بازدید 1944

شمار شهدای غزه از ۲۳ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت غزه در جدیدترین آمار خود از افزایش تعداد شهدا به ۲۳۰۸۴ نفر خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸ 08 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، وزارت بهداشت غزه امروز (دوشنبه) در نود و چهارمین روز جنگ، از افزایش تعداد شهدا به ۲۳۰۸۴ نفر خبر داد. به گفته این وزارتخانه ۵۸۹۲۶ نفر نیز از تاریخ هفت اکتبر تاکنون زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه همچنین در گزارش خود خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته، رژیم اشغالگر قدس، دست به ۱۷ جنایت جدید در غزه زده است که در پی آن ۲۴۹ نفر شهید و ۵۱۰ نفر زخمی شده اند.

طبق این گزارش، بیمارستان های باقی مانده در غزه شاهد ازدحام شدیدی است و صدها مجروح در کف راهروها هستند به طوریکه بیمارستان‌ها در تمامی نقاط غزه به خصوص در بخش مراقبت‌های ویژه، قادر به ارائه خدمات نیستند.

در این راستا «جیسون لی» مدیر بخش فلسطین سازمان نجات کودکان، امروز با استناد به آمارها اعلام کرد که در بیش از سه ماه گذشته (از ۱۵ مهر) که ساکنان غزه زیر بمباران اسرائیل قرار دارند، روزانه به طور میانگین بیش از ۱۰ کودک یک یا هر دو پای خود را از دست داده است. لی تاکید کرد که «کشتار و نقص عضو کودکان محکوم است و عاملان باید پاسخگو شوند».

سخنگوی یونیسف جیمز الدر هم ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) بعد از بازگشت از غزه گفته بود در پی حملات اسرائیل، حدود ۱۰۰۰ کودک از ناحیه یک یا دو پا دچار نقص عضو شده‌اند.

در مقابل نیز با وجود بمباران و گلوله‌باران و محاصره شدید غزه، اما گروههای مقاومت همچنان توانایی شلیک راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین را حفظ کرده‌اند. در این راستا امروز آژیرهای خطر در چندین کیبوتس اطراف غزه در پی این حملات به صدا در آمد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست