بازدید 1614

واکنش ایران به ادعاهای بی اساس نخست‌وزیر استرالیا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن بی اساس خواندن ادعاهای نخست‌وزیر استرالیا گفت که این کشور در مسیر اشتباهی گام برداشته و با اقدامات ثبات زدای آمریکا در منطقه همراهی می‌کند.
کد خبر: ۱۲۱۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ 16 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) ۲۶ دی ماه به ادعاهای بی اساس نخست‌وزیر استرالیا درباره ایران واکنش نشان داد.

وی اینگونه اتهام زنی‌ها به جمهوری اسلامی ایران را  ناعادلانه و بی اساس خواند و افزود: دولت استرالیا به خوبی از نقش و جایگاه مهم ایران در برقراری صلح و ثبات در افغانستان، مبارزه مؤثر با پدیده شوم و خطرناک تروریسم داعش و گروه‌های افراطی در منطقه و تامین امنیت انرژی در یکی از مهمترین آبراه‌های بین‌المللی جهان آگاه است. 

وام فوری بدون ضامن تا سقف 75 میلیون - سریع و راحت وام بگیر

کنعانی عنوان کرد: متأسفانه با وارونه دیدن واقعیت‌های منطقه و با حمایت‌های یکجانبه و عدم جدیت در توقف کشتار مردم بی گناه غزه از سوی رژیم صهیونسیتی و همچنین پشتیبانی از اقدامات خودسرانه آمریکا و انگلیس در حمله نظامی به یمن و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، استرالیا مجددا بعد از تجربه تلخ همراهی با ائتلاف آمریکایی در عراق و افغانستان، در مسیر اشتباهی گام برداشته و با اقدامات ثبات زدای ایالات متحده در منطقه همراهی می‌کند. 

وی بیان کرد: جا دارد از افکار عمومی بیدار و عدالتخواه استرالیا که با حمایت از ملت مظلوم فلسطین خواهان توقف حملات سبعانه رژیم صهیونیستی علیه زیرساخت‌های مدنی و زنان و کودکان فلسطینی شده‌اند، قدردانی کنیم و از دولتمردان استرالیایی هم می‌خواهیم که بعد مسافت جغرافیایی، مانع دوراندیشی سیاسی آنها در درک حقایق سیاسی و امنیتی منطقه  نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست