بازدید 12179
جزییات حکم کم‌سابقه فدراسیون جهانی علیه باشگاه‌های ایران

خطیر نقش اول فاجعه مدیریتی جدید در استقلال؛ ۳پنجره بسته بدون بخشش! / داغ فیفا روی پیشانی ۳ تیم لیگ/ استقلال: دروغ است، پول می‌دهیم بازش می‌کنیم!

جزایی باورنکردنی و تاوانی سنگین برای غرور پوچ مدیرعاملی که به مدرک مدیریتی‌اش از سوئیس می‌نازد و به عنوان شاگرد اول لیست سازمان خصوصی‌سازی به استقلال آمد تا اداره حرفه‌ای باشگاه را به همتایان و اسلاف خود یاد بدهد اما در عمل...
کد خبر: ۱۲۱۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ 13 January 2024

خطیر نقش اول فاجعه مدیریتی جدید در استقلال؛ ۳پنجره بسته بدون بخشش! / داغ فیفا روی پیشانی ۳ تیم لیگ

خبری که تصور می‌شد یک اطلاعیه عادی برای پرداخت بدهی‌های باشگاه استقلال باشد، و با تسویه طلب چند شاکی خارجی رفع خطر شود، به یک فاجعه برای صدرنشین لیگ ایران تبدیل شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ نقش اول فاجعه مدیریتی جدید آبی‌ها، کسی نیست جز دکتر علی خطیر؛ مدیر پرمدعا و جنجالی که اینبار راه فراری برای شانه خالی کردن از این نمره سیاه در کارنامه خود ندارد. 

امروز یکی از خبرگزاری‌های داخلی، جزییات محرومیت ۵ باشگاه ایرانی از سوی فیفا را منتشر کرد؛ استقلال، آلومینیوم و مس از ۳ پنجره قطعی نقل‌وانتقالات محروم شدند و آنطور که ایسنا نوشته این محرومیت حتی با تسویه همه بدهی‌ها بخشیده نخواهد شد.

جزایی باورنکردنی و تاوانی سنگین برای مدیرعاملی که به مدرک مدیریتی اش از سوئیس می‌نازد و به عنوان مدیر نمونه و شاگرد اول لیست حسین قربان‌زاده به استقلال آمد تا اداره باشگاه را به همتایان و اسلاف خود یاد بدهد.

مدیری که با طرح های نمایشی ساخت ورزشگاه و روابط دیپلماتیک با عربستان ، در پی کسب وجهه‌ای ساختگی برآمد اما در عمل، خاکستری از برجای گذاشت و استقلال را با خاک یکسان کرد.

خطیر نقش اول فاجعه مدیریتی جدید در استقلال؛ ۳پنجره بسته بدون بخشش! / داغ فیفا روی پیشانی ۳ تیم لیگ

علی خطیر که وعده داده بود با حضورش دیگر استقلال از آسیا حذف نخواهد شد، حالا در صورت صحت اطلاعات منتشره، چنان بلایی سر باشگاه محبوبش آورده که بعید است چند مدیرعامل بعدی و مالک احتمالی آتی باشگاه، از پس حل و فصل آن بر بیایند.

این بار نمی‌شود مثل ماجرای جعل سند کتمان کرد یا مدیر دیگری را مقصر و جاعل جلوه داد یا با فرستادن فرشید هاشم‌سمیعی به برنامه‌های تلویزیونی، برای مردم داستان و قصه بافت.

فیفا در یکی از اقدام‌های جدید برای شفاف‌سازی محرومیت‌ باشگاه‌ها به دلیل شکایات مالی، سامانه‌ای به صورت آنلاین تنظیم کرده که در آن زمان آغاز محرومیت و میزان محرومیت از نقل و انتقال بازیکنان مشخص شده است. در این سامانه محرومیت باشگاه‌های ایرانی هم آورده شده است که نکات قابل توجهی به همراه دارد. مهم‌ترین موردی که در این سامانه ذکر شده، مربوط به محرومیت استقلال از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی است.

این محرومیت از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ (۶ آذر) به دلیل صدور حکم قطعی روی موتا، پائولو میگوئل دوس سانتوس و ژائو ابرئو سه دستیار ریکاردو ساپینتو، سرمربی فصل گذشته استقلال اعمال شده است.

مدیران استقلال در تلاش بودند که با مکاتبه با فیفا، رضایت فدراسیون جهان فوتبال را برای پرداخت مطالبات این سه نفر از محل درآمدهای استقلال در فیفا را جلب کنند. هر چند در روزهای اخیر باشگاه استقلال تلاش کرد چنین نشان دهد که با پرداخت بدهی این سه نفر پنجره تیم باز می‌شود، اما اطلاعات ثبت شده در سامانه فیفا نشان می‌دهد این محرومیت برای سه پنجره نقل و انتقالاتی اعمال خواهد شد.

براساس قوانین انضباطی فیفا، محرومیت نقل و انتقالاتی به دو صورت اعمال می‌شود که یکی برای تعداد مشخصی از پنجره‌های نقل و انتقالاتی است و این محرومیت پس از سپری شدن این تعداد پنجره رفع می‌شود؛ در نتیجه پرداخت مطالبات فرد شاکی منجر به رفع شدن زودتر از موعد محرومیت نمی‌شود. نوع دیگر محرومیت هم به این صورت است که پس از پرداخت مطالبات فرد شاکی، محرومیت باشگاه خودکار رفع خواهد شد که در این لیست با عنوان Until lifted مشخص شده است.

این اتفاق در حالی برای استقلال رخ داده که این باشگاه اخیرا رافائل سیلوا را به خدمت گرفته و اگر قرار باشد پنجره استقلال براساس این سامانه برای ۳ دوره بسته باشد، قادر به ثبت قرارداد مدافع برزیلی‌اش نیست. این موضوع خود یک شاکی ۹۰۰هزار یورویی به جمع شاکیان استقلال با مدیریت خطیر اضافه خواهد کرد.

اما باشگاه استقلال جای شفاف‌سازی و صداقت با هوادارانش، دست به تکذیب زد.

جدای از استقلال، پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس هم از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ (۶ آذر) به دلیل پرداخت نشدن مالیات قرارداد بوژیدار رادوشوویچ بسته شده که البته محرومیت پرسپولیسی‌ها پس از پرداخت این مالیات رفع خواهد شد و مشکلی به مانند استقلال ندارند.

علاوه بر سرخابی‌های پایتخت، پنجره نقل و انتقالاتی دو باشگاه آلومینیوم اراک و مس رفسنجان هم به ترتیب از تاریخ‌های ۹ژانویه ۲۰۲۴ (۱۹ دی) و ۵ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۴ آذر) برای ۳ پنجره نقل و انتقالاتی بسته خواهد بود که به این ترتیب سه باشگاه لیگ برتری به محرومیت از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شده باشند.

 

باشگاه استقلال: پنجره نقل و انتقالات به زودی باز می شود

 مکاتبات رسمی با فیفا انجام شده تا این بدهی از محل مطالبات باشگاه استقلال نزد فدراسیون جهانی فوتبال پرداخت شود و بدیهی است طبق قوانین، به محض پرداخت بدهی و اعلام وصول وکلای دستیاران ریکاردو ساپینتو، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال باز خواهد شد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال که مدتی است فردی گمنام به نام بختیاری آن را برعهده دارد، گفت: در مقررات فیفا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات دو مبنا دارد یا اهرم فشار برای پرداخت بدهی معوقه است یا مجازات انضباطی که از سوی کمیته انضباطی فیفا رسیدگی شده و رای صادر شده باشد که باشگاه استقلال خوشبختانه تا به حال محکومیت از سوی کمیته انضباطی فیفا نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۷
از کیسه ها چه انتظاری میشه داشت؟!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
این مافیای لنگ است که هرروز یک حاشیه برای محبوبترین تیم دنیا درست می کنند و همه اش دروغ است. خواهید دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
همان انتظاری را که از لنگ هست
محمد کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
این باشگاه که همیشه معدن جعل و دروغ بوده ولی این دکتر
، قلابی حسابی سور زده به دکتر فتل بیسواد جاعل
خطیر نیست
خطر هست
جناب مستطاب عالی آقای دکتر علی خطیر ، الی کوهن ورزش ایران !
این خطیر یا کریمی نیست که تیشه به ریشه این تیم زدن بلکه دولت ها هستن که با گماردن آدم های نالایق این ابر معضلات رو برای تاج کبیر بوجود اوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
لطفاً بفرمایید به نظر شما آدم لایقی که بتواند تاج کبیر شما را کبیرتر کند کیست ؟
درود بر خطیر
باشگاه جعلی فسادی استقلال ...
هر مدیری اومده استقلال از قبلی پر مدعاتر و پوچ تر بوده
همون جعل سند کافیه استقلال را دوباره بفرسته دسته سه

اما وقتی دستهای فدراسیون آبی پشت پرده است، عدالت برقرار نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
منظورتون جعل قرارداد طارمی و رضاییان هست؟
فکر کردن فیفا هم مثل فدراسیون و لیگ برتر همه چیز رو لاپوشونی میکنه
کیسه کشا ...

این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست (: (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
لنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
لنگ صد میلیارد مالیات برانکو را از کجا داد؟؟؟
پول که از جیبشون نمیره بخاطر همین هیچ اهمیتی هم براشون نداره. تاوان همه اینا رو هم مردم میدن
خخخخخخخخخ خندیدیم جعل سند کاری نکرد این که چیزی نیست
میگن در تیم فلسطین یک بازیکن اسرائیلی بازی میکند و و دو 2 بازیکن هم در باشگاه های اسرائیل بازی می کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
خوب که چی ؟ به شما چه مربوطه ؟ به ما چه ربطی داره که راپورتشان را میدی ؟
آخر این هنرنمایی هدر دادن و سوزاندن پول و سرمایه های مردم که در بیت المال جمع شده است من به اندازه سهم خودم در بیت المال از این مسئولان نمی گذرم
نالایق ها
بازهم‌ این سریال ادامه خواهر داشت
حالا شما نگران استقلالی تابناک؟!
دم قرمز خروست بیرون زده دیگه
هیچ چیزی بسته نشده اونم ۳ پنجره. استقلال تا ۳ پنجره فرصت داره بدهیشو بده. خطیر عالی کار کرده. از وقتی هم امیدوار رضایی از تابناک رفته بدحور قرمز شدید
دیگه دست کیسه کشا رو شده. خرابکاری بالا می یارن برای اینکه افکار رو منحرف کنن تقصیر رو می ندازن گردن پرسپولیس. خجالت بکشیدپرروها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی