بازدید 1764

قیمت جهانی مواد غذایی رنگ پریده‌تر از قبل

کد خبر: ۱۲۱۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ 06 January 2024

قیمت جهانی موادغذایی بیشترین کاهش سالانه از سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده در روز جمعه (۵ ژانویه)، شاخص قیمت کالاهای غذایی سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل‌متحد در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

این افت شدید می‌تواند نشان‌دهنده تسکین بالقوه برای مصرف‌کنندگان باشد زیرا قیمت‌های مواد غذایی نسبت به اوج سال ۲۰۲۲ کاهش یافت که پس از حمله روسیه به اوکراین و منجر به بحران هزینه‌های زندگی در کشورهای سراسر جهان شد.

معاملات آتی ذرت و گندم در سال گذشته با کاهش نگرانی‌های عرضه، بیشترین کاهش سالانه خود را در یک دهه گذشته تجربه کردند. قیمت روغن پالم نیز کاهش قابل‌توجهی داشت.

در حالی که شاخص سازمان ملل اکنون در پایین‌ترین سطح از فوریه ۲۰۲۱ قرار دارد، هزینه‌های عمده فروشی پایین مدتی طول می‌کشد تا به سوپرمارکت‌ها و مصرف‌کنندگان برسد. با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که تورم موادغذایی در حال کاهش است. این شاخص در ماه گذشته در بریتانیا به شدت کاهش یافت و به کمترین میزان از ژوئن ۲۰۲۲ رسید.

شاخص غلات فائو در مقایسه با این زمان در سال گذشته با توجه افزایش اندکی در ماه گذشته به دلیل اختلالات مربوط به آب ‌هوا در حمل و نقل صادرکنندگان کلیدی بیش از ۱۶ درصد کاهش یافت. این سازمان در دسامبر اظهار کرد که شاخص‌های قیمت شکر، روغن‌های گیاهی و گوشت، بیش از جبران افزایش محصولات لبنی و غلات کاهش یافته است.

طبق گزارش بلومبرگ، شاخص قیمت موادغذایی در ماه دسامبر، ۱.۵ درصد کمتر از یک ماه قبل بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست