بازدید 7287
۹

تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه ارتش یمن

شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را تصویب کرد.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۹ 11 January 2024
تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه ارتش یمن

 

به گزارش  تابناک به نقل از فارس، شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را تصویب کرد.

در این قطعنامه ضمن محکوم کردن حملات نیروهای مسلح یمن به شناورهای مرتبط با رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات بیش از سه ماهه اشغالگران به غزه و کشتار چند ده هزار فلسطینی، بر ضرورت حفاظت از امنیت ناوبری دریایی تاکید شده است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل طی جلسه شورای امنیت این قطعنامه اتخاذشده درمورد امنیت کشتیرانی در دریای سرخ را «سیاسی» توصیف کرد.

نبنزیا ضمن ابراز نگرانی روسیه درباره وضعیت امنیتی در دریای سرخ، اما تصریح کرد: «آمریکا و متحدانش در تلاش برای تحمیل راهکارهای یکجانبه هستند. کشتار در غزه، که عامل اصلی وضعیت دریای سرخ است، باید متوقف شود».

نماینده آمریکا در این نشست مدعی شد: «تصویب قطعنامه علیه حملات حوثی‌ها در دریای سرخ، نشان‌دهنده اتحاد ما در برابر نقض قانون است. حوثی‌ها بار دیگر با حمله‌ای پیچیده سعی کردند بر مسیرهای کشتیرانی تجاری تأثیر بگذارند».

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و بدون مدرک علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد: «ایران سامانه‌های پیشرفته از جمله پهپاد و موشک را به حوثی‌ها منتقل کرده است. تصویب قطعنامه در محکومیت حملات حوثی‌ها، ایران را به تعهدات خود پایبند می‌سازد».

نماینده چین نیز ضمن ابراز تأسف از اینکه قطعنامه شورای امنیت علیه یمن، شامل آتش‌بس در نوار غزه نیست؛ گفت: «  آنچه دریای سرخ رخ می‌دهد، بازتاب خارجی درگیری در غزه است و ما خواهان توقف خصومت‌ها در غزه هستیم».

وی در این‌باره توضیح داد: «تامین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ به ثبات زنجیره تامین و تجارت جهانی کمک می‌کند. ما از حوثی‌ها می‌خواهیم که از قطعنامه شورای امنیت پیروی کنند و مانع تجارت بین‌المللی در دریای سرخ نشوند».

پیش از این، سخنگوی انصارالله یمن با بیان اینکه عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی علی‌رغم تهدیدات مقامات آمریکایی ادامه خواهد یافت، تاکید کرد چنانچه کسی مانع عملیات‌های ارتش یمن شود، با پاسخ یمنی‌ها مواجه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۹
آمریکا از متحدش با وتو حمایت می کنه
ولی روسیه همه جا برای حفظ خودش متحدانش را قربانی می کنه
خاک بر سر شورای امنیت
دیگه وقتی دید ائتلافش شکل نگرفت و از پس یمن هم بر نمیاد. دست به دامن شورای امنیت شد. ابر قدرتو ببین!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
طبق قوانین بین المللی برای مقابله نظامی با کشوری که صلح جهانی را تضعیف و تهدید میکند برای احماع علیه آن کشور به قطعنامه شورای امنیت نیاز هست، آسیاب به نوبت
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
با این کار مجوز قانونی حمله به یمن را گرفتند . ابر قدرت با اینکار یمن را در برابر جهان قرار داد نه خودش به تنهایی
به به حالا روسوفیلها چه بهانه ای بیاورند. هم روس و هم چین وقتی به قطعنامه پیشنهادی آمریکا بر علیه یمن، رای مثبت می‌دهند ، چه معنی می‌دهد ؟
شورای امنیت زیر نظر خود آمریکا هست انگار حالا خیلی کار شاقی انجام داده است آمریکایی های خونخوار
کلاباید به سازمان ملل متحد بگیم سازمان امنیت ملل متحد با امریکا
سازمان ملل امریکا شوارای امنیت اسرائیل وچین و روسیه اینقد خائن هستن که فقط این سه کشور باید باهم بجنگند تا نابود بشن خدا جواب این ظالمان داد لعنت ب شیطان بزرگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی