بازدید 2100

مقصر اصلی در نوع آلیاژ خودروهای داخلی سازمان استاندارد است نه خودروساز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی سازمان ملی استاندارد را عامل اصلی صدمه به خودرو و سرنشینان در تصادفات جاده ای دانست و تاکید کرد: حضور موثر اداره استاندارد از ابتدا تا پایان فرآیند تولید خودرو و نظارت جامع و کامل بر استانداردها برای صدور مجوز تولید ضرورت دارد. 
کد خبر: ۱۲۱۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 31 December 2023

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در واکنش به انتقاد اخیر پلیس راهور به نوع آلیاژ خودروهای داخلی اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد مرجع اصلی بررسی و تایید استانداردهای خودرویی است قاعدتا این سازمان موظف به بررسی شاخصه های استاندارد در خودروها از جمله نوع آلیاژ و ورق های فولادی است. 
وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد همواره در حوزه استانداردسازی و نظارت بر استانداردهای خودرویی کوتاهی کرده و امنیت، جان و رفاه مردم را تحت الشعاع قرار داده است، تصریح کرد: اگر نوع آلیاژ و فولاد به کار رفته در خودروهای داخلی را عامل صدمه به خودرو و سرنشینان در تصادفات جاده ای بدانیم قطعا مقصر اصلی اداره استاندارد است چراکه مجوز نهایی برای تولید خودرو توسط این سازمان صادر می شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر فرض اینکه خودروساز را عامل اصلی آسیب به خودرو در سوانح جاده ای بدانیم اما تاییدیه نهایی که فصل الخطاب تولید است توسط سازمان ملی استاندارد به امضا می رسد. بنابراین  این سازمان به عنوان متولی نظارت بر استاندارد خودروهای داخلی باید پاسخگوی خانواده افراد متوفی و مصدوم در تصادفات جاده ای باشد و در این زمینه شفاف سازی کند.
ذاکر تاکید کرد: همچنین لازم است سازمان بازرسی کشور نیز صلاحیت و تخصص ریاست این سازمان در حوزه نظارت بر استانداردهای تولید را مورد بررسی قرار دهد. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حضور سازمان ملی استاندارد تنها در مراحل پایانی تولید خودرو به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و حضور موثر این نهاد از ابتدا تا پایان فرآیند تولید خودرو و نظارت جامع و کامل بر استانداردها برای صدور مجوز نهایی تولید ضرورت دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست