

۲۱:۳۰: در میکسدزون هیچکس این اتفاق را باور نمی‌کند. افراد کمی هستند که جسارت مطرح کردن نظر واقعی‌شان در این باره را دارند. اکثریت صرفا از قدرت و بزرگی تاریخی مسی صحبت می‌کنند، اما موضوع بحث این نیست، چون جایزه The Best بازه زمانی مشخصی را در برمی‌گیرد و مربوط به شایستگی تاریخی بازیکنان نیست. قهرمانی در جام جهانی قطر مربوط به جایزه سال گذشته بود که لئو منصفانه آن را به دست آورد. 

۲۲:۳۰: زمان حضور در میکسدزون به پایان رسید و جانی اینتفانتینو حاضر نشد. برخلاف سال گذشته، رئیس فیفا حاضر به صحبت با هیچ خبرنگاری نشد. این اتفاق عجیبی است. آیا او از این که سازمان تحت مدیریتش در واقع از او مضحکه‌ای ساخته عصبانی است؟ 

به نظر می‌رسد که موج انتقادات از این بازیکن در روز‌های پیش رو همچنان افزایش پیدا کند. این در حالی است که بسیاری از بازیکنان مطرح روز دنیا از جمله هری کین، لوکا مودریچ، فدریکو والورده، محمد صلاح، ویرژیل فن‌دایک، کیلیان امباپه، اوبلاک، وینیسیوس جونیور و تیبو کورتوا هم در این رای‌گیری به مسی رای داده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی