بازدید 2970

شرط جهاد اسلامی برای تبادل اسرا با اسرائیل

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در واکنش به سخنان اخیر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل درباره تبادل اسرا، تاکید کرد که بدون خروج نیروهای اسرائیلی از غزه هیچ مبادله‌ای صورت نخواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 31 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (یکشنبه)، در اظهاراتی توافق تبادل اسرا با تل‌‌آویو را به خروج نیروهای اسرائیلی از غزه منوط کرد.

دبیرکل جهاد اسلامی گفت: «هیچ توافق تبادل اسرایی بدون خروج کامل نیروهای دشمن از نوار غزه صورت نمی‌گیرد. اگر این شروط عملی نشود، هیچ صحبت دیگری ارزش ندارد».

زیاد النخاله این سخنان را پس از آن بیان کرده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل اخیرا گفت «توافق اسرای اسرائیلی در نوار غزه اجرا خواهد شد».

 پایگاه «آکسیوس» نزدیک به منابع آمریکایی و اسرائیلی، چهارشنبه‌شب هفته گذشته، به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود میانجی‌های قطری به اسرائیل گفته‌اند حماس با «اصل از سرگیری مذاکرات» بر سر توافقی جدید جهت آزادسازی حدود ۳۶ اسیر از غزه در ازای چندین هفته آتش‌بس موافقت کرده‌ است.  

پیش از این، «اسامه حمدان» از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در مصاحبه با شبکه «الجزیره» در واکنش به اخبار منتشرشده در رسانه‌ها درباره جریان داشتن مذاکرات تبادل اسرا با تل‌آویو تاکید کرد: «ما به همه طرف‌های میانجی اعلام کرده‌ایم که اولویت ما توقف تجاوزها در غزه یک بار برای همیشه است».

منابع اسرائیلی، امروز، خبر دادند طرح جدیدی که قطر آن را به تل‌آویو منتقل کرده است، شامگاه امروز در کابینه جنگ اسرائیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی