بازدید 8623
۱

گران‌فروشی بلیت با وجود خرید هواپیماهای جدید

با وجود خرید هواپیماهای جدید در دولت سیزدهم همچنان بلیت هواپیما کمیاب است و طی روزهای گذشته در سایت‌های معتبر خرید بلیت هواپیما شاهد افزایش قیمت بلیت هستیم.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 09 January 2024

 

به گزارش تابناک، همشهری آنلاین نوشت: طی روزهای اخیر مسافران از کمبود «بلیت هواپیما» و گرانی آن گلایه دارند، این در حالی است که محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی طی ماه‌های اخیر اعلام کرده بود که از ابتدای دولت سیزدهم، ۵۰ فروند انواع هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور شد که به مرور وارد چرخه پرواز شده است اما برای پاسخ به نیاز فعلی ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز است که در حال حاضر فقط ۱۷۵ هواپیمای فعال در فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست دارند.

همچنین در ادامه، مهرداد بذرپاش وزیر جوان راه و شهرسازی از خرید تعدادی هواپیما طی هر ماه خبر داد و گفت: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه در صنعت هوایی کشورمان، تاب آوری این صنعت روز به روز در حال افزایش است و توسعه ناوگان نیز از روش‌های مختلف در حال پیگیری است.

به گفته بذرپاش، در دولت سیزدهم تقریباً هرماه تعدادی هواپیما خریداری می‌شود و تا پایان دولت تعداد قابل توجهی هواپیما به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور اضافه می‌شود. اما خروجی فعلی خرید بلیت مسافران با اظهارات مسئولان همخوانی ندارد.

افزایش ۲۹ درصدی بلیت هواپیما طی ماه‌های اخیر

طی ماه‌های اخیر افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما در جلسه ستاد تنظیم بازار موافقت شد؛ اما این افزایش قیمت مورد تأیید ایرلاین‌ها نبود و آن‌ها نسبت به این روند اعلام کردند که این افزایش قیمت برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد و طبق قانون مصوب مجلس، نرخ بلیت هواپیما آزادسازی شده و نباید ستاد تنظیم بازار در این حوزه ورود کند.

اما حال، با رصد سایت‌های معتبر فروش بلیت متوجه افزایش قیمت‌های بلیت در تمام مقصدهای کشور خواهیم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
همه چیز آزاد سازی شده الا حقوق و دستمزد ها که دولت جلوی آن ایستاده
از طرفی چپ و راست مالیاتها افزایش پیدا میکنه ، معلوم هم نیست این درآمد کجا و چطور هزینه میشه
قراره تا کی این اجحاف ادامه پیدا کنه؟؟؟؟
همین الان ایرلاین خارجی بدون واسطه داخلی بتواند بلیط بفروشه و مسافر جابجا کنه با هواپیمای نو و ایمن از ایرلاین داخلی که داره سوخت ارزان میگیره ارزانتر برای مسافر تمام میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی