بازدید 13924
هشتاد و پنجمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

افشای برنامه نظامی اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در نوار غزه+ نقشه/کابینه جنگ اسرائیل با طرح قطر برای مذاکرات آتش بس موافقت کرد

جنگ غزه در شرایطی وارد هشتاد و پنجمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 31 December 2023

افشای برنامه نظامی اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در نوار غزه+ نقشه

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد هشتاد و پنجمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۵۰۶ نظامی خود در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۲۳:۱۵

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اذعان کرد که از آغاز جنگ غزه (هفتم اکتبر) تاکنون ۵۰۶ نظامی ارتش در این جنگ کشته شده‌اند. 

به گفته وی، از این تعداد ۱۷۲ نظامی در نبرد زمینی که دو هفته پس از آغاز حملات هوایی علیه غزه آغاز شد، کشته شده‌اند. 

بنابر گزارش وبگاه العهد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره شمار نظامیان زخمی ارتش در جنگ غزه نیز گفت: تعداد نظامیانی که در بیمارستان‌ها در حال مداوا هستند ۴۲۳ نفر است.

وی مدعی شد که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون شمار نظامیان زخمی به ۲۲۰۴ نفر رسیده است که ۹۵۵ نفر از آن‌ها در نبرد زمینی زخمی شده‌اند. 

۵ تیپ ارتش اسرائیل از غزه عقب‌نشینی می‌کنند
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۲۳:۱۴

در پی شکستهای میدانی ارتش رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین در غزه، باز هم صهیونیستها شمار زیادی از نیروهای خود را عقب کشیدند.

برخی کارشناسان نظامی پیشتر درباره بی‌نتیجه بودن حمله نظامی در غزه به تل‌آویو هشدار داده بودند. پیش از این هم، ارتش اسرائیل، گردان ۱۳ تیپ گولانی را نیز به دلایل مختلف از جمله تلفات سنگین، از نوار غزه خارج کرده بود.

رادیو ارتش اسرائیل می‎‌گوید که «ارتش تصمیم گرفته است پنج تیپ رزمی فعال در نوار غزه را مرخص کند. تیپ احتیاط ۵۵۱ و ۱۴ و سه تیپ آموزشی، پنج تیپ مذکور هستند.

به گفته کارشناسان نظامی هم‌اکنون ارتش اسرائیل حدود ۱۷ تیپ فعال در نوار غزه دارد که مجموع چنین عددی بیش از ۱۰۰ هزار نیرو می‌شود.

7 هزار نفر در غزه مفقود شده‌اند
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۲۰:۴۷

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه آخرین آمار شهدای جنایات صهیونیستها را اعلام کرد و گفت: در جریان این حملات، ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر شهید شده‌اند که ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از آنان کودک و شش هزار و ۵۰۰ نفر هم زن هستند.

در این بیانیه، با اشاره به اینکه در این حملات، هفت هزار نفر مفقود شده‌اند که ۷۰ درصد از آنان، زن و کودک هستند، آمده است: ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر زخمی و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هم آواره شدند.

حمله حزب الله لبنان به سه پایگاه صهیونیست ها
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۹:۳۸

مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله) سه پایگاه نظامی تحت اشغال صهیونیست ها در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

 حزب الله لبنان پایگاه نظامی «حدب البستان» متعلق به نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

المیادین همچنین اعلام کرد: مجاهدان حزب الله لبنان موقعیت نظامی «عباد» ارتش اشغالگر صهیونیستی را با سلاح های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه آن شماری از نظامیان اشغالگر به طور مستقیم هدف قرار گرفتند.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اشغالگر را در اطراف پایگاه «حانیتا» با استفاده از سلاح مناسب هدف قرار داده است.

این در حالی است که شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز یکشنبه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر در جنگ افروزی خود پافشاری کند، ضرباتی که در آینده از مقاومت دریافت خواهد کرد، قوی‌تر خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم گفت: طوفان الاقصی مرحله جدیدی را در منطقه ما ایجاد می‌کند، ما اکنون آن را نمی‌بینیم، اما پس از اتمام وضعیت فعلی جنگ، شاهد مرحله جدیدی خواهیم بود که مبنای آن پیشرفت فرهنگی و سیاسی و گسترش زبان مقاومت خواهد بود.

وی افزود: اسرائیل پیشنهادهای بسیاری را درباره شمال فلسطین و جنوب لبنان ارائه می‌دهد و در تلاش است تا نشان دهد گزینه های در اختیار دارد که به شهرک نشینان اجازه می‌دهد با خیال راحت به شمال بازگردند و حزب الله و مقاومت را از جنوب لبنان دور نگه دارد. ما به آنها می‌گوییم که اسرائیل در موقعیت مناسبی برای تحمیل گزینه‌های خود نیست.

شیخ قاسم خاطرنشان کرد: اسرائیل نمی‌تواند شهرک نشینان را به شمال برگرداند و نه در این نبرد و نه در پایان آن قادر به دست یافتن به هیچ دستاوردی نخواهد بود. ابتدا باید جنگ غزه را متوقف کند تا جنگ در جبهه لبنان نیز متوقف شود و اگر در جنگ افروزی پافشاری کند پاسخ مقاومت قوی‌تر خواهد بود.

اظهارات معاون دبیرکل حزب الله لبنان پس از آن بیان شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با تکرار تهدیدهای توخالی خود علیه حزب‌الله گفت: ما از طریق گزینه دیپلماتیک یا از طریق یک عملیات نظامی، امنیت را به ساکنان شمالی باز خواهیم گرداند.

رسانه‌های اسرائیلی: موشک‌های غزه تمامی ندارد
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۸:۳۶

«حتی اگر جنگ با موفقیت اسرائیل در دستیابی به اهدافش به پایان برسد، پرتاب موشک از سمت نوار غزه به ما تمام نخواهد شد»، این مقدمه گزارش رادیو ارتش اسرائیل از ترس‌ها درباره موشک‌های مقاومت فلسطین است.

یک افسر ارشد ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با این رسانه عبری به مشکل دائمی شهرک‌نشینان اشاره و می‌گوید که «حتی پس از گذشت سال‌ها هم، ساکنان اسرائیلی شمال نوار غزه ممکن است صدای آژیرهای هشدار را بشنوند».

رسانه‌های اسرائیلی در شرایطی از توان موشکی غزه ابراز نگرانی می‌کنند که آمریکا از ابتدای جنگ تاکنون، چندین محموله بزرگ تسلیحاتی را روانه سرزمین‌های اشغالی کرده است. روز گذشته آنتونی بلینکن قرارداد فروش مهمات توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری به اسرائیل را بدون تایید کنگره و با توجیه «اضطراری بودن وضعیت» تأیید کرد.

تحلیلگر سیاسی شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، آمنون آبرامویچ در گزارش دیروزش از کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به تل‌آویو اذعان کرد «اگر آمریکا با سلاح و مهمات به اسرائیل کمک نمی‌کرد، ما مجبور بودیم با سنگ و چوب بجنگیم».

منابع نظامی دیگر به رادیو ارتش اسرائیل هم امروز گفته‌اند که شاید تشدید نبردهای غزه و مانورهای زمینی به کاهش توانایی نظامی حماس کمک کند، اما برآوردها نشان می‌دهد که مقاومت فلسطین همچنان امکان شلیک راکت، حملات خمپاره‌ای و پرتاب موشک را خواهد داشت.

واشنگتن‌پست: جنگ غزه ۱۸ میلیارد دلار برای اسرائیل هزینه داشته است
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۷:۲۳

 با گذشت ۸۵ روز از دور جدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه و شهادت بیش از ۲۲ هزار فلسطینی و امتناع تل‌آویو از توقف جنگ، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد که اقتصاد اسرائیل به شدت آسیب دیده است.

طبق این گزارش، تأثیرات منفی جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی در حال حاضر با خسارات شدیدی که شیوع کووید برجای گذاشت، مقایسه ی‌شود و اقتصاددان‌ها می‌گویند که در صورت تداوم جنگ غزه، این خسارات از خسارات کووید نیز فراتر خواهد رفت.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، از زمان جنک غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، هزینه‌های تل‌آویو و قروض این رژیم به شدت افزایش یافته و درآمدهای مالیاتی اسرائیل به شدت کاهش یافته است.

در بخشی از این گزارش آمده است که مبالغ زیادی را صرف استقرار بیش از ۲۲۰ هزار نیروی ذخیره برای جنگ غزه و پرداخت حقوق از خزانه به آن‌ها کرده است.

اقتصاددان‌ها در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست برآورد کرده‌اند که هزینه جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی ۱۸ میلیارد دلار یا معادل روزانه ۲۲۰ میلیون دلار در روز بوده است.

یکی از معاونین پیشین «بانک اسرائیل» و استاد بازنشسته دانشگاه تل‌آویو زوی اکستین می‌گوید که تأثیر جنگ غزه بر بودجه رژیم صهیونیستی برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، معادل ۱۹ میلیارد دلار بوده است و احتمالاً‌در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید و این اعداد و ارقام با در نظرگرفتن این مطلب است که جنگ به لبنان کشیده نشود.

طبق گزارش روزنامه اقتصادی «کالکالیست»، در صورتیکه جنگ غزه پنج یا بیش از ۱۰ ماه به طول انجامد، هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت اما احتمالاً این جنگ طولانی‌تر نیز خواهد شد زیرا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته هشدار داد که این جنگ «به پایان نزدیک نیست و یک جنگ طولانی خواهد بود».

اسرائیلی‌ها نیز از این اوضاع ناراضی هستند به طوریکه طبق گزارش واشنگتن‌پست و طبق نظرسنجی گروه خیریه «لاتت»، ۵۴ درصد از اسرائیلی‌ها گفته‌اند که نگرانند که تداوم جنگ غزه، سختی‌های اقتصادی زیادی را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

اقتصاددان‌ها در برآوردهای خود از جنگ غزه به واشنگتن‌پست گفته‌اند که عملیات طوفان الاقصی حماس یک فاجعه بود که اعتماد اسرائیلی‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به کابینه بنیامین نتانیاهو و ارتش این رژیم را از بین برد و بازگشت این اعتماد بسیار سخت است.

ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهایی بوده که با ارسال کمک‌ به رژیم صهیونیستی از جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان حمایت کرده است.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، ایالات متحده هر سال ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌کندو همچنین صدها میلیون‌ دلار بمب‌، موشک و گلوله‌های توپخانه‌ای به اسرائیل عرضه می‌کند.

از طرف دیگر، کاخ سفید در تلاش برای تصویب یک لایحه بودجه تکمیلی در اوایل سال ۲۰۲۴ است که شامل کمک ۱۴ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی می‌شود که هم‌اکنون این لایحه در کنگره متوقف شده است.

نتانیاهو: باید جنگ در جبهه شمال را ادامه دهیم
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۶:۳۴

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با انتقادهای شدیدی به دلیل شکست در مقابل مقاومت مواجه است، بار دیگر بر ادامه جنگ در جبهه شمال فلسطین اشغالی در مقابل مقاومت لبنان تاکید کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: بازگردادن ساکنان شمال (شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی) به خانه‌هایشان ما را ملزم به ادامه جنگ می‌کند.

نتانیاهو بار دیگر با تکرار تهدیدهای توخالی خود علیه حزب‌الله لبنان گفت: ما از طریق گزینه دیپلماتیک یا از طریق یک عملیات نظامی، امنیت را به ساکنان شمالی باز خواهیم گرداند.

نتانیاهو درحالی تلاش می‌کند تا اینگونه جلوه دهد که قادر به بازگرداندن امنیت به مناطق مرزی شمال فلسطین اشغالی است که ساکنان این منطقه به شدت نسبت به عملکرد وی در جنگ خشمگین هستند و معتقدند که کابینه رژیم صهیونیستی آنها را رها کرده است.

۲۱۸۲۲ شهید؛ نتیجه ۸۶ روز جنایت رژیم صهیونیستی در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۶:۱۲

وزارت بهداشت غزه امروز (یکشنبه) در هشتاد و ششمین روز جنگ از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۲۱ هزار و ۸۲۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۶ هزار و ۴۵۱ نفر اعلام کرد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، نظامیان اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ قتل عام جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند که منجر به شهادت ۱۵۰ نفر شد و ۲۸۶ زخمی برجای گذاشت.

نگرانی سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل از شیوع بیماری‌ در غزه
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۴:۲۵

سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی هشدار داده‌اند که همزمان با افزایش شمار پناهندگان، خطر افزایش ابتلا به بیماری در پناهگاه‌های موقت در نوار غزه تشدید می‌شود. پناهگاه‌های کوچکی که مردم از ترس بمباران‌های رژیم صهیونیستی در آنها زندگی می‌کنند.

به گفته دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، موج تازه آوارگانی که به دستور نیروهای صهیونیستی وارد این پناهگاه‌ها شده‌اند، ارائه خدمات بهداشتی برای همه مردم آواره در این پناهگاه‌ها را دشوار کرده است.

به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز، عفونت‌های تنفسی و اسهال از شدیدترین و شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در این پناهگاه‌ها در بین پناهجویان تشدید شده است. طبق آمارهای ارائه شده در این سازمان در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار نفر از آوارگان فلسطینی از عفونت‌های تنفسی رنج می‌برند و نزدیک به ۱۳۶ هزار تن از کودکان زیر پنج سال هم در حال حاضر در نوار غزه، اسهال دارند و در صورت عدم درمان، مقادیر زیادی از آب و مواد معدنی حیاتی در بدنشان را در این سن از دست می‌دهند.

علاوه بر این بیش از ۵۵ هزار مورد از آوارگان در این پناهگاه‌ها نیز به بیماری‌ عفونت پوستی «گال» و شپش مبتلا شده‌اند و روزانه بر تعدادشان افزوده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این به ساکنان شهر خان یونس دستور داده بود تا به منطقه رفح در نزدیکی مصر کوچ اجباری کنند.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود، در حال در دست گرفتن کنترل عملیاتی بر شمال غزه است، اما اکنون تمرکز خود را بر جنوب و مرکز نوار غزه متمرکز کرده است.

افزایش بیماری‌های عفونی و واگیردار در غزه در حالی از سوی سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی نگران‌کننده توصیف می‌شوند که شمار جان‌باختگان حملات رژیم صهیونیستی در غزه تاکنون به بالای ۲۱ هزار نفر رسیده است و حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه تشدید شده است.

تشدید تنش بین گالانت و نتانیاهو
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۳:۰۵

 روزنامه چاپ تل‌آویو از تشدید تنش بین نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و سردرگمی ارتش این رژیم در جنگ علیه غزه خبرداد.

 روزنامه صهیونیستی «معاریو» درباره تشدید تنش بین سران رژیم صهیونیستی با موضوع چگونگی مدیریت جنگ علیه مردم غزه نوشت: تنش ها بین «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآف گالانت» وزیر جنگ در بالاترین حد قرار دارد.

این رسانه صهیونیستی به سردرگمی ارتش رژیم اسراییل و تلفات سنگین نظامیان این رژیم در جنگ علیه غزه هم اشاره و اضافه کرد که این نظامیان صهیونیست هستند که تاوان تنش بین مقامات را می پردازند.

معاریو به نقل از «گادی شامنی» فرمانده سابق لشکر غزه، از دستور نتانیاهو به روسای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و سازمان امنیت داخلی این رژیم (شین بت) برای به اشتراک نگذاشتن اطلاعات با گالانت خبر داد.

سرهنگ بازنشسته شامنی درباره بی هدفی و سردرگمی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه نیز گفت که وقتی شفافیت در اهداف و اتفاق نظر بین فرماندهان وجود نداشته باشد، عملیات نظامی علیه غزه از مسیر خود منحرف شده و هرج و مرج ایجاد می شود و کسی که آسیب می بیند نظامیان صهیونیست هستند.

رژیم صهیونیستی مدعی کشف سلاح چینی در غزه شد
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۳:۰۵

پس از آنکه گردان‌های شهید عزالدین القسام از هدف قرار دادن یک نظامی صهیونیست با سلاح «M۹۹» خبر داد، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی کشف چند قبضه سلاح چینی در نوار غزه شد.

 شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ارتش رژیم اشغالگر مدعی شده است که چند قبضه سلاح چینی را در نوار غزه کشف و ضبط کرده است.

این کانال همچنین گزارش داد که سوالاتی در راهروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد چگونگی منتقل شدن این سلاح‌ها از چین به نوار غزه مطرح است.

«کاریس ویته»، مدیر عامل و بنیانگذار گروه «SIGNAL» و کارشناس روابط چین و رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر گفت: اگرچه قطعاً ممکن است سلاح‌های چینی به دست گروه مسلح فلسطینی رسیده باشد، اما این سلاح‌ها به طور مستقیم از چین خریداری نشده است.

ویته گفت که چین صنعت تسلیحاتی گسترده‌ای دارد و پکن سلاح به نهادهای غیردولتی نمی‌فروشد، اما به کشورهای غرب آسیا سلاح می‌فروشد.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید این موضوع را با مقامات رسمی چین بررسی کند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس شامگاه شنبه ۳۰ دسامبر اعلام کرد که یک تک تیرانداز این گردان موفق شد با اسلحه کالیبر سنگین M۹۹ در منطقه «الشیخ عجلین» در شهر غزه، یک نظامی صهیونیست را هدف قرار دهد.

وب سایت «Gun Wiki» در این باره گزارش داد که اسلحه M۹۹ در پاسخ به درخواست ارتش آزادیبخش خلق چین ساخته شده است و یک اسلحه ضد تجهیزات با گلوله‌های ۱۲.۷×۱۰۸ میلی متری کالیبر سنگین است.

طبق گزارش این سایت، اسلحه M۹۹ می‌تواند هدفی را در فاصله ۱۶۰۰ متری در عرض دو ثانیه از بین ببرد، یعنی ۲.۷ ثانیه قبل از اینکه صدای آن به محل هدف برسد.

انتقاد سناتور دموکرات از بایدن برای ارسال نامحدود مهمات به اسرائیل
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۳:۰۴

«تیم کین» سناتور دموکرات از اقدامات دولت «جو بایدن» در ارسال بدون محدودیت تجهیزات نظامی به اسرائیل انتقاد کرد و آن را مغایر با افکار عمومی و داخلی و بین‌المللی آمریکا دانست.

به گزارش روزنامه گاردین، این سناتور ایالت ویرجینیا از رئیس‌جمهوری آمریکا به‌دلیل ارسال بدون محدودیت مهمات به اسرائیل انتقاد کرد. وی همچنین تاکید کرد که این امر باید با نظارت کنگره صورت گیرد.

کین در این خصوص افزود: همانگونه که کنگره نقش مهمی در همه مسائل مربوط به جنگ و صلح دارد، باید نسبت به ارسال تسلیحاتی که به کشورهای دیگر فرستاده می‌شود، نظارت کامل داشته باشد.

این سناتور دموکرات سپس ضمن انتقاد از دولت بایدن به‌دلیل دور زدن کنگره در ارسال مهمات به اسرائیل گفت: این امر به معنای پنهانکاری از مردم آمریکا است و دولت باید به عموم مردم توضیح لازم را بدهد.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا روز جمعه، اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه این کشور فروش گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری و تجهیزات مربوط به آن به ارزش ۱۴۷.۵ میلیون دلار را تایید کرده است.

در این بیانیه آمده است که بلینکن در توضیح این امر به کنگره اعلام کرده است که وضعیت اضطراری بوده و باید فروش فوری این تجهیزات نظامی به دولت اسرائیل سریع انجام گیرد. بلینکن در ادامه آورده است: این فروش در راستای منافع امنیت ملی آمریکا و در نتیجه تحت قوانین کنترل صادرات تسلیحات از بررسی کنگره معاف است.

کین هم در ادامه انتقاد از دولت اضافه کرد: سیاست انتقال تجهیزات نظامی به اسرائیل، از جمله بسته ۱۴.۳ میلیارد دلاری اعلام شده در ماه نوامبر (آبان) که بایدن آن را "بسته حمایتی بی‌سابقه برای دفاع از اسرائیل" خوانده، در تضاد با افکار عمومی داخلی و بین‌المللی آمریکا است.

از سوی دیگر، همزمان با تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، آفریقای جنوبی روز جمعه با تشکیل پرونده در دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) اعلام کرد که جنگ اسرائیل در غزه نقض کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ است. این پرونده، اسرائیل را به دست داشتن در نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در غزه متهم می‌کند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) نیز در این زمینه اعلام کرد که سربازان اسرائیلی به کاروان کمک‌های سازمان ملل در حال بازگشت از شمال غزه شلیک کرده‌اند. مارتین گریفیث مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل این اقدام را غیر قانونی و آن را محکوم کرد.

کابینه جنگ اسرائیل با طرح قطر برای مذاکرات آتش بس موافقت کرد
۱۴۰۲/۱۰/۱۰ - ۱۳:۰۳

شورای جنگ رژیم صهیونیستی به رئیس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) اجازه داد تا طرح قطر برای آتش بس در غزه را پیگیری کند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، شورای جنگ رژیم صهیونیستی موافقت کرد تا «دیوید بارنی» رئیس موساد به مذاکره با مقامات قطری برای آتش بس در غزه و زمینه سازی برای تبادل اسرا ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، شورای جنگ رژیم صهیونیستی قرار است امروز یکشنبه، جزئیات طرح آتش بس پیشنهادی قطر برای تبادل اسرا را بررسی کند.

پیشتر، این رسانه صهیونیستی از بررسی طرحی خبر داده بود که براساس آن ، ۴۰ تا ۵۰ اسیر صهیونیست آزاد و آتش بس موقت چندهفته ای در غزه برقرار می شود.

قرار است در نشست امروز شورای جنگ رژیم صهیونیستی، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی که هر دو از اعضای تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» هستند نیز حضور یابند.

بن گویر و اسموتریچ پیشتر تهدید کرده بودند که هرگونه تصمیمی درباره آینده غزه، باید با حضور آنها گرفته شود.

افشای برنامه نظامی اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در نوار غزه

رژیم صهیونیستی برای کنترل محور فیلادلفیا بین مصر و نوار غزه تلاش زیادی می‌کند اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که موفقیت این رژیم به ویژه در سایه خسارت‌های بزرگی که هر روز در حملات مقاومت فلسطین متحمل می‌شود، دشوار است.

الخلیج آنلاین در گزارشی نوشت، رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ خود علیه غزه در هفتم اکتبر صحبت درباره اشغال مجدد نوار مرزی میان نوار غزه و مصر یا همان محور فیلادلفیا را متوقف نکرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات خود در این باره تأکید کرد: منطقه محور فیلادلفیا باید تحت کنترل اسرائیل باشد. اسرائیل در تمام جبهه‌ها می‌جنگد و این جنگ تا زمان پیروزی ماه‌ها طول می‌کشد.

نتانیاهو دهم دسامبر نیز در صحبت‌هایش درباره طرح رژیم صهیونیستی برای آینده غزه بعد از جنگ از تصمیم این رژیم برای کنترل محور فیلادلفیا خبر داد.

به رغم هشدارهای قاهره نسبت به اجرای هرگونه عملیات یا فعالیت نظامی در این منطقه نتانیاهو مجددا این اظهارات را تکرار کرده است.

در این راستا نیروهای رژیم صهیونیستی برای پیشروی در این منطقه تلاش زیادی کرده‌اند. روز شنبه آنها برای پیشروی از منطقه شرقی مرزهای مصر و فلسطین تلاش کردند اما بعد از درگیری‌های شدید با مقاومت فلسطین مجبور به عقب نشینی شدند.

سایت واللا ۲۳ دسامبر اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از نیروهای خود را وارد منطقه بین گذرگاه کرم ابو سالم تا رفح و محور فیلادلفیا کرده است و رزمایش کوتاهی را انجام داده است. نیروهای مقاومت نیز به نیروهای رژیم صهیونیستی در این محور حمله کردند.

این سایت به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بین گذرگاه کرم ابو سالم تا رفح و محور فیلادلفیا تحرکات غیر عادی دارد. همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و توپخانه این رژیم حملاتی را به نوار مرزی بین غزه و مصر انجام دادند که آخرین آن صبح روز شنبه بود و به شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها منجر شد.

این اظهارات نتانیاهو و عملیات نظامی چند روز بعد از سفر هیئت اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به قاهره برای مذاکره درباره حمایت انسانی و امدادرسانی به غزه انجام شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۱۸ دسامبر اعلام کردند که قاهره طی دیدار هیئت رژیم صهیونیستی با استقرار نیروهای مشترک با این رژیم در محور مرزی فیلادلفیا مخالفت کرد. حملات مکرر رژیم صهیونیستی به محور فیلادلفیا موجب ناخرسندی قاهره شده است به ویژه اینکه طبق توافق دوجانبه اسرائیل باید قبل از هرگونه عملیات نظامی در این منطقه مجوز قبلی داشته باشد. مقامات مصری تاکید کرده‌اند که رژیم صهیونیستی این حملات را بدون هماهنگی با مصر انجام داده است.

مسئولان مصری در دیدارهایشان با مسئولان اسرائیلی بر لزوم دور کردن عملیات نظامی از این منطقه به دلیل تأثیر مستقیم آن بر وضعیت سینا تاکید کرده‌اند.

محور فیلادلفیا

عرض محور فیلادلفیا از صدها متر تجاوز نمی‌کند. طول آن نیز ۱۴.۵ کیلومتر از دریای مدیترانه تا گذرگاه کرم ابوسالم است.

افشای برنامه نظامی اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در نوار غزه+ نقشه

محور فیلادلفیا به عنوان یک منطقه حائل شناخته می‌شود و در معاهده صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی که سال ۱۹۷۹ امضا شد نیز به عنوان منطقه حائل درج شده است.

بر اساس پروتکلی که مصر با رژیم صهیونیستی امضا کرده است، ۷۵۰ سرباز مصری در این منطقه مستقر شده‌اند. سپتامبر ۲۰۰۵ بعد از ۱۸ ماه مذاکرات، مصر و رژیم صهیونیستی توافق فیلادلفیا را امضا کردند که اجازه حضور نیروهای مصری با سلاح سبک را در این منطقه می‌دهد.

بر اساس این توافق دو طرف مسئولیت مبارزه با فعالیت‌های قاچاق، نفوذ و اقدامات تروریستی را بر عهده دارند.

توافقنامه کمپ دیوید به رژیم صهیونیستی اجازه حضور در این نوار حائل معروف به محور فیلادلفیا را می‌دهد که در منطقه D مطابق با پیوست ۱، پروتکل عقب نشینی رژیم صهیونیستی و ترتیبات امنیتی قرار دارد. طبق این توافق رژیم صهیونیستی اجازه استقرار یک نیروی نظامی محدود شامل چهار گردان پیاده نظام، اتخاذ تدابیر امنیتی میدانی و استقرار ناظران سازمان ملل را دارد.

نیروی اسرائیلی نباید شامل تانک، توپخانه یا موشک باشد مگر موشک‌های زمین به هوا.

نیروهای پیاده نظام رژیم صهیونیستی در این منطقه می‌توانند تا ۱۸۰ خودروی نظامی داشته باشند که تعداد کل پیاده نظام نباید از ۴۰۰۰ نفر تجاوز کند.

در منطقه C حضور نیروهای سازمان ملل و پلیس غیرنظامی مصر و در منطقه B یگان‌های مرزی مصر متشکل از چهار گردان مجهز به سلاح‌های سبک مجاز است و در منطقه A نیز نیروهای نظامی شامل یک لشکر پیاده نظام، یک تیپ زرهی و گردان‌های توپخانه شامل بیش از ۲۲ هزار سرباز مصری حضور دارند.

افشای برنامه نظامی اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در نوار غزه+ نقشه

رژیم صهیونیستی قبل از عقب نشینی از غزه نظارت بر این محور را بر عهده داشت. بر اساس توافق سال ۲۰۰۵ کنترل این منطقه با گذرگاه رفح به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل شد.

در این راستا واصف عریقات، کارشناس نظامی گفت: هدف رژیم اشغالگر اسرائیل از کنترل محور صلاح الدین یا فیلادلفیا جدا کردن نوار غزه از اراضی مصر و جدا کردن آن به طور کامل از اطراف مصر است. رژیم اشغالگر نمی‌تواند کنترل کامل اراضی نوار غزه را در دست بگیرد برای همین می‌خواهد کنترل نقاط عبور و گذرگاه‌ها را در دست داشته باشد. اسرائیل کنترل مرزهای شرقی شمالی و غربی را از طریق دریا در دست دارد و تنها کنترل مرزهای جنوبی با مصر را در دست ندارد. برای همین می‌خواهد کنترل نوار غزه را از طریق سیطره بر محور صلاح الدین در دست بگیرد.

وی گفت: رژیم اشغالگر معتقد است که حماس از طریق این منطقه به تجهیزات نظامی زیادی دست می‌یابد. برای همین می‌خواهد هرگونه پیشروی نظامی حماس بعد از پایان جنگ را متوقف کند اما بعید است که ارتش اشغالگر بتواند کنترل این محور را در دست بگیرد. مقاومت فلسطین از هدف قرار دادن آن متوقف نخواهد شد. مصر نیز با حضور نظامی اسرائیل در این منطقه مرزی مخالف است. کنترل مجدد اسرائیل بر محور فیلادلفیا به معنای کنترل بر گذرگاه رفح است که در حال حاضر تنها گذرگاه به نوار غزه است که خارج از کنترل اسرائیل است.

هیچ بیانیه رسمی از سوی مصر درباره اظهارات نتانیاهو صادر نشد، اما مصطفی بکری، عضو پارلمان مصر، در پستی در پلتفرم X نوشت که اظهارات نتانیاهو تجاوزی آشکار علیه توافقنامه صلح بین دو طرف است. وی هشدار داد: «نزدیک نشوید. مرزهای مصر یک خط قرمز است.»

وی از مقامات مصری خواست تا اعتراض رسمی و هشدار علنی را ارائه دهند، زیرا این اظهارات نتانیاهو نشان دهنده نقض توافقنامه صلح امضا شده بین دو طرف و نقض حاکمیت مصر و نشان دهنده قرار دادن غزه در یک زندان بزرگ و محاصره دائم آن است و راه را برای کوچاندن فلسطینی‌ها به سینا باز می‌کند.

حماس فروش مهمات آمریکا به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

جنبش حماس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن فروس مهمات و تجهیزات نظامی آمریکا به ارزش ۱۴۷.۵ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این کشور در نسل کشی فلسطینیان مشارکت دارد.

پنتاگون پیشتر اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا فروش پرتابه‌های M107 و تجهیزات مرتبط با آن به ارزش بیش از ۱۴۷ میلیون دلار به اسرائیل را تأیید کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در توضیح درباره تأیید این فروش تسلیحاتی گفته که اسرائیل در شرایط اضطراری قرار دارد که فروش فوری به آن را توجیه می‌کند. 

در بیانیه حماس آمده است: «تصمیم آمریکا برای فروش مهمات و گلوله توپخانه سنگین به رژیم صهیونیستی در سایه نسل کشی فلسطینیان غزه توسط ارتش تروریستی این رژیم، بیانگر نظارت کامل آمریکا بر این جنگ جنایتکارانه است». 

بنابر گزارش وبگاه النشره، حماس افزود که فروش این سلاح‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی بیانگر حمایت کامل آن از جنایت‌های این رژیم و کشتار کودکان و غیرنظامیان و کوچاندن اجباری فلسطینیان است. 

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله لبنان شنبه شب شهادت یک عضو دیگر خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرد.

حزب‌الله اعلام کرد که «علی احمد سعد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

وی از ساکنان شهر «بنت جبیل» در جنوب لبنان بوده است.

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر روز (شنبه) از هدف قرار گرفتن یک پادگان ارتش رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان در واکنش به حملات این رژیم به جنوب این کشور خبر دادند.

مقام حماس: نتانیاهو نه راه پس دارد و نه راه پیش

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه شب گفت: نتانیاهو دو راه بیشتر ندارد، یا تسلیم شود و توسط همشهریانش محاکمه شود، یا به جنگ ادامه دهد و نیروهای القسام وی را محاکمه کنند.

 الرشق به کنفرانس تک نفره نتانیاهو و مخالفت گانتس و گالانت برای حضور با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: نتانیاهو امروز تنها بود و حتی از ارکان جنگ خود نیز طرد شده بود.

وی افزود: نتانیاهوی شکست خورده تلاش می‌کند از شکست‌های مداوم خود فرار کند.

الرشق اضافه کرد: نتانیاهو سپس از شرط‌های حماس گفت که به گفته وی قابل قبول نیست، اما در عین حال وی اقرار کرد که این مقاومت است که اکنون شروط خود را تحمیل می‌کند و دست بالا در میدان جنگ را دارد و این مقاومت است که به خواست خداوند این جنگ و تمام اشغالگری صهیونیست‌ها را پایان خواهد داد.

وی در توصیف نتانیاهو گفت: نخست وزیر رژیم اشغالگر با ارتش شکست خورده خود هر لحظه در سرزمین غزه عزتمند درحال چشیدن مرگ هست و اسرائیلی‌ها نیز پس از آن که دیگر طاقتشان نسبت به دروغ‌های مکرر وی به سر برسد، علیه وی قیام خواهند کرد.

الرشق تأکید کرد: در برابر سیل خون‌ها، رشادت‌ها و پایداری که ملت فلسطین از خود نشان داده است، باید پیش از هرکار دیگری و ابتدا حمله به غزه متوقف شود و آتش‌بس مؤقت را پشت سرگذاشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ملت فلسطین به کمتر از شکسته شدن تمام محدودیت‌ها رضایت نخواهند داد تا در آزادی کاملی زندگی کنند که شایسته جانفشانی‌های آنها باشد و در آخر باید گفت که پایان شب سیه سپید است.

۲ اردوگاه و یک مدرسه هدف قرار گرفت

رژیم صهیونیستی صبح امروز، برای چندمین بار، اردوگاه‌های المغازی و البریج در مرکز نوار غزه و یک مدرسه در اردوگاه خانیونس در جنوب این منطقه را هدف قرار داد و موجب شهادت و مجروحیت شمار دیگری از آوارگان و غیرنظامیان فلسطینی شد. 

شبکه الجزیره گزارش داد که رژیم صهیونیستی، یک مدرسه را در اردوگاه خانیونس که به پناهگاه آوارگان جنگ‌زده تبدیل شده بود، با گلوله‌های توپخانه هدف قرار داد و موجب مجروحیت دست‌کم ۱۰ تن شد که همگی به بیمارستان «ناصر» انتقال یافتند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۱
جناب امیر عبداللهیان پریروز در یکی دیگر از بارقه های نبوغ خود گفت که حجم تونل‌های حماس و جهاد اسلامی در غزه بیش از مساحت غزه است.

حالا اسرائیلی ها که سهل است اگر تمام مردم دنیا هم جمع شوند نمی توانند تونل هایی را کشف کنند که «حجمشان بیشتر از مساحت غزه است.»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
تازه در همان جلسه در باره اتاق تصمیم گیری واقع در طبقه هشتم زیرزمین کاخ سفید هم اطلاعاتی ارایه کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
حالا اینقدر به مقایسه حجم و مساحت پیله نکنید. ریاضی که درس نمی داده.

ولی خودمانیم، عجب ایده قشنگی است. مثلاً آدم یک زمین صد متری برای ساختن خانه داشته باشد و بتواند یک واحد دویست متری هم در زیر زمین درست کند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
قرار نيست وقتي چيزي را نميفهمي يا دانش و سوادت در حد اكابر است حتما بخواي اظهار فضل كني . وقتي چندين طبقه تونل در غزه هست امكانش هست . سواي از اين موضوع ترساندن دشمن هم تاكتيك است در زمان جنگ
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
آقای به اصطلاح دانشمند ! که میخوای مچگيري کنی ، در شهر ما (نوش آباد کاشان ) شهرزیرزمينی کشف شده که تا سه طبقه هستش . پس اونجا هم امکان داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
منظورشون تونلهای 3 الی 6 طبقه بود..
«...اشغالگر با ارتش شکست خورده خود هر لحظه در سرزمین غزه عزتمند درحال چشیدن مرگ هست.»

یک سطر بعد:

«باید پیش از هرکار دیگری و ابتدا حمله به غزه متوقف شود.»

نمی دانم چرا این مقام حماس می خواهد «چشیدن مرگ در هر لحظه» که اسرائیلی ها دچار آن شده اند متوقف شود.
اگه کسی شاهد جنگ غزه امسال و باقی کشتار فلسطینیان و از 70 سال پیش به این طرف دیده و هنوز نفهمیده غرب یک جنایتکار و وحشی اتو کشیده است باید جایزه الاغ طلایی رو بهش داد (تعدادشون کم نیست به حساب منفیا)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اگه متن داخل پرانتز نبود بهت مثبت می دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
دوستمان حتی قبل از این که منفی هایش را دریافت کند از محبوبیت خود و همفکرانش در جامعه ایران مطمئن است.

ضمناً اگر عقیده ای می توانست با فحاشی پیش برود الان افکار و عقاید شما میلیاردها هوادار داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
اوج عجز یک فرومایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
تربیتت خانوادگی است یا هنگام آموزش های سیاسی آن را کسب کرده ای؟
نکته بشدت مهم در جنگ این است افراد میخواهند با گفتار مسیر جنگ و وقایع را تحمیل کنند و دنیای دشمن خود را عوض کنند دقت کنید تصور از جنگ مهمتر از نتیجه فیزیکی است به نظر من اسرائیل دارد بشدت با ادامه جنگ حماقت میکند اوست که باید تقاضای اتش بس کند اما میخواهد هزینه ان را به طرف مقابل تحمیل کند اگر غزه بتواند خوب با جنگ روایت بازی کند در عمل اسرائیل شکست میخورد علی رغم این که فیزیکی جنگ را برده و غزه را نابود کرده است دقت کنید مهم بعد است مسئله فزیک نیست ادامه جنگ است انها میخواهند روح حماس را بکشند اگر نتوانند باخته اند برای همین اتش بس به نفع اسرائیل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
و در میان بازی با این جنگ روایت، جنگ فیزیکی تاکنون بیست سی هزار کشته و دو میلیون آواره و تخریب خانه های هفتاد درصد از مردم غزه و گرسنگی و بیماری در ابعاد بسیار وسیع را به جا گذاشته است.
اتفاقی که در غزه افتاد مثل این است که زندانیان یک زندان علیه زندانبان ها شورش کنند. سپس ماموران زندان به جان افراد زندانی بیفتن و آنها را قتل عام کنند این است جنگ آوری و رشادت سربازان صهیونیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
البته مونده تا به شجاعت شما عرزشیا برسند
هنیه تو قطره
فلانمیم روزجنگ غزه وتعدادی کامنت تکرار مکررات>> سران حماس خیلی آدمهای خوبی هستند.البته گروههایی مثل جهاداسلامی فلسطین وحزب الله لبنان هم سرانشان آدمهای خیلی خوبی هستند وکاملا به این حرف سعدی عمل میکنند که عبادت جزخدمت خلق نیست. اینها هم باتمام وجود درحال خدمت رسانی شبانه روزی به مردم فلسطین ولبنان هستند.
جناب سرگئی لاوروف وزیرخارجه اعلیحضرت ولادیمرپوتین مصاحبه ای در مورد منافع مشترک وتاریخ مشترک!! روسیه با اسرائیل وتشبیه جنگ اسرائیل وغزه با جنگ روسیه علیه اوکراین انجام داده که درسایتهایی مثل عصرایران هم منتشرشده. بروید ملاحظه کنید
تابی انقدر پیامهارو حذف کردی میبینی که دیگه این قسمت از ارزش افتاده.مخاطبان یاباید سران حماس رو تمجیدکنند یا غ ق انتشارمیشه
اگر وافعا در حال پیروزی هستید آتش بس نکنید و تا محو اسراییل پیش روید. اگر واقعا به فکر غیر نظامیان هستید که اصلا نباید جنگ را شروع می کردید
کشورهای بی غیرت عرب و کشورهای اسلامی بی غیرت تماشاگر کشته شدن زنان و کودکان توسط اسرائیل حیوان صفت هستند حاشا وکلا به غیرتتان
میدونید چی خنده داره اینکه تا دو سه سال آینده نصف کره زمین رو ای بر میدارم نصف دیگه ش خشکسالی اونوقت دولت ها در فکر قدرت نمایی تجهیزات جتگیشون هستند لابد روی آب ها موشک بازی میکنند توی زمین های بیابانی ترقه بازی
واقعا فقط کسانی که از دایره انسانیت خارج هستند و فطرت انسان بودن خودشان را از دست داده اند از آزادی فلسطين و نابودی اسرائیل صهيونيست حمایت نمی کنند
هر وقت فکر می کنید نقشه ای را فهمیدید بدونید نقشه اصلی یه چیز دیگه هست
یه سوال. مگه نمی‌گیم اسراییل در حال نابود شدن است و هر روز در منجلاب جنگ فرو میرود، حالا چه اصراری به توقف جنگ هست. بزاریم کامل نابود شه خوب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اصرار به توقف جنگ بخاطر کشتار غیر نظامیان است. اسرائیل هواپیماها و بمبارانش را کنار بگذارد و تا اخر دنیا بجنگد. کسی مشکلی ندارد.
باسلام، آنتونی بلینکن بایدبداندنتیجه اعمال ناشایستش کاردستش خواهدداد!!!.
14:34
چای دبش چی شد؟
اسراییل در زیر آب به کمک آمریکا اکسیژن می گیرد واین زمان کوتاهی است باید از الان قبر نتانیاهو را آماده کرد این یک جنایت کار است وجنگ طولانی به گفته اسراییل بلف است
14:34
چای دبش چی شد
هزار هکتار زمین اوقاف چی شد پس داده شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی