بازدید 2392

مقام یمنی ادعای آمریکا درباره ایران را رد کرد

یک عضو دفتر سیاسی انصارالله می‌گوید ادعاهای آمریکا درباره نقش داشتن ایران در تصمیم‌گیری‌های یمن نخ‌نما و تکراری است و آمریکا از آنجا که می‌داند یمن پاسخ می‌دهد، دارد دست و پا می‌زند.
کد خبر: ۱۲۱۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 13 January 2024


به گزارش تابناک، «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن بعد از حملات اخیر آمریکا به یمن گفت واشنگتن از آنجا که می‌داند پاسخی قریب‌الوقوع و زلزله‌آسا در انتظارش است، دارد دست و پا می‌زند.

آمریکا، بامداد امروز، مناطقی را در یمن هدف حمله قرار داد. واشنگتن می‌گوید که این حملات را در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ انجام داده است. آمریکا، بامداد روز جمعه، نیز به با کمک انگلیس مناطقی را در یمن مورد حمله قرار داده بود.

حزام الاسد که امروز شنبه با شبکه «العربی» مصاحبه می‌کرد، در این باره گفت: «انتقام ما از آمریکا و لندن ادامه خواهد داشت چراکه آن‌ها به حاکمیت یمن تجاوز کرده‌اند».

مقامات یمنی از جمله سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دنبال حمله نخست آمریکا و انگلیس به یمن تاکید کرده‌اند ارتش این کشور اجازه نخواهد داد حملات آمریکا بی‌پاسخ بماند.

الاسد در ادامه صحبت‌هایش همچنین اشاره کرد واشنگتن پیش از اقدامات تنش‌زای اخیر از طریق میانجی عمانی پیام‌هایی برای یمن ارسال کرده بود و هم‌اکنون در تلاش است برای خود پیروزی ساختگی دست و پا کند.

این مقام انصارالله همچنین به ادعای مقامات آمریکایی درباره نقش داشتن ایران در عملیات‌های یمن، گفت: «اینکه گفته می‌شود ایران تصمیماتش را به ما تحمیل می‌کند، این‌ها حرف‌های تکراری و همیشگی آمریکاست».

مقامات آمریکایی طی روزهای اخیر در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شده‌اند که عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ با حمایت ایران انجام می‌شود.

این ادعا بارها از سوی مقامات آمریکایی درباره ایران مطرح شده است. با این حال، عالی‌ترین مقامات سیاسی یمن همواره هرگونه نقش‌آفرینی از سوی ایران در عملیات‌های ارتش یمن را رد و تاکید کرده‌اند تمامی عملیات‌ها توسط یمنی‌ها انجام می‌شود.

منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست