بازدید 2575

مادورو اقدام آرژانتین را احمقانه خواند

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تصمیم همتای آرژانتینی خود برای نپیوستن به بریکس را اقدامی احمقانه خواند و گفت که این اقدامی علیه مردم آرژانتین است.
کد خبر: ۱۲۱۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 02 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، مادورو در مصاحبه‌ای با نشریه لوموند دیپلماتیک که دوشنبه منتشر شد، افزود: خاویر میلی با نپیوستن به بریکس، علیه آرژانتینی‌ها اقدام کرده است. این احمقانه‌ترین کاری است که میلی می‌تواند علیه آرژانتین انجام دهد.

مادورو افزود که تصمیم میلی «آرژانتین را به قرن نوزدهم باز می‌گرداند.»

رئیس جمهوری مادورو پیشتر درباره پیروزی میلی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین گفته بود: نئوفاشیسم راست افراطی با برنامه‌ای استعماری برای آرژانتین در انتخابات پیروز شد. این جریان قصد دارد برنامه‌های استعمار نو را در آمریکای لاتین و کارائیب پیاده کند.

کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین ابتدا در سال ۲۰۰۶ بریک را تشکیل دادند و در سال ۲۰۱۱ با پیوستن آفریقای جنوبی به آن، بریکس نام گرفت.

پنج کشور مصر، ایران، امارات، عربستان و اتیوپی از ابتدای سال ۲۰۲۴ رسما به عضویت بریکس درآمدند. این بلوک با پیوستن آرژانتین نیز موافقت کرده بود اما میلی اواخر دسامبر در نامه‌ای از خودداری کشورش در پیوستن به بریکس خبر داد.

میلی به دلاری کردن این کشور آمریکای لاتین می‌اندیشد، این در حالی است که بریکس در مسیر دلارزدایی قرار گرفته است. همچنین بریکس بر چندجانبه‌گرایی و ایجاد جهان چندقطبی متمرکز است.

اکنون نزدیک به ۳۰ کشور به دنبال ورود به این بلوک هستند. انتظار می‌رود ۶ کشور دیگر در نشست سالیانه آتی در روسیه به آن بپیوندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی