بازدید 1884

افزایش مالیات سود بانکی در اسرائیل برای جبران کسری بودجه

در بحبوحه جنگ غزه و کسری بودجه اسرائیل، این رژیم سعی دارد با افزایش مالیات بر سود بانکی بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند.
کد خبر: ۱۲۱۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ 15 January 2024

به گزارش فارس، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی قصد دارد تا مالیات بر سود بانکی را طی سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به ۲۶ درصد افزایش دهد.

بتسالل اسموتریچ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم بر اساس دستورالعمل قانون مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۳۵۴، در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵، مالیات بر حقوق با نرخ ۱۷ درصد و مالیات بر سود بانکی با نرخ ۲۶ درصد اعمال شود.»

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده است که افزایش نرخ مالیات حدود ۱.۴ میلیارد شِکِل (۳۷۸.۴ میلیون دلار) در هر یک از ۲ سال آینده، درآمد اضافی برای این رژیم حاصل کند.

اما بانک مرکزی این رژیم هشدار داده است، هدف‌گذاری مالیات بر سود در یک بخش خاص، با اصول سیاست مالیاتی در تضاد است و عدم اطمینان ایجاد می‌کند و حتی ممکن است سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری منصرف کند.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی هزینه جنگ غزه را در بودجه پیشنهادی برای ۲۰۲۴ حدود ۸۵ میلیارد شِکِل (۲۴ میلیارد دلار) برآورد کرده و در این میان نگرانی‌هایی در مورد کسری بودجه وجود دارد.

گفته می‌شود اگر کمک‌های آمریکا را حساب کنیم، هزینه جنگ غزه به ۷۰ میلیارد شِکِل (۱۹ میلیارد دلار) کاهش خواهد یافت.

بر اساس پیشنهاد بودجه، سقف کسری مالی از برآورد‌های قبلی برابر با ۲.۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی به ۶.۶ درصد افزایش خواهد یافت.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر حملات هوایی و زمینی علیه نوار غزه آغاز کرده است و حداقل ۲۳ هزار و ۹۶۸ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر هم مجروح شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی