بازدید 13022
سه اختلاف با درویش که باعث رفتن گل‌محمدی شد

نیمکت پرسپولیس؛ یحیی جدا شد، برانکو اعلام آمادگی کرد/ درویش؛ مالیات ایوانکوویچ تسویه شده/ ۲گزینه ایرانی و یک خارجی رقیب کم‌شانس برانکو

پرسپولیس فاتح هرسه جام فصل گذشته فوتبال باشگاهی ایران، با استعفای کادرفنی‌اش مواجه شده و به نظر می‌رسد جانشین سرمربی هم مشخص شده است؛ همان همیشگی. برانکو تیم بعدی‌اش بعداز پایان جام ملت‌ها را انتخاب کرده و بعداز حذف عمان به تهران خواهد آمد
کد خبر: ۱۲۱۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 04 January 2024

یحیی گل‌محمدی برای استعفا و جدایی از نیمکت پرسپولیس اصرار دارد و پیام مدیر برنامه‌اش بعداز جلسه دیروز این سرمربی با درویش نشان می‌دهد کار تمام است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ طبق ادعای درویش مشکل یحیی ، خستگی بیش از حد در نیم‌فصل مسابقات امسال است و دیگر توان هدایت تیم را ندارد! اما به نظر می‌رسد فوتبال و شیوه‌ای که گل‌محمدی در پرسپولیس پیاده کرده، حالا به بن بست خورده است و تیمش هم خوب بازی نمی‌کند.

 

اقاله قرارداد یحیی روز شنبه انجام می‌شود 

 گل‌محمدی سرمربی مستعفی پرسپولیس غروب چهارشنبه در محل باشگاه حاضر شد و با رضا درویش تشکیل جلسه داد؛ این جلسه اما ظاهرا چندان طول نکشید و گل‌محمدی بعد از دقایقی کوتاه دفتر باشگاه را ترک کرد و حرف آخر را به مدیرعامل زد.

فرصت ۷۲ساعته درویش به یحیی تا روز شنبه اعتبار دارد و بعداز آن احتمالا مذاکره با برانکو نام آشنا نهایی خواهد شد. این مربی کروات در عمان به بن بست رسیده و دیگر تمایلی به هدایت این تیم متوسط عربی ندارد.

گل‌محمدی در جریان جلسه کوتاه با درویش، تاکید کرد که با تداوم وضعیت فعلی، و بدون جذب بازیکنان دلخواه مصمم به جدایی است و تصمیم قطعی خود را برای این منظور گرفته است. درویش هم براساس اولویت‌ و تصمیم باشگاه از وی خواست بدون توجه به مطالبی که مطرح می‌شود، نظر خود را تغییر داده و همچنان به کارش ادامه دهد و تا شنبه جواب نهایی را به او بدهد. او حاضر نشد برگه فسخ توافقی یا اقاله قرارداد را روی میز بگذارد.

نحوه پرداخت های مالی درویش و نارضایتی بازیکنان در مقاطع حساس در این تصمیم سرمربی پرسپولیس نقش داشته است. 

 

جملات مشکوک مدیر رسانه پرسپولیس و اختلاف شدید یحیی با درویش

علیرضا اشرف، مدیر رسانه تیم فوتبال پرسپولیس، درباره جلسه درویش و گل‌محمدی گفت: «چیزی که فعلا می‌توانم بگویم این است که گل‌محمدی از یک سری مسائل ناراحت است و من هم نمی‌خواهم بیشتر ورود کند. درویش مصر بود که همکاری ادامه پیدا کند و از او خواست بیشتر فکر کند.»

مدیر رسانه پرسپولیس در مورد دلیل گل‌محمدی برای دومین استعفا در این فصل، گفت: «خیلی چیزها را خودشان باید بگویند. درویش هم می‌تواند بیشتر توضیح بدهد بعدا. در نشست خبری هم یک سری چیزها را گفت. همه هواداران پرسپولیس می‌دانند اتفاقاتی را که از ابتدای فصل افتاد.»

اشرف درباره مطرح‌شدن گزینه‌هایی مثل برانکو ایوانکوویچ و دراگان اسکوچیچ برای جانشینی گل‌محمدی، گفت: «همان‌طور که آقای درویش گفت، هیچ گزینه‌ای مطرح نیست. فقط و فقط باشگاه پرسپولیس به گل‌محمدی فکر می‌کند و اینکه بتواند همکاری را ادامه دهد.»

 

درویش: برانکو مشکلی برای حضور در ایران ندارد

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بعد از نشست با یحیی گل‌محمدی، سرمربی مستعفی تیم فوتبال این باشگاه با اعلام حل مشکل مالیاتی و مفاصای این مربی کروات، غیرمستقیم از گزینه اصلی بعدی سرخپوشان پرده برداشت تا از حالا تکلیف نیمکت پرسپولیس مشخص شده باشد.

درویش مدعی است؛ نشست صمیمانه و دوستانه‌ای با یحیی داشته! و دلیل جدایی گل‌محمدی فقط خستگی از  فضا و قوانینی است که در فوتبال کشور به وجود آمده است و اینکه معتقد است روح فوتبال را از بین برده‌اند و هیچ تمایلی به ادامه فعالیت در این شرایط را ندارد! فضای حاکم بر فوتبال ما علت استعفای اوست.

به نظر می‌رسد این حرفها فقط بخشی از واقعیت باشد و دلایلی دیگری از جمله تاخیرهای پیاپی درویش در پرداخت، عدم تسویه پاداش سه گانه فصل قبل و دخالت در جذب بازیکن برای تیم هم از دیگر دلایل این جدایی باشد که شاید بعدها رسانه‌ای شود.

 

رد ادعای درویش از سوی نماینده برانکو

یکی از نزدیکان برانکو به رسانه های ایران گفته است: «در اینکه برانکو علاقه قلبی به پرسپولیس و هوادارانش دارد، شکی نیست اما یکی از دلایل عمده‌ای که باعث شد او تصمیم به جدایی از پرسپولیس بگیرد عدم‌صداقت مدیران این باشگاه و مشکلات مالی فراوانی بود که اجازه نمی‌داد این تیم به روند رو به رشدش ادامه دهد. مشکلاتی که به‌نظر می‌آید هنوز پابرجاست. متاسفانه باشگاه پرسپولیس با برانکو کاری کرد که مجبور شد برای دریافت حق و حقوقش به فیفا شکایت کند، درحالی که اصلا این انتظار را نداشت. مدیریت فعلی هم دو سال است که قصد دارد مفاصا حساب مالیات برانکو را برایش ارسال کند که به قولش عمل نکرده و تا زمانی که این اتفاق رخ نداده برانکو پای میز مذاکره با مدیران پرسپولیس نخواهد نشست. تا الان او هیچ پیشنهاد رسمی‌ از پرسپولیس نداشته است.»

نیمکت پرسپولیس؛ یحیی جدا شد، برانکو اعلام آمادگی کرد/ درویش؛ مالیات ایوانکوویچ تسویه شده/ ۲گزینه ایرانی و یک خارجی رقیب کم‌شانس برانکو

برانکو: آماده بازگشت به پرسپولیس هستم

برانکو که هم‌اکنون هدایت تیم ملی عمان را بر عهده دارد و خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند در گفتگویی اظهار داشت: زمان کمی تا شروع جام ملت‌ها داریم و به شدت سر من شلوغ است. هم‌اکنون به همراه تیم ملی عمان در ابوظبی و در کشور امارات حضور دارم. ما خود را برای حضور هرچه بهتر در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در قطر آماده می‌کنیم. ‌در گروه سختی قرار داریم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها بگیریم.

وی در مورد استعفا گل‌محمدی از هدایت پرسپولیس، گفت: چند روزی تا شروع جام ملت‌ها باقی نمانده است و تمرکز من فقط و فقط روی تیم ملی عمان و این رقابت‌هاست از همین رو هیچ موضوعی از جمله اخبار پرسپولیس را دنبال نمی‌کنم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. موضوع حائز اهمیت اکنون برای من تیم ملی عمان است.

سرمربی سابق باشگاه پرسپولیس در واکنش به این سوال که آیا باشگاه پرسپولیس با وی مذاکراتی برای هدایت این تیم داشته است، بیان کرد: نه هیچ صحبت و مذاکره‌ای انجام نشده است. با توجه به حضور من در عمان و نزدیکی جام ملت‌ها من به قرارداد خود پایبند هستم و بعد از اتمام این رقابت‌ها و پایان قرارداد خود در مورد آینده خود تصمیم گیری می‌کنم.

برانکو در واکنش به اینکه دوست دارد به پرسپولیس بار دیگر بازگردد، گفت: من هیچ مشکلی ندارم و به عنوان یک مربی حرفه‌ای همیشه آماده مذاکره با هر باشگاهی هستم.

 

گزینه های از پیش بازنده برای رقابت با برانکو 

در حالی که خبر قطعی بودن تصمیم یحیی گل‌محمدی از هدایت پرسپولیس منتشر می‌شد، سه گزینه برای جایگزینی مربی جام‌دار سر زبان ها افتاد؛ دو خارجی و دو مربی داخلی.

نفر اول این لیست با اختلاف قطعا برانکو ایوانکوویچ است. او انتخاب اول مدیران و هواداران است و سکوها تنها با او ، یحیی را فراموش می‌کنند.

اما دو مربی هم‌دوره یحیی هم هستند که عالی کار کرده‌اند؛ سیدمجتبی حسینی دستیار سابق یحیی در پرسپولیس و ذوب‌آهن که اکنون هدایت آلومینیوم اراک را دارد و مهدی تارتار که با ملوان در نیم فصل اول کولاک کرده است.

در این میان نام دراگان اسکوچیچ هم به میان آمده است که با وجود برانکو فعلا در اولویت بعدی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی