بازدید 16533

حداقل حقوق شاغلان در سال آینده چقدر است؟

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: براساس تصمیم کمیسیون تلفیق حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و سقف معافیت مالیاتی هم تا ۱۲ میلیون تومان تصویب شد.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 15 January 2024

به گزارش «تابناک»، حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در زمینه میزان افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده، گفت: کمیسیون در جلسه صبح امروز خود با افزایش حقوق ۲۰ درصدی شاغلان کشوری و لشکری موافقت کرد. 

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه کمیسیون براساس مصوبه خود حداقل سقف حقوق را ۱۰ و سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده را ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفت، ادامه داد: وقتی ما معافیت مالیاتی حقوق را از ۸ میلیون به ۱۲ میلیون افزایش می‌دهیم این بدین معناست که حقوق‌های پایین مشمول یک افزایش چند درصدی هم خواهند شد.

حاجی بابایی  با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در زمینه تعیین و پلکانی کردن سقف مالیاتی حقوق ادامه داد: سقف معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شد بنابراین کمیسیون مصوب کرد؛ مازاد بر سقف ۱۲ میلیون تومان تا سقف ۱۶.۵ میلیون تومان، ۱۰ درصد. از ۱۶.۵ میلیون تومان تا ۲۷ میلیون تومان، ۱۵ درصد. از ۲۷ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان، ۲۰ درصد و از ۴۰ میلیون تومان به بالا ۳۰ درصد مالیات دریافت شود.

وی  افزود:  بنابراین ۲۰ درصد افزایش حقوق برای همه شاغلان با رعایت عدالت در اخذ مالیات پلکانی انجام پذیرفته است.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به مصوبه کمیسیون در زمینه حداقل حقوق بازنشستگان تاکید کرد: کمیسیون حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده را ۹ میلیون تومان تعیین کرد و این یعنی ۹۰ درصد حقوقی که برای شاغلان با حقوق کم در نظر گرفته خواهد شد.

حاجی بابایی  در زمینه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: کمیسیون مصوب کرد حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در سال آینده باید با لحاظ ۹۰ درصد شاغلان متناظر بوده و ۴۰ درصد از بابت این مابه التفاوت حقوق در سال ۱۴۰۳ عملیاتی شود. به عنوان مثال کارمندی ۱۰ میلیون دریافتی داشته و با لحاظ ۲۰ درصد افزایش حقوق، حقوقش به ۱۲ میلیون تومان رسیده است، بنابراین وقتی فاصله حقوق شاغل با بازنشسته به عنوان مثال ۳ میلیون تومان باشد، ۴۰ درصد از این ۳ میلیون تومان را در سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد از آن در سال ۱۴۰۴ و ۳۰ درصد دیگر را در سال ۱۴۰۵ دریافت خواهد کرد. از این رو ۲۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان با درنظر گرفتن این شرایط، لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین کمیسیون مصوب کرد که همین مصوبه برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم لحاظ شود، ادامه داد: در این بخش اعلام شده بود که برای اجرای قانون منابع نیاز هست، از این کمیسیون مصوب کرد که ۱۷۰ همت از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت شود و از آن محل، منابع اجرای قانون تامین شود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده کل کشور  ادامه داد: این نکته حائز اهمیت است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت و کارفرمایان تعیین شده و مجلس در این زمینه تعیین تکلیف نمی‌کند؛ مجلس در این بخش تنها یک سیاستگذاری را برای بازنشستگان تامین اجتماعی داشته و برای این مصوبه، منبع تعیین کرده است. از این رو منابع پیش بینی شده هم می‌تواند مشکل دارو و هم منابع اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را برطرف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۵
تورم 50درصدی رسمی ، افزایش حقوق مثلا 20درصدی!!!!!!!!!!!! اون دنیا پاسخ می دید
خدایی با 10 میلیون کی میتونه زندگی کنه؟
بیچاره کردند کارمند و حقوق بگیر بدبخت را ... همه شرمنده زن و فرزندیم ... افزایش ۲۰ درصدی همین حالا ۳۰ درصد تورم بیشتر شده سال دیگه چه خاکی بر سر کنیم ؟؟؟
درود بر دولت محرومان !!!
یعنی افزایش حقوق حداقل ها ماهانه تقریبا به اندازه چهار کیلو گوشت
به شعب ابیطالب خوش آمدید
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
با این تورم سال دیگه میشه ۲ کیلو گوشت خرید
گوشت کجا بووووود
حقوق كارمند و كارگر ، يك چهارم هزينه زندگيشون را هم تامين نمي كند

و مسئولين فقط ياد گرفتن مصاحبه كنند و وعده و وعيد بدهند
تورم بالای 50 درصد ، افزایش فقط 20 درصد؟ عجب عدالتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
پرهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
عدالت علـــــــــــــــوی
راستشو بخواهید کسانی که زرنگ ان و به غیر از کارمندی کار دیگری بلدن برای اونا کارمندی با این وضع خوبه و الا اگه استعفا داده و دنبال کار دیگری باشن مثل لبو فروشی باقلا فروشی چون کارمند عمروشو گذاشته تو راه کارمندی و کار دیگری به غیر از لبو فروشی بلد نیست من خودم کارمند و فوق لیسانسم خدا را شکر بعد از ظهرها لبو می فروشم وضعم خوبتر شده اگه به همین روال باشه از کارمندی استعفا میدم
تعرفه پزشکی ۵۰درصد دستمزد ۲۰درصد دولت دلش آتش می خواهد
کمیسیون مصوب کرد؛ مازاد بر سقف ۱۲ میلیون تومان تا سقف ۱۶.۵ میلیون تومان، ۱۰ درصد. از ۱۶.۵ میلیون تومان تا ۲۷ میلیون تومان، ۱۵ درصد. از ۲۷ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان، ۲۰ درصد و از ۴۰ میلیون تومان به بالا ۳۰ درصد مالیات دریافت شود.

کسی که 16.5 دریافت میکنه 15 درصد و کسی که 27 تومن میگیره هم 15 درصد!!!!
فقط زورتون به کارمند و کارگر میرسه که ازشون مالیات بگیرین..
اونهم مالیاتی مه هیچوقت شفافسازی نشد کجا استفاده میشه
سلام هرچه حقوق افزایش کنند توروم بیشتر خواهد شد افزایش را بردارند ولی جلو توروم سرسام اور را بگیرند این بهتر نتیجه میدهد درضمن کدام بازنشسته باحد اقل حقوق میتواند چهار کلیو گوشت ماهانه مصرف کند؟
خسته نباشید اینقدر به فکر حقوق بگیر وبازنشستگان هستید خواستم سوال کنم مگر شما مسئول محترم در این کشورزندگی نمی کنید واز تورم افسار گسیخته خبرندارید باید هم خبر نداشته باشید زیرا حقوق ودرامد آنچنانی دارید .سوارهستید خبر ازپیاده ندارید .زندگی حقوق بگیر وبازنشسته مثل حرکت لاکپشت وآهو است روز بروز بدبختر وناامیدتر
میانگین مالیات طلا فروشان در سال ۹ میلیون است و یک فرهنگی با سیزده میلیون حقوق ۷هفت میلیون تومان در سال...پزشکان و دندانپزشکان و تراشکاران خودروها با درامد بالا اندازه کارمتد و کارگر مالیات نمی دهند این سازمان مالیاتی چه می کند...بعد واقعا باید حداقل سی درصد بالا می رفت
تو این بازی با ارقام فقط کارمند بیچاره است که هر سال نسبت به قبل فقیرتر می شود. اصلا افزایش 20 درصدی بشود 50 درصد و معافیت مالیاتی هم بشود 20 میلیون باز هم گشایشی نیست. نسبت به ده سال گذشته قدرت خرید کارمند حداقل 70 درصد کاهش یافته است. یعنی اگر حقوقها را 3 تا 4 برابر افزایش دهند تازه میشه مثل سابق.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی