بازدید 7192
ششصد و هفتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تهدید بزرگ روسیه به حمله اتمی علیه اوکراین/ پیش بینی سقوط زلنسکی در سال 2024/ چراغ سبز بایدن برای توقیف دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین

ششصد و هفتاد و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 11 January 2024

تهدید بزرگ روسیه به حمله اتمی علیه اوکراین/ پیش بینی سقوط زلنسکی در سال 2024

بین الملل تابناک: ششصد و هفتاد و شش روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

صندوق بین المللی پول: اوکراین به تسهیلات ۴۲ میلیارد دلاری نیاز دارد
۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۰:۲۳

جولی کوزاک، سخنگوی صندوق بین المللی پول در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد که اوکراین در سال جاری به تامین مالی قابل توجهی به ارزش ۴۲ میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.

به گزارش"تاس", وی گفت: نیازهای مالی اوکراین برای سال ۲۰۲۴ همچنان قابل توجه است و حامیان و شرکای اوکراین باید اطمینان حاصل کنند که تعهدات مالی آن‌ها انجام می‌شود و اوکراین بودجه لازم برای حمایت از ثبات اقتصاد کلان خود را دریافت می‌کند.

در ماه دسامبر گذشته، اوکراین ۹۰۰ میلیون دلار از صندوق بین المللی پول وام دریافت کرد. در اواخر ژوئن، هیات مدیره اجرایی صندوق بین المللی پول تصمیم گرفت یک وام ۸۹۰ میلیون دلاری را تحت عنوان تسهیلات چهار ساله در اختیار اوکراین قرار دهد.

صندوق بین‌المللی پول پیش از این یک برنامه چهار ساله برای اوکراین به ارزش۱۵.۶میلیارد دلاری تصویب کرده بود. اولین بخش ۲.۷ میلیارد دلاری این برنامه در ۳ آوریل وارد بودجه دولتی اوکراین شد.

گمانه زنی‌های غرب در باب همکاری تسلیحاتی روسیه و کره شمالی در اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۲۲ - ۰۰:۱۵

ایالات متحده آمریکا به همراه اوکراین و شش متحد دیگرش روز چهارشنبه روسیه را به استفاده از موشک‌های بالستیک و پرتابگرهای موشک کره شمالی در یک سری از حملات هوایی ویرانگر علیه اوکراین متهم کرده و می‌گویند این کشور به واسطه اقدامات خود تحریم‌های سازمان ملل را نقض کرده است.

به گزارش «آسوشیتد پرس» در بیانیه ارائه شده از سوی کشورهای مذکور آماده است که روسیه حملاتش علیه اوکراین در تاریخ ۳۰ دسامبر، ۲ و ۶ ژانویه را به واسطه تسلیحات کره شمالی انجام داده است و عنوان شده است که تخلفات این چنینی از قطعنامه های سازمان ملل، رنج مردم اوکراین را تشدید کرده است و از «جنگ تجاوزکارانه»روسیه حمایت و موجب «تضعیف رژیم جهانی منع اشاعه» می‌شود.

این هشت کشور جدا از آمریکا و اوکراین شامل فرانسه، بریتانیا، ژاپن، مالت، کره جنوبی و اسلوونی می‌شوند. همه آنها روسیه را به سواستفاده از موقعیت خود به عنوان یک عضو دائمی دارای حق وتو در شورای امنیت متهم کرده و هشدار داده‌اند که «تخلفات این چنینی جهان را به مکان بسیار خطرناک‌تری تبدیل می‌کند».

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن اشاره به این موضوع که ادعاهای مطرح شده از جانب «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عنوان شده است به این موضوع اشاره کرده که نمایندگان نیروی هوایی اوکراین تاکید کرده‌اند هیچ مدرکی دال بر واقعیت و تایید ادعاهای مطرح شده از جانب آمریکا به دست نیاورده‌اند».

 نبنزیا در مقابل، اوکراین را به استفاده از سلاح‌های آمریکایی و اروپایی برای ضربه زدن به بازارهای کریسمس، ساختمان‌های مسکونی، زنان و افراد مسن و کودکان در شهر بلگرود روسیه که نزدیک مرز این کشور با اوکراین است و دیگر مناطق روسی متهم کرده است.

با این حال «رزماری دی کارلو» مسول سیاسی و معاون دبیر کل سازمان ملل متحد به شورای امنیت گفته است که اوکراین در هفته‌های اخیر، متحمل بدترین حملات از زمان تهاجم روسیه در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ شده است و میزان تلفات غیرنظامیانش در مناطق مختلف به بالای ۶۹ درصد رسیده است.

روسیه و کره شمالی تاکنون هر گونه ادعا در زمینه همکاری با یکدیگر برای استفاده از تسلیحات نظامی کره شمالی در جنگ روسیه با اوکراین را رد کرده و ادعاهای غرب در این زمینه را فاقد اعتبار دانسته‌اند.

واکنش کرملین به حمایت آمریکا از مصادره دارایی‌های روسیه
۱۴۰۲/۱۰/۲۱ - ۲۰:۴۳

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) در واکنش به مطالب منتشر شده درباره حمایت آمریکا از مصادره دارایی‌های این کشور گفت: واشنگتن، مسکو را از تصمیم کاخ سفید در این زمینه مطلع نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف افزود: تقریبا هیچ کانال ارتباطی بین مسکو و واشنگتن وجود ندارد و اطلاعی در این باره از سوی کاخ سفید داده نشده است.

 

چراغ سبز بایدن برای توقیف دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۲۱ - ۲۰:۴۱

دولت جو بایدن از قانونی حمایت می‌کند که به آن اجازه می‌دهد حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده روسیه را برای کمک به پرداخت هزینه بازسازی اوکراین توقیف کند. این تغییر رویکرد در زمانی رخ می‌دهد که کاخ سفید به دنبال جلب حمایت کنگره برای تامین مالی بیشتر جنگ علیه نیروهای ولادیمیر پوتین است.

 براساس اطلاعیه ماه نوامبر شورای امنیت ملی آمریکا به کمیته روابط خارجی سنا، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا «در اصل» از لایحه‌ای که به آن اجازه می‌دهد این بودجه را مصادره کند، استقبال می‌کند.

شورای امنیت ملی آمریکا در این اطلاعیه که به رویت شبکه بلومبرگ رسیده است، گفت «این لایحه اختیارات لازم را برای قوه مجریه فراهم می‌کند تا دارایی‌های روسیه را به نفع اوکراین مصادره کند.»

حمایت بایدن از این اقدام در حالی آشکار می‌شود که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین را مسدود کرده‌اند، تا حدی به دلیل نگرانی از اینکه واشنگتن بار مالی زیادی را بر دوش می‌کشد زیرا حملات متقابل کی‌یف متوقف شده است.

کاخ سفید به دنبال متعادل کردن آن با نگرانی‌های مبنی بر این است که چنین اقدامی می‌تواند اعتبار سیستم مالی ایالات متحده را لکه‌دار و جرقه دوری‌گزینی از دلار را ایجاد کند. دولت واشنگتن همچنین می‌خواهد این حرکت را با متحدان گروه هفت، به‌ویژه در اروپا، جایی که حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده روسیه نگهداری می‌شود و حمایت از توقیف دارایی‌ها، به‌ویژه به صورت یک‌جانبه اندک بوده، هماهنگ کند.

به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، شورای امنیت ملی از این اقدام جدید به‌عنوان بخشی از طیف وسیعی از ابزارهایی که ایالات متحده در نظر دارد تا روسیه را وادار به پرداخت‌ هزینه‌های جنگ کند، حمایت می‌کند. بانک جهانی برآورد کرده است که بازسازی اوکراین حدود ۴۱۱ میلیارد دلار هزینه دارد.

شورای امنیت ملی آمریکا و دفتر بن کاردین، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از اظهارنظر خودداری کردند.

در این رابطه وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: در کنار شرکایمان در گروه هفت، ما گزینه‌های مبتنی بر سیستم‌های حقوقی و قوانین بین‌المللی را به منظور کمک به اوکراین در گرفتن غرامت از روسیه، بررسی می‌کنیم.

پیش از این هم شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به مشکلات اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه، به‌ویژه به دلیل توقف حمایت‌های مالی آمریکا و غرب از کی‌یف به دلیل مشاجره‌های سیاسی داخلی، خاطرنشان کرد که ایالات متحده و متحدان غربی‌اش در تلاشند با افزایش تحریم‌ها علیه مسکو و استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه در خارج از این کشور کسری بودجه کی‌یف را جبران کنند.

با نگرانی از اینکه اعطای دو بسته کمکی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ترتیب به ارزش ۶۱ و ۵۲ میلیارد دلار به دلیل مشاجره‌های سیاسی متوقف شده، حال و هوای سراسر اوکراین به‌طرز قابل توجهی غم‌افزاست. اکنون کی‌یف با کسری بودجه هنگفتی روبروست و گزارش‌هایی مبنی بر این وجود دارد که در ماه فوریه قادر به پرداخت دستمزدهای بخش دولتی نخواهد بود.

سی‌ان‌ان در همین رابطه گزارش داد: اما دست‌کم یک مورد وجود دارد که اوکراین می‌تواند نسبت به آن امیدوار باشد؛ دارایی‌های روسیه. اوکراین هفته گذشته با تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت آلروسا، بزرگ‌ترین تولیدکننده الماس روسیه و مدیرعامل آن، به پیروزی بزرگی دست یافت. به گفته اتحادیه اروپا، این شرکت استخراج ۹۰ درصد از الماس روسیه را در اختیار دارد که بخش مهمی از اقتصادی است که درآمد قابل توجهی را برای روسیه فراهم می‌کند.

تهدید بزرگ روسیه به حمله اتمی علیه اوکراین

نایب‌رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد که هرگونه حمله اوکراین به سایت‌های پرتاب موشک در داخل روسیه با تسلیحات تامین‌شده توسط آمریکا و متحدانش، خطر پاسخ هسته‌ای مسکو را به دنبال خواهد داشت.

 دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه که اکنون نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه است، گفت که برخی از فرماندهان ارتش اوکراین در حال بررسی حمله به سایت‌های پرتاب موشک در داخل روسیه با موشک‌های دوربرد غربی هستند.

وی نامی از فرماندهان و جزئیات بیشتری از این طرح ادعایی را فاش نکرد و هیچ واکنش فوری از سوی اوکراین به تهدید وی مشاهده نشد. مدودف در تلگرام نوشت: این به چه معناست؟ این فقط یک چیز دارد - آنها در خطر برخورد با  بند ۱۹ اصول اساسی سیاست دولتی روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای هستند.

مدودف گفت: این را باید به خاطر داشت.

بند ۱۹ دکترین هسته ای ۲۰۲۰ روسیه شرایطی را مشخص می‌کند که تحت آن رئیس جمهور روسیه استفاده از سلاح هسته‌ای را در نظر می گیرد: به طور کلی به عنوان پاسخی به حمله‌ای با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یا سایر سلاح‌های کشتار جمعی، یا به استفاده از سلاح‌های متعارف علیه روسیه زمانی که موجودیت دولت در معرض تهدید قرار گرفته است.

مدودف به طور خاص به نکته «g» بند نوزده اشاره کرد که به پاسخ هسته‌ای به حمله تسلیحات متعارف می‌پردازد.

وقتی صحبت از زرادخانه عظیم هسته‌ای روسیه به میان می‌آید، پوتین تصمیم‌گیرنده است، اما دیپلمات‌ها می‌گویند که دیدگاه‌های مدودف نشان‌دهنده تفکر جنگ‌طلب در سطوح بالای کرملین است که جنگ را یک مبارزه وجودی با غرب می‌داند.

منتقدان کرملین برخی از تهدیدهای هسته‌ای مدودف را در گذشته رد کرده و آن را تلاش برای جلب توجه یا منصرف کردن غرب از تامین تسلیحات بیشتر اوکراین دانسته‌اند.

ایالات متحده و متحدانش متعهد شده‌اند نزدیک به ۲۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی دیگر به کی‌یف داشته باشند.

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی، روسیه و ایالات متحده با اختلاف، بزرگترین قدرت‌های هسته‌ای جهان هستند: پوتین ۵۸۸۹ کلاهک هسته‌ای و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده حدود ۵۲۴۴ کلاهک هسته‌ای را کنترل می‌کنند.

زلنسکی: با فناوری امکان ادامه جنگ با روسیه وجود دارد

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار و گفت وگو با گیتاناس ناوسدا رئیس جمهور لیتوانی در جریان یک کنفرانس خبری در ویلنیوس با بیان اینکه با فناوری امکان ادامه جنگ با روسیه وجود دارد، گفت: ما ثابت کردیم که می‌توان مسکو را متوقف کرد و به عقب راند.

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی با بیان اینکه حمایت لیتوانی برای مردم اوکراین بسیار ارزشمند است و به آنها در مبارزه با روسیه قدرت می‌بخشد، تاکید کرد: روابط میان ما و لیتوانی همیشه بر پایه اعتماد استوار بوده است.

وی با یادآوری این موضوع که کشورهای اروپایی می‌توانند با اتحاد خود جلوی روسیه بایستند و در کنار هم از استقلال خود دفاع کنند، افزود: حمایت از اوکراین برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود در حقیقت حمایت از استقلال لیتوانی، استونی، لتونی، لهستان و هر کشور دیگری است که علی‌رغم جاه‌طلبی‌های روسیه مستقل است و قصد دارد مستقل باقی بماند.

زلنسکی در ادامه سخنان خود با یادآوری این موضوع که در اولین روزهای تهاجم تمام عیار روسیه علیه اوکراین، تسلیحات اهدا شده از سوی لیتوانی به اوکراین در مقابله با روسیه دارای ارزش بسیار معناداری بود، بار دیگر به نیاز فوری به سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته برای مقابله با روسیه تاکید کرد.

رئیس جمهور اوکراین همچنین با بیان اینکه کی‌یف در حال حاضر توانایی تولید سامانه پدافند هوایی پیشرفته را ندارد، اظهار کرد: ما و لیتوانی بر سر تولید مشترک تجهیزات نظامی دفاعی در زمینه فناوری‌های ضد پهپاد به توافق رسیده‌ایم و اسناد مشترک در این خصوص امضا شده است.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی روز چهارشنبه وارد ویلنیوس شد و در ادامه دیدار خود از این کشور قصد دارد با نخست‌وزیر و رئیس مجلس لیتوانی نیز دیدار و گفت وگو کند.

مخالف اوکراینی: زلنسکی سال 2024 سقوط می‌کند

«ویکتور مدودچوک»، یک چهره سرشناس مخالف دولت اوکراین تاکید کرد «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور این کشور یک خائن است و دیگر هیچ متحدی برای خودش باقی نگذاشته است.

مدودچوک در مقاله‌ای که امروز چهارشنبه منتشر کرد گفت ولودیمیر زلنسکی همه متحدان خود را چه داخلی چه خارجی از خود رانده و سرنگون شدنش در سال جاری میلادی قطعی است اما سرنگونی او یک اتفاق خوب برای مردم اوکراین خواهد بود.

به نوشته «راشاتودی»، مدودچوک سابق بر این رهبر حزب مخالف «برای زندگی» بود؛ حزبی که فعالیتش از سوی دولت زلنسکی بر مبنای این ادعا که طرفداری روسیه را می‌کند ممنوع شد. او بعد از آنکه در اوکراین دستگیر شد، در جریان یک تبادل زندانی با مسکو آزاد شده و خاک اوکراین را بالاجبار ترک کرد. این سیاستمدار بعد از ترک اوکراین پروژه‌ای را برای آنکه کشورش تبدیل به یک کشور بی‌طرف شده و بر خلاف دشمنی کردن با روسیه منافع ملی خودش را اولویت دهد به جریان انداخته است.

مدودچوک از رئیس جمهور اوکراین به عنوان «یک مقلد دیکتاتورها» توصیف کرد که ضعفش سبب شده «غارتگران سیاسی برای شکارش چنگ و دندان تیز کنند.»

او در این مطلب نوشت: «زلنسکی هر کسی را که می‌توانست با خودش دشمن کرد: او سرمایه گذاران را متهم به خائن و الیگارش بودن کرده و در فهرست سیاه قرار داد در حالی که نازی‌های دو آتشه می‌بینند که او یک ترسو است؛ ارتش اوکراین شاهد بی کفایتی او است و سر آخر مردم اوکراین شاهد بی تفاوتی و بی‌رحمی او هستند.»

مدودچوک هشدار داد، اوکراین درگیر یک بحران عمیق بوده و به مجرد افول کمک هایی که غربی ها به جنگ نیابتی با روسیه اختصاص می‌دهند، اوکراین گرفتار یک فاجعه ملی خواهد شد و شهروندان اوکراینی باید دریابند سقوط زلنسکی «قرار نیست لزوما منجر به شکست مردم اوکراین شود.»

مدودچوک ارزیابی کرد که سقوط زلنسکی به عکس، یک پیروزی برای اوکراینی ها خواهد بود «چون رئیس جمهور اوکراین خیلی وقت است که به مردم خیانت کرده و آنها را تبدیل به گوشت دم توپ کرده است.»

این چهره مخالف اوکراینی پیش بینی کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا که هم اکنون حامی اصلی دولت زلنسکی در جنگ با روسیه هستند گرفتار دورانی سخت خواهند شد. مدودچوک بیان داشت که به اعتقاد او ایالات متحده آمریکا از مسیر خود خارج شده و واشنگتن اتحادیه اروپا را برای پشتیبانی از اقتصاد خودش قربانی خواهد کرد.

مدودچوک ارزیابی کرد، عضویتی برای اوکراین در اتحادیه اروپا در کار نخواهد بود و شهروندان این کشور باید بدانند که «اروپایی‌ها مجبور خواهند شد مزایای مالی خود را نه به پناهجویان اوکراینی بلکه به برگزیدگان آمریکایی اختصاص دهند.»

مدودچوک خاطر نشان کرد که به باور وی روسیه تبدیل به جایگزینی برای «اروپایی که فقیر می‌شود» خواهد شد، «تعداد اوکراینی‌ها در سال 2024 در روسیه افزایش پیدا خواهد کرد و این نه فقط به نفع خود آنها بلکه به نفع همه خواهد بود.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۱
سلبریتی عاشق دیده شدنه چه ربطی به سیاست داره؟ سیاست مدار خوب همیشه مخفی و پنهانه و اهل هیاهو و داستان درست کردن نیست برعکس سلبریتی اما متاسفانه دنیا افتاده دست سلبریتی ها از ترامپ گرفته تا زلنسکی باید منتظر جنگ های اتمی باشه به زودی
ششصد و هفتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین و ششصد و هفتاد و ششمین تحلیل آی پی کانادا تا ما بفهمیم که روسیه چطوری داره شکست میخوره
واقعا اگر روسیه بمب اتم رو انداخت در اوکراین حتی یک منطقه غیر مسکونی اونوقت پاسخ چیست ؟ اوکراین که نمیتونه پاسخ بده و اروپا و امریکا چه پاسخی میدن ؟ مطمئنا پاسخش حمله اتمی به روسیه نخواهد بود و واقعا این زلنسکی خوب بود توضیح میداد در صورت وقوع این فاجعه چه خواهد کرد
سقوط زلنسکی در سال 2024 نشانه دیگری از شکست پوتینی هاست

تحلیل جفتگی آی پی کانادا
دموکراسی آمریکایی و غربی : کودک فلسطینی رو سلاخی کن فدای سرت ، تازه بمب 1 تنی هم بهت میدیم
، دموکراسی در حالت استندبای هستش

منتها با خود ما بجنگی دیگه دموکراسی ما فعال میشه و در جهت حقوق بشر تمام داراییت رو مصادره میکنیم
ای کاش رسانه های خبری نظیر بی بی سی و عَنترنشنال از آقای آی پی کانادا برای تحلیل جنگ روسیه و اوکراین استفاده میکردن ، اینطوری دیگه سیرکشون تکمیل میشد
من موندم این غربگداها اینقدر برای غرب له له میزنن که امکانات هست و تفریح هست ، پس چرا این آقای آی پی کانادا صبح تا شب اینجا آویزونه ؟ تفریح نداری در کانادا برادر ؟
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
توی کانادا ظرف میشورند و پادویی می‌کنند و پولی برای تفریح ندارند
من طرفدار روسیه ام ولی خداییش حاضرم اصلا روسیه نابود بشه فقط دیگه این صفحه منتشر نشه توی تابناک و ما مجبور نباشیم هر روز این چرندیات آی پی کانادا رو بخونیم ، بابا اصلا روسیه شکست خورده روسیه بیچاره ست پوتین بدبخته تو فقط دست از سر ما بردار
هرچی اخبار منفی اوکراین بیشتر میشه و اوکراین به سقوط نزدیک تر میشه این آقای آی پی کانادا تحلیل هاش و پافشاری هاش برای شکست روسیه بیشتر میشه ، بعد میگن چرا میگید غربگداها خل و چلن و بی سواد
تعداد سلاح هسته ای روسیه کمی بیش از امریکااست ولی تسلیحات امریکا هم بسیارپیشرفته تراست هم امریکا سیستم منحصربفرد مقابله با سلاحهای هسته ای رادارد که روسیه وهیچ کشوردیگری سیستم ضدهسته ای ندارند.
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
عزیزم برو توی اینترنت فقط کلمه اژدر پوسیدن را سرچ کن کن در عمق ۱۰۰۰ متری اقیانوس حرکت می‌کند و اگر روسیه ۴ تا از آن را شلیک کند کل آمریکا را یک سونامی مخوف به ارتفاع ۷۰۰ متر ویران خواهد کرد و پس از بازگشت آب هم تشعشعات مرکبارش زندگی را صدها سال نابود خواهد کرد اراجیف غربزدگان درمانده را باور نکن آمریکا در زمینه اتمی
به گرد پای روسیه هم نمی رسد الان که هیچ در جریان بحران اتمی کوبا کمدی در کتاب خاطراتش نوشت من حاضرم کمونیست بشوم اما نابود نشوم این مزدوران مادی گرا برای زنده ماندن هر خفت و دریوزگی را خواهند پذیرفت فقط طبل توخالی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
وای چقدر روسیه چقدر قویه پس واسه همین اوایل جنگ اوکراین کاروان ۴۰ کیلیومتری شون شد ۱۰ کیلومتر از کی یف فرار کردند بعد خم خرسون رو خالی کردند
یه جوری خیر میدی انگار اوکراین به روسیه حمله کرده و گیر کرده روسیه در طی دوماه گذشته چنان تلفاتی در آویدیوکا داده که بعد جنگ جهانی بی سابقست هرچی تانک و زره پوش می فرسته به اون منطقه داره نابود میشه و کلی سربازش کشته شده عملا پوتین سربازهاشو داره توی چرخ گوشت میریزه حساب کنید ۲ سال تنها ۱۸ درصد از خاک کشوری که قدرت نظامی حساب نمیشه.
زیر خبر حذف سارا و نیکا از پایتخت این آقای آی پی کانادا رفته کامنت گذاشته در مورد شکست روسیه !!!!!! دیدمش ترکیدم از خنده !!!!!!!!!!!!!!!!!!
دلمون برای مدادوف تنگ شده بود. باز با تهدید اتمی و اخر الزمانی امد. بابا. دنیا شاید انتها داشته باشد ولی ادعاهای مداد پایانی ندارد
زمان رفتن دلقک رسیده
روسیه قدر پولی که در غرب دارد به غربی ها بدهکار است پس اگر دارایی اش را توقیف کنند در حقیقت روغن سوخته را نذر امامزاده کردند آندو کمپانی های خودشان را بدبخت می‌کنند که از روسیه طلب کار هستند. غربی ها در این زمینه هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند مشابه توقیف نفتکش ایران که بلافاصله ایران مقابله به مثل می‌کند و بیمه های آمریکایی باید پول نفت ربوده شده را بدهند.حالا اونها کری بخوانند که پول روسیه و نفت ایران را توقیف کرده اند
آمریکا ضعیف کش است و از خرس قطبی روسی می ترسد. دوساله که این حرفو زده و هیچ غلطی در زمینه مصادره اموال روسیه به نفع اوکراین نکرده.
حتی اخیرا در مقابل ایران هم داره کوتاه میاد.
چن تا نفتکش را ایران به تقاص گرفته و آمریکا فعلا که سکوت کرده.
روسیه برای پایان جنگ باید کیف را بمباران اتمی کند تا گاوچران ها زودتر ماست ها را کیسه کنند
حمله اتمی؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست