بازدید 3338
۱

چند میلیارد نفر در جهان به توالت دسترسی ندارند؟

طبق آمار بهداشت جهانی بیش از ۲ میلیارد نفر از مردم جهان هنوز دسترسی به توالت ندارند.
کد خبر: ۱۲۱۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 31 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از اطلاعات آنلاین، طبق تحقیقات انجام شده یک فرد به طور متوسط ۳ سال از عمر خود را صرف استفاده از توالت می‌کند.

ما انسان‌ها سالانه ۲۵۰۰ بار از توالت استفاده می‌کنیم. کمبود دستمال توالت در برخی کشورها به حدی است که مثلا مردم کوبا را وادار به خرید و فروش قاچاق دستمال توالت کرده است.

مشکل بزرگ به نام ادرار کردن در مکان‌های عمومی در برخی کشورها هنوز وجود دارد و فرانسه و به خصوص پاریسی‌ها سردمدار آن هستند و این در حالی است که دولت جریمه ۶۸ یورویی را در نظر گرفته است. به مردان آلمانی توصیه شده است که به جای ایستادن، هنگام ادرار کردن بنشینند و این فرهنگ زشت همچنان ادامه دارد.

در همین حال این موضوع تبدیل به مشاجرات گسترده میان آلمانی‌ها شده است. در سوئد برای استفاده از توالت باید پول داد.

کره جنوبی به داشتن پارکی با تم توالت به عنوان جاذبه توریستی افتخار می‌کند.

با این حال وجود دوربین‌های نظارتی در سرویس بهداشتی‌های کره جنوبی به ویژه در توالت‌های زنانه امری رایج است. توالت‌های ژاپنی زباله‌های شما را به طور ایمن در یک کیسه پلاستیکی بسته بندی می‌کنند و توالت‌های ژاپنی پیشرفته‌ترین توالت‌های جهان محسوب می‌شوند.

مشکل توالت در چین به حدی جدی بود که دولت این کشور دست به تحول عجیب زد و پس از انقلاب توالت، سرویس‌های بهداشتی در این کشور دستخوش پیشرفت چشمگیر شدند.

چین با مشکل بزرگ توالت عمومی روبرو بود که تلاش کرد مشکل را با سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری روی ۶۸ هزار سرویس بهداشتی عمومی حل کند.

شهر چونگ کینگ چین بزرگترین توالت عمومی جهان را دارد. در همین رابطه رستورانی به شکل توالت در شهر شنزن نشان دهنده شیفتگی چینی‌ها به توالت مدرن را نشان می‌دهد.

اگر به تاریخچه ۵ هزار ساله توالت علاقه مند هستید سری به موزه توالت در سولاب هند بزنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بیشترشون در کشور هند هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی