بازدید 9451
ششصد و هفتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

واکنش آمریکا و ۴۷ کشور به انتقال موشک‌های کره شمالی به روسیه/واکنش شدیداللحن روسیه به نشست محرمانه صلح اوکراین در عربستان

ششصد و هفتاد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 10 January 2024

واکنش آمریکا و 47 کشور به انتقال موشک های کره شمالی به روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و هفتاد و پنج روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

چهره مخالف اوکراینی: سقوط زلسنکی یک پیروزی برای مردم اوکراین است
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۳:۵۴

«ویکتور مدودچوک» چهره مخالف اوکراینی گفت ولودیمیر زلنسکی تمام متحدان داخلی و خارجی خود را عصبانی کرده و در سال جاری میلادی محکوم به برکناری است؛ اتفاقی که «به نفع مردم اوکراینی» خواهد بود.

 «ویکتور مدودچوک» رهبر حزب اپوزیسیون «برای زندگی» بود که دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین آن را به اتهام «طرفداری از روسیه» ممنوع اعلام کرد. او ابتدا دستگیر و سپس مجبور به ترک اوکراین شد. این سیاستمدار از ابتدا رویه‌ای را در پیش گرفته بود که کشور خود را به «کشوری بی‌طرف» تبدیل کند نه کشوری که دشمنی با روسیه را ترویج دهد.

طبق گزارش راشا تودی، این چهره مخالف اوکراینی ضمن آنکه رئیس‌جمهور این کشور را به باد انتقاد گرفت، او را «دیکتاتور مضحکی» خواند که با ضعفش به «تمامی غارتگران سیاسی پیامی می‌فرستد برای اینکه او را شکار کنند.»

او در ادامه افزود: زلنسکی با همه دشمنی کرده است؛ با سرمایه‌داران بزرگ که آنها را به عنوان خائن و الیگارش در لیست سیاه قرار داده، نازی‌های حرفه‌ای که شاهد بزدلی او هستند، ارتشی که بی‌کفایتی او را می‌بیند و در نهایت با مردمی که نظاره‌گر بی‌تفاوتی و ظلم او هستند.

ویکتور مدودچوک استدلال کرد: اگر کمک‌های غربی به کی‌یف کاهش یابد، اوکراین در بحران عمیقی فرو می‌رود. البته شهروندان اوکراینی باید بدانند که سقوط زلنسکی لزوما به معنای شکست مردم اوکراین نیست. برعکس، سقوط او یک پیروزی برای مردم اوکراین خواهد بود زیرا رئیس‌جمهور این کشور مدتهاست به آنها خیانت کرده است.

وی همچنین با اشاره به درخواست و آرزوی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا تصریح کرد: اوکراین عضو اتحادیه اروپا نخواهد شد و شهروندان این کشور باید بدانند که اروپایی‌ها بودجه‌های خود را به دست نخبه‌های آمریکایی می‌دهند نه پناهجویان اوکراینی.

فنلاند بسته شدن مرزهای خود با روسیه را تمدید می‌کند
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۳:۵۴

روزنامه فنلاندی «ایلتالیتی» (Iltalehti) امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع دولتی ناشناس گزارش داد که دولت هلسینکی بسته شدن گذرگاه مرزی خود با روسیه را تمدید می‌کند.

 درحالی که دولت فنلاند قرار بود در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) گذرگاه‌های مرزی با روسیه را بازگشایی کند، گزارش‌ها حاکی از تمدید بسته شدن مرزها است.

رویترز گزارش داد که وزارت کشور فنلاند که مسوولیت امنیت مرزی را بر عهده دارد، به درخواست برای اظهار نظر فوری در این باره پاسخی نداده است.

فنلاند اواخر سال گذشته [میلادی] مرزهای مشترک با روسیه را برای جلوگیری از ورود فزاینده پناهجویان به این کشور منطقه نوردیک بست. دولت هلسینکی ادعا می‌کند که هجوم پناهجویان اقدامی برنامه‌ریزی شده از سوی مسکو است؛ اتهامی که کرملین آن را رد می‌کند.

دولت فنلاند همچنین اعلام کرده بود که مسافرانی که با قایق و هواپیما وارد این کشور می‌شوند، همچنان می‌توانند درخواست پناهندگی دهند.

به گفته گارد مرزی (پلیس مرزبانی) فنلاند، حدود ۹۰۰ پناهجو از کشورهایی از جمله کنیا، مراکش، پاکستان، سومالی، سوریه و یمن در ماه نوامبر (آبان/آذر) از روسیه وارد فنلاند شده‌اند.

تلاش‌های زلنسکی در منطقه بالتیک برای جلب حمایت بیشتر اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۱:۳۶

 «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه وارد کشور لیتوانی شد. قرار است وی در ادامه راه از استونی و لتونی نیز بازدید کند.

به گزارش «آسوشیتد پرس» زلنسکی در جریان این سفرها به دنبال جذب کمک‌های بیشتر بین‌المللی برای اوکراین در جنگ این کشور با روسیه است به خصوص آنکه  اوکراینی‌ها به طور خاص به دنبال تقویت سامانه‌های پدافند هوایی خود هستند.

ولادیمیر زلنسکی تصریح کرده که نقطه تمرکزش در جریان سفر به کشورهای منطقه بالتیک،با محوریت تمرکز بر مسائل و موضوعات امنیتی است. اوکراین در مدت اخیر، تلاش‌های زیادی را جهت پیوستن به اتحادیه اروپا و تشکیلات ناتو انجام داده است. در عین حال این کشور قویا سعی دارد تا در زمینه‌های پهپادی و دیگر توانمندی‌های جنگاوری الکترونیک نیز با دیگر کشورها، مشارکت داشته باشد.

کشورهای کوچک حوزه دریای بالتیک از جمله حامیان سرسخت سیاسی، مالی و نظامی اوکراین هستند. این دسته از کشورها به قدرت‌های غربی نیز فشارهای زیادی را وارد می‌کنند تا نیازهای تسلیحاتی اوکراین را در جنگ با روسیه تامین کنند.

برخی به این نکته اشاره می‌کنند که کشورهای کوچک حوزه بالتیک نگران هستند که مبادا در صورت پیروزی روسیه در جنگ اوکراین، اهداف بعدی مسکو، آن‌ها باشند. لیتوانی، لتونی و استونی در سال 2004 میلادی به تشکیلات ناتو پیوستند و خود را تحت حفاظت نظامی آمریکا و متحدان غربی آن قرار دادند.

افزایش 30 درصدی سربازان مجروح اوکراینی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۱:۳۴

«روزانه بین ۴۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی با جراحات شدید در اینجا بستری می‌شوند و بین ۵۰ تا ۱۰۰ عملیات جراحی در هر ۲۴ انجام می‌شود که اغلب این جراحی‌ها قطع عضو است»، این اظهارات دکتر سرگئی ریژنکو، رئیس بیمارستان Mechnikov در دنیپر، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مراکز جراحی در اوکراین است. 

ریژنکو سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفت پزشکان این بیمارستان که در فاصله چند ساعتی از میدان جنگ قرار دارد، از آغاز درگیری‌ها با روسیه در فوریه ۲۰۲۲، روی حدود ۳۰۰۰ سرباز ارتش اوکراین عمل قطع عضو انجام داده‌اند. 

دولت اوکراین آمار رسمی تعداد کل نیروهایی که از نزدیک به دو سال قبل (آغاز جنگ) کشته یا زخمی شده‌اند را منتشر نکرده است؛ با این حال، دادستان کل سابق اوکراین یوری لوتسنکو در مصاحبه اخیر با رسانه‌های این کشور گفت مقامات باید صادقانه اذعان کنند که ۵۰۰ هزار نیرو (معادل ۲۵ لشکر کامل) را از آغاز درگیری‌ها از دست داده‌اند و نرخ تلفات ماهانه حدود ۳۰ هزار نفر است.

ای‌بی‌سی در گزارش خود با استناد به سربازان اوکراینی که نامشان فاش نشده، دلیل افزایش تعداد مجروحان را مزایایی خواند که نیروهای روس از آن برخوردار هستند، از جمله «برتری در تعداد و انواع پهپادهای مرگبار و همچنین فناوری بهتر برای مقابله با پهپادهای اوکراینی و انبارهای بزرگ مهمات».

در چنین شرایطی و در حالی که بودجه نظامی آمریکا برای اوکراین روبه اتمام است، مقام‌های اوکراینی همچنین هشدار داده‌اند از ذخایر گلوله‌های توپخانه این کشور که مهم‌ترین مهمات در جنگ است چیز زیادی باقی نمانده است.

فرمانده سابق ارتش ایالات متحده در اروپا بن هاجز درباره روند جنگ در سال ۲۰۲۴ معتقد است «روسیه فاقد توانایی برای غلبه بر اوکراین است و هر کاری که می‌تواند انجام خواهد داد تا آنچه را که در حال حاضر تصرف کرده (۱۸ درصد خاک اوکراین) حفظ و از زمان برای تقویت دفاع خود استفاده کند و در عین حال  امیدوار به قطع حمایت غرب از کی‌یف است».

باربارا زانچتا از گروه مطالعات جنگ کالج کینگ لندن اما چشم‌انداز پایان جنگ را برای طرف اوکراینی تاریک و پوتین را در مقایسه با سال قبل از نظر سیاسی قوی‌تر می‌داند. وی گفت که «با تردید در جبهه غرب که روسیه را تقویت می‌کند و در غیاب یک کودتا یا عارضه‌ای که منجر به مرگ پوتین شود، تنها نتیجه قابل پیش‌بینی پایان جنگ از طریق مذاکره خواهد بود».

واکنش شدیداللحن روسیه به نشست محرمانه صلح اوکراین در عربستان
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۰:۴۹

زاخارووا گفت، نشست محرمانه برای بررسی طرح صلح اوکراین در عربستان که ماه گذشته میلادی برگزار شد، تلاشی از سوی کی‌یف و غرب برای حفظ توجهات به این درگیری است.

 این نشست اواسط دسامبر ۲۰۲۳ در ریاض برگزار شد.

منابع مطلع به بلومبرگ گفته بودند که در این نشست هیچ پیشرفتی حاصل نشد درحالی که برخی از کشورها مانند چین، برزیل و عربستان که در نشست‌های قبلی حضور داشتند در نشست دسامبر ۲۰۲۳ شرکت نکرده بودند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اهمیت این نشست دسامبر را که روسیه در آن شرکت نداشت، رد کرد و گفت که اصلا به درگیری اوکراین ربطی نداشته است.

وی افزود: در عوض، این نشست با هدف حمایت از ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین و رژیم او به عنوان بخشی از کارزار تبلیغاتی غرب برگزار شد.

زاخارووا همچنین گفت: زلنسکی پیشتر هم در یکسری از نشست‌های غربی شرکت کرده بود که اصلا ربطی به سیاست نداشت. حتی مایکل جکسون و بریتنی اسپیرز هم به جایگاه اجتماعی او حسادت خواهند کرد!

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، سازمان دهندگان این رویدادها مانند جوایز ایمی و گرمی که پیشتر قبول کردند سخنرانی‌های زلنسکی را برای مخاطبان خود پوشش دهند دیگر از رئیس جمهوری اوکراین خسته شده‌اند.

زاخارووا همچنین افزود، این بدان معناست که تیم زلنسکی به سایر اشکال خود تبلیغی شامل فرمول صلح برای جنگ با روسیه رو کرده است.

پیشنهاد صلح اوکراین که اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲ رونمایی شد، خواستار آن است که به کی یف کنترل مرزهای قبل از ۲۰۱۴ داده شود، در حالی که خواستار پیگرد قانونی رئیس جمهوری روسیه و غرامت از مسکو است. خواسته‌های دیگر شامل امنیت جهانی غذا و انرژی است.

زاخارووا در این باره گفت، مسکو این پیشنهاد را به دور از واقعیت می‌داند و معتقد است که آمریکا و متحدانش از کشورهای جنوب جهانی می‌خواهد تا از بخش‌های بی طرفانه این پیشنهاد را مورد حمایت قرار دهند.

ایتالیا: زمان دیپلماسی برای جنگ اوکراین فرا رسید
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ - ۲۰:۴۷

وزیر دفاع ایتالیا طی سخنانی در پارلمان این کشور ضمن اعلام حمایت نظامی کشورش از اوکراین بر برگزاری هرچه زودتر مذاکرات صلح اوکراین تاکید کرد.

 گیدو کروستو وزیر دفاع ایتالیا روز چهارشنبه ضمن اعلام تداوم حمایت کشورش از اوکراین گفت که وقت آن رسیده است مشکل روسیه و اوکراین با دیپلماسی حل شود. وی با اعلام اینکه زمان آن فرا رسیده است تا راه را برای صلح بین روسیه و اوکراین هموار شود، افزود که حمایت قاطع غرب از کیف برای اطمینان از مذاکرات جدی بسیار مهم است.

کروستو طی یک سخنرانی در پارلمان این کشور گفت که ضدحمله اوکراین در سال گذشته نتیجه مطلوب نداشته و باید به وضعیت نظامی این کشور به صورت واقع‌بینانه نگاه شود.

کروستو گفت: با توجه به شرایط موجود زمان آن رفا رسید است که مشکل از طریق دیپلماتیک حل شود.

وی گفت که روسیه به تدریج تمایل خود را برای مذاکره و حفاظت از اقتصاد خود نشان می‌دهد، در حالی که موضع اوکراین نسبت به قبل کمتر سازش ناپذیری به نظر می‌رسد. با این وجود باید نه تنها زمینه عادی‌سازی روابط روسیه با اوکراین فراهم شود، بلکه باید روابط روسیه با غرب دوباره به وضعیت قبل برگردد.

روسیه اعلام کرده است در صورتی که اوکراین واقعیت‌های جدید را در نظر بگیرد، آماده مذاکرات صلح است.

ایتالیا ماه گذشته فرمانی را تصویب کرد که به آن اجازه می‌داد تا پایان سال ۲۰۲۴ تجهیزات جنگی به اوکراین ارسال کند. دولت نخست‌وزیر جورجیا ملونی نیز موافقت کرد که مواد بیشتری برای تقویت دفاعی خود به کی‌یف ارسال کند.

کروستو به عنوان یکی از حامیان شدید اوکراین گفت که در مذاکرات صلح احتمالی باید تمامیت ارضی اوکراین به رسمیت شناخته شود.

واکنش آمریکا و ۴۷ کشور به انتقال موشک های کره شمالی به روسیه

آمریکا و ده‌ها متحد این کشور در بیانیه مشترکی، انتقال ادعایی موشک از کره شمالی به روسیه را محکوم کرده و خواستار پایان فوری همکاری میان این دو کشور شدند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه ۴۷ کشور دیگر سه‌شنبه در بیانیه خود گفتند که انتقال موشک از کره شمالی به روسیه را «به شدیدترین وجه» محکوم می‌کنند.

آنها در این بیانیه که از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام کردند: انتقال این تسلیحات، رنج مردم اوکراین را افزایش داده، از جنگ و تهاجم روسیه حمایت کرده و رژیم جهانی عدم اشاعه تسلیحاتی را تضعیف می‌کند.

آنها مدعی شدند که انتقال موشک به روسیه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را «آشکارا» نقض می‌کند و «ما آنچه روسیه در ازای این تسلیحات به جمهوری دموکراتیک خلق کره ارائه می‌دهد، از نزدیک رصد می‌کنیم.»

این کشورها از مسکو و پیونگ یانگ خواستند از قطعنامه‌های شورای امنیت تبعیت کرده و «فورا به همه فعالیت‌های ناقض این تحریم‌ها پایان دهند.»

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین سه‌شنبه در پاسخ به ادعای مطرح از سوی کاخ سفید درباره استفاده از سلاح‌های کره‌شمالی در جنگ اوکراین، گفت: همه سلاح‌های استفاده شده توسط اوکراین علیه روسیه، ساخت کشورهای غربی است.

میخائیلو پودولیاک مشاور ریاست جمهوری اوکراین جمعه در شبکه اجتماعی ایکس بدون ارائه شواهد و مستندات نوشت: فدراسیون روسیه در بخش دیگری از جنگ نسل‌کشی، برای نخستین بار با موشک‌هایی که از کره شمالی دریافت کرده است، به قلمرو اوکراین شلیک کرد.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه گفت: نیروهای روسیه در سی ام دسامبر ۲۰۲۳ و دوم ژانویه ۲۰۲۴ موشک‌های بالستیک کره شمالی را به سمت اوکراین پرتاب کردند و ایالات متحده این موضوع را با شورای امنیت سازمان ملل متحد در میان خواهد گذاشت.

دلگرمی اوکراین به جت‌های دست دوم اف-۱۶ برای مقابله با روسیه

همزمان با نیاز مبرم اوکراین به سامانه‌های پدافند هوایی غرب برای مقابله با حملات سنگین هوایی روسیه، وزارت دفاع اوکراین، روز سه‌شنبه اعلام کرد که آموزش پرسنل این کشور روی جنگنده «اف-۱۶» همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «الکساندر پاولیوک» معاون وزیر دفاع اوکراین گفت: در حال حاضر خلبانان در ما آموزش زبان و پرواز مقدماتی  خود را در انگلیس ادامه می‌دهند.

پاولیوک همچنین گفت که پرسنل پروازی و  مهندسان و هواپیما نیز در حال آموزش هستند.

دانمارک در اکتبر ۲۰۲۳ اعلام کرد، در ائتلاف بین المللی نیروی هوایی، همراه با هلند و آمریکا از اوکراین حمایت خواهند کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با اذعان به برتری هوایی ارتش روسیه تاکید کرده که اوکراین باید دفاع هوایی خود را در خط مقدم و هم برای حفاظت از شهرها تقویت کند. زلنسکی در جریان گفت‌وگوی برخط با شرکت کنندگان در مجمع «جامعه و دفاع» در سوئد مدعی ثبات در جبهه‌ها شد.

رئیس جمهوراوکراین خاطرنشان کرد که نیروهای اوکراینی در جبهه‌ها به سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارند تا روسیه را از توانایی کنترل آسمان و حملات هوایی به مواضع اوکراین محروم کند.

در رویدادی دیگر، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز سه شنبه گفت که امیدوار است در نشست ناتو و اوکراین به فوریت کمک به پدافند هوایی این کشور برای دفع حملات هوایی ویرانگر روسیه اقدام شود.

کولبا گفت: «اول و مهمتر از همه، انتظار داریم که این نشست تصمیمات حیاتی را برای تقویت بیشتر قابلیت‌های دفاع هوایی اوکراین تسریع کند.»

شورای ناتو-اوکراین روز چهارشنبه در شهر «بروکسل» در واکنش به افزایش حملات اخیر روسیه به اوکراین نشست برگزار می‌کند.

به دنبال افزایش موج حملات هوایی روسیه، اوکراین از ائتلاف ناتو درخواست کرده جلسه‌ای برای بحث درباره کمک به دفاع هوایی این کشور برگزار کند.

کرملین: تهدید حملات اوکراین به شهرهای روسیه را خنثی می‌کنیم

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین روز سه شنبه در کنفرانسی خبری در شهر مسکو بیان داشت، مسکو عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین را با هدف رفع تهدیدات کی‌یف علیه شهرهای روسیه ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، پسکوف در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: «ارتش ما به انجام تمامی اقدامات به منظور این که اول این تهدید را به حداقل رسانده و سپس کاملا آن را رفع کند ادامه خواهد داد. یک عملیات نظامی ویژه برای همین هدف در دست اجراست. رژیم کی‌یف ابایی از این که اهداف غیرنظامی را گلوله‌باران یا از مهمات خوشه‌ای استفاده و به مراکز شهرها و جاهایی غیر از تاسیسات نظامی شلیک کند، ندارد.»

سخنگوی کرملین این نکته را که اوکراین برای گلوله‌باران روسیه از تسلیحات ارائه شده از سوی کشورهای غربی استفاده می‌کند برجسته کرده و گفت: «مایلم توجه شما را به این واقعیت جلب کنم که گلوله‌ها و موشک‌هایی در روز شروع سال نوی میلادی، خاک ما و اهداف غیر نظامی ما را در مرکز شهر بلگورود به صورت پیوسته هدف گرفتند و این گلوله‌ها و موشک‌ها تولید شده در آلمان، فرانسه، ایتالیا، آمریکا و کشورهای دیگر بودند. بیایید این موضوع را فراموش نکنیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۴
ببین کار دومین ارتش بزرگ دنیا! به کجا رسیده که دست ب نیاز از کیم شده که خودش برای پیاله ای برنج دستش به دنیا دراز هست! البته خودش که نه. بنده خدا مردم بیچاره کره شمالی که باید این همه کفایت را شکر گزار باشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
ببینید وضعیت امریکا و غرب چطور شده که از کمک کره شمالی به روسیه حراسان شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
خیلی خوبه که کانادا نشین ما از رو نمیره ممکنه که وزیر دفاع ایتالیا از رو بره ولی این آقا از رو نمیره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
یعنی بدبخت تر از ارتش اول دنیا ! است که دستش را برای ائتلاف با تمام دنیا و اروپا دراز کرد تا مثلاً بتونه جلوی یمنی های پابرهنه را بگیره اما هنوز نتونست غلطی بکنه
ناشناس
| Canada |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
عزیز. دلار بهتره از روبله. به اضافه اینکه تورم غرب را فجیع داره از بین می بره. شک داری از بچه های دانش بنیان ساده زیست صاحب ویلا در وانکوور بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
ببینید یه مهره آمریکا (زلنسکی) میتونه با یک کشور چیکار کنه؟
اکراین ویران شد درست مثل عراق که صدام جاسوس سیا همه چیشو به باد داد
برای برقراری صلح در اوکراین باید یه نشست چند جانبه بین کشور های درگیر در جنگ برگزار و آی پی کانادا هم به این نشست دعوت بشه. علت شکست تلاش های قبلی عدم دعوت از آی پی کانادا به عنوان یکی از طرف های درگیر در جنگ بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
مرسی که هر روز با ای پی های متفاوت یاداوری می کنی که خیلی عمیق تاثیر گذار بوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
خخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بی طرف نیست
خوب. کار ایران سخت تر شد. اگر به پوتین باز هم موشک ندهیم باید انتظار سگهای وحشی داعشی پوتین و شیرین کاری روسوفیلهای وابسته به او را بیشتر داشته باشیم و اگر موشک بدهیم انوقت دیگر معامله جو خواب الو برای بستن چشمهایش برای انتقال دلارهای نفتی در کره جنوبی و عراق و فروش نفت و واردات دان مرغ و خودرو برقی چینی را تمام می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
همیشه تحلیل کن تا این روسفیل های مسلط به زبان فارسی بیشتر بسوزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
عقب افتاده تر از پوتین بهزیستی کانادا هست. شاید هم این قدر پیشرفته اند که تیمارستانهاشون به اینترنت مجهزه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
سگهای داعشی ساخته آمریکا هستند
پوتینی ها دیدنی شدند...سه ماه پیش که اتش جنگ در خاورمیانه روشن شد و امریکا و اروپا دیگه رو اکراین تمرکز نداشتند می گفتند کار دلقک و اکرتین تمامه. ولی نشون به نشون در این سه ماه ارتش دوم! دنیا نتوانست یک متر خط تماس را جابجا کند و بزرگترین کشتی جنگی روسبه هم زیر دریایی شد و حالا اویزون محتاج تر از خودش یعنی کیم کبیر! ( وزنی!) شده. خدایا شکر که عزت و پیروزی از ان توست نه بندگان ناچیزت ولو ۲۰۰ کیلو باشند!.
نشست صلح اوکراین در عربستان به نتیجه نخواهد رسید تا وقتی که آی پی کانادا به این نشست دعوت نشه
آی پی کانادا بیا یه تحلیل بزار یکم بخندیم امروز بدجور حالم گرفته دنبال یه خورده شادی ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بایدم بخندی اخه خنده تو از گریه هم دردناک تر است
آمریکا و ده‌ها متحد این کشور در بیانیه مشترکی انتقال ادعایی موشک از کره شمالی به روسیه را محکوم کرده و خواستار پایان فوری همکاری میان این دو کشور شدند.


چشم چشم الان میگیم همکاریشون رو پایان بدن ، سر راه میخواین بگیم براتون نون هم بگیرن خخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
خقوق یک بازنشسته روسی در ماه ۱۵۰ دلار هست. تصور نمی کنی این قطعنامه ها و کاغذ پاره ها کمی بیشتر از چیزی که معجز۶ هزاره باور داشت برای ملتها هزینه و تاثیر گذار بوده باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
تحریم ها اگر برا ملت. ها هزینه دارند برای یک عده که همه چی شوخی و خنده میگیرن و تمسخر میکنن نعمت هست و سفرهاشون رنگین میکنه برا همین سرخوش هستند
کره شمالی به روسیه موشک بده که با اوکراین بجنگه تا عضو ناتو نشه و آمریکا نیاد بمب اتمش رو اونجا مستقر کنه کار بدیهههههههه

ولی آمریکا بمب 1 تنی بده به اسرائیل که باهاش بیمارستان رو بزنن و صد برابر روسیه غیرنظامی بکشن و 23 هزار نفر رو تیکه تیکه کنن کار خوبیه خخخخخخ

وای خدا این دنیا چقدر کمدی شده
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
بمب وقتی بده که سمت خودشون باشه
دنیا هم کمدی شده چون آدم ساده زیاد داره البته ساده هایی که ژست همه چیز دان گرفتن
اروپایی ها انتقال موشک های کره شمالی به روسیه رو "به شدیدترین وجه" محکوم کردن. لطفا کمی از شدتش کم کنن نه روسیه و نه کره شمالی توان تحملش رو ندارن
آی پی کانادا اگر میشه بفرمایید روسیه چه ساعتی شکست میخوره و تجزیه میشه؟
به کسی نگید ولی من دارم کم کم تحلیل های آی پی کانادا رو جمع میکنم به صورت کتاب طنز و جفنگیات درش بیارم بفروشمش یه پولی به جیب بزنم ، ششصد و هفتاد و پنج روز تحلیل های جفنگش پیرامون شکست روسیه رو جمع کردم روی هم رفته حدود 16 جلد شد
خدمت جو بایدن آلزایمری بودیم گفتیم بعد از این دلقک زلنسکی ما کسی را نداریم در تابناک به آن بخندیم ، بایدن فرمود چرا نداریم؟ همین آقای آی پی کانادا
آدم به نظرم اگر مطالعه سیاسی کافی نداشته باشه نباید اظهار نظر کنه همونطوری که مثلا من مکانیک نیستم پس نباید اظهار نظر کنم در مورد این مساله ، پس این دلقک خاک تو سر کانادایی چرا اینقدر حرف میزنه
متاسفانه اخبار هیجان انگیز جنگی روسیه خیلی کم شده و ما باید فقط با جفنگیات آقای دلقکیان از کانادا سر کنیم
همین الان خبرگزاری سی سی بی اعلام کرد آقای آی پی کانادا ارسال موشک کره شمالی به روسیه رو محکوم کرده
واکنش آمریکا و ۴۷ کشور به به انتقال موشک های کره شمالی به روسیه‌، واکنش سخت بوده یا غیر سخت؟
پیرامون صحبت های ماریا زاخارووا ! پای مایکل جکسون رو هم به جنگ باز کردید ؟! بابا مایکل جکسون حرمت داره این سلطان رو با زلنسکی دلقک مقایسه میکنید؟!

تمام خاطرات کودکی ما با مایکل جکسون شکل گرفته خدا بیامرزتش
خطاب به آی پی کانادا : شما از خونه بیرون نمیری ؟! الان ششصد و هفتاد و پنج روزه اینجا اولین کامنت رو خودت میزاری ، نمیخوای بری بیرون یه هوایی بخوری در کانادا ؟ برو سر کوچه یه مک دونالدی چیزی بخور ، پارک نیست اطرافتون؟ هوا خوبه اونجا ؟ چه خبر دیگه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دلقک تویی نوکر پوتین
دشمن ایران و ایرانی که شب و روز اینجایی چرتد مینویسی
به کاربران ایرانی دلسوز میگی کانادایی
مرتیکه تو باید الان دستگیر بشی بری انفرادی
نفوذی هستی
هدفت ایجاد جنگ و خونریزیه
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دوست عزیز. زنده باشی. اما تصور می کنی همه دنیا هم صدا و سیما یا رسانه های بودجه خوار با اپل روی میز هست که تصور می کنی با تکرار و تکرار امر بر خودتون مشتبه می شه در دنیا هم تخیل و توهم بر واقعیت و حقیقت مشتبه میشه؟!
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دوست 2.3 . درسته که پوتین داعان هست ولی باز باور کن اگر بدونه این چنین ذهنهایی طرفدارش هستن احساس خیلی بدی بهش دست میده. دیگه داغون هست ولی نه اینقدر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
دمت گرم ۰۲:۰۳
خوب گفتی به این روس پرست
امریکا اینهمه بمب یک تنی به اسرائیل داده حالا چندتا موشک کره شمالی به دست روسیه برسه که چیز مهمی نیست.
غرب زده و جنبش فواحش دو روی یه سکه هستن سکه ای به اسم وقاحت
مرگ بر اشغالگر
این بی قاعدگی که آمریکا به نام قوانین بین‌المللی به خرد دنیا می دهد یعنی حرف ،حرف و اراده و تصمیم آمریکا هست و بعنوان قاضی و مجری عدالت بنا به صلاحدید آن شیاطین مقابل تمام کشورهای دنیا، این بی نظمی و بی عدالتی توسط آمریکا باید مورد بازنگری دقیق قرار بگیرد و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان ملل متحد نباید بودجه آنجا را در جهت تامین منابع ملی آمریکا و اسرائیل با نام مجعول جامعه جهانی تامین کنند.
حالا فهمیدید چرا روسیه چپ و راست بیانیه و قطعنامه های شورای کشورهای حاشیه خلیج فارس رو امضا می‌کنه ؟
ما هم در مورد خیلی از مسائل از جمله جنگ اکراین ، حتی قادر به استفاده سیاسی نیستیم
تمام دنيا بايد با تمام قدرت مقابل پوتين و كشور اشغالگر روسيه كه در طول تاريخ مشهور به اشغال خاك همسايگان بوده ، بايستند ، والا فردا هر كشور قوى، كشور ضعيف تر را مى بلعد و نظم جهانى مثل قبل از جنگ دوم جهانى بهم مى ريزند و سنگ روى سنگ بند نميشود
سیاست عربستان را ببینید. در کشورش نشست بر گزار می شود و اعتبار جهانی پیدا می کند ولی خودش شرکت نمی کن. و دل روسیه را می برد. به این میگویند سیاست. حالا شما سیاست مسئولین ما را ببینید. فرق از زمین تا آسمان است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست