بازدید 1379
یک تولید کننده:

سرزمینمان دیگر متکی به چین نیست؛ ما امروز کاملا خودکفا هستیم

کد خبر: ۱۲۱۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱ 30 December 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا"موفقیت " موضوعی است که عده ای دستیابی به آن را خیلی سخت و عده ای دیگر خیلی آسان تلقی می کنند. در حالی که موفق شدن نه آن چنان سخت و آن چنان آسان است. بلکه چیزی که در این بین اهمیت دارد، خواسته، تلاش و اراده ی فردی و گروهی در راستای دستیابی به موفقیت است. از این رو نیازی نیست که در ابتدا برای پیروز شدن همه چیز مهیا و آماده باشد. چرا که باید بپذیریم که عده ی زیادی از تولیدکنندگانِ موفق، فعالیت خود را از صفر شروع کرده اند و تنها عزم و اراده راسخ و محکم آن ها موجب موفقیتشان گردیده؛ "محمدعلی جعفری"یکی از این دست افراد است که موفقیتِ امروزش را حاصل اراده، تلاش و خواسته دیروزش می داند. او روزی بدون پشتوانه وسرمایه ای، قدم در مسیر تحقق آرزوهای خود گذاشت و امروز در جایگاهی ایستاده که به قول خودش جایگاه آرمانی اش محسوب می شود. « جعفری » هم اکنون یک تولید کننده موفق در عرصه ساخت آینه بغل خودروهای داخلی و قطعات مرتبط با آن است، با او گفتگویی صورت گرفته که می خوانید:

 

"محمد علی جعفری" یکی از تولید کنندگان موفقی است که توانسته با تولید جام و آینه بغل خودرو های داخلی و قطعات آن سهم زیادی از خودکفایی کشور در این عرصه را رقم بزند. او می گوید، دیپلم ادبیات دارد و سال ۶۲ از استان مرکزی به تهران نقل مکان کرده و بدون هیچ پیش زمینه و داشتن آگاهی و تخصصی تصمیم گرفته در حوزه تولید قطعات دستگیره ی درب خودرو و آینه بغل ماشین فعالیت کند. البته برای قدم نهادن در این حرفه سعی کرده حداقل مدتی در زمینه تعمیرات آینه و قفلِ ماشین، فعالیت داشته باشد و آموزه هایی را کسب نماید و همین این امر انگیزه او را برای تولید آینه بغل خودرو دو چندان کرده؛ به گونه ای که با برادرانش بصورت شریکی شروع به فعالیت کرده است؛ شراکتی که تا هم اکنون نیز ادامه دارد. بزرگترین آرزوی"محمدعلی" در سالهای نوجوانی و جوانی آن بوده ، روزی به جایگاهی برسد که بتواند به خودش افتخار کند و این آرزو با علاقه ی دیروز او به کارهای فنی و جنگیدن و تلاشش در عرصه کسب اطلاعات و آگاهی در زمینه تولید قطعات آینه بغل ماشین و جام آینه بغل، امروز تحقق یافته به گونه ای که می گوید : " خدا را شاکرم که امروز در جایگاهی ایستادیم که می توانیم در حد و بضاعت خود به مردم و کشورمان خدمت کنیم و ضمن اشتغال زایی سهم خوبی را از عدم وابستگی به چین در راستای واردات آینه بغل خودرو و قطعات آن و نیز خروج ارز از کشور را، از آن خود کنیم." 

جعفری ادامه داد: اگر چه ابتدا با دست خالی و هیچ پشتوانه و سرمایه ای پای در راه رسیدن به آرزویم گذاشتم و صرفا با فروختن پیکان ۵۷ خود و بستن قرار داد با یک قالب سازِ دستگیره ی دربِ خودروی پیکان ، کار خود را شروع کردم؛ البته در این مسیر سختی های زیادی کشیدم، چالش های بسیاری را پشت سر گذاشتم و حتی بارها زمین خوردم، اما چون به آنچه می خواستم باور و ایمان داشتم، بدستش آوردم؛ به طور کل در سال ۹۴ وقتی اولین خط تولید جام آینه را از چین وارد کردم، تصمیم گرفتم روزی خود سازنده آن باشم و برهمین اساس کوشیدم و علی رغم همه سختی های شبانه روزی و دغدغه ها در نهایت پس از دو سال توانستم به تولید جام آینه بغل خودرو و قطعات آن دست یابم. هم اکنون کشور در زمینه ی تولید آینه بغل خودرو و قطعات آن از ۵ خط تولید بهره مند است؛ به عبارتی می توان به صراحت مدعی بود که سرزمینمان به لحاظ تولید این محصول و قطعات آن کاملا خودکفاست.

او افزود: اگر چه هم اکنون در راستای تولیدات خود با افزایش نرخ مواد اولیه و قطعات مواجه هستیم و این موضوع می طلبد که به تبع این افزایش هزینه ها، برند خود را نیز با افزایش قیمت به دست مردم برسانیم، اما از آنجا که نگاهمان بیش از مبحث کمی به مشتری مدار بودن است، از این رو سعی می کنیم افزایش نرخ مواد اولیه را در قیمت آینه ها و قطعاتی که قرار است به دست مشتری برسد لحاظ نکنیم.

جعفری اظهارداشت: آینه جانبی خودرو جزو اقلامی محسوب می‌شود که حتما باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد، از این رو شرکت مجموعه ی ما سعی نموده در راستای تولید آینه ها، طبق مقررات و قوانین سازمان استاندارد پیش برود، در صورتیکه هم اکنون برخی برندها در بازار وجود دارند که علی رغم نداشتن مجوز از سازمان استاندارد مشغول فعالیت هستند و محصولاتی را بدست مشتری می دهند که به لحاظ کیفیت و کارایی خریدار و مصرف کننده را با چالش روبرو می کنند.او گفت :کارخانجاتش تا امروز توانسته ضمن به کارگیری نیروهای مستعد و جوان در بستر تولید آینه بغلِ خودرو، یک برند کارآفرین باشد؛ به عبارتی ما هم اکنون بصورت مستقیم ۱۲۰ نیروی کار داریم و بصورت غیر مستقیم نیز برای افراد بسیاری اشتغال زایی کرده ایم.

وی گفت: افتخار می کنم به اینکه از روزی که پای در این عرصه گذاشتم، هیچگاه سربارِ دولت نبوده و نیستم و انگیزه و علاقه ام به این حرفه تا حدی است که تمام تفکر و بضاعتم را روی کیفیت تولیدات و پرسنل خود متمرکز کرده ام تا صرفا کسب درآمد؛ به هر حال خدا را شاکرم که چرخِ مجموعه بدون هیچ دغدغه ای در حال چرخش است. با وجود آنکه تاکنون حمایتی نخواستم و حمایتی نشدم، اما امروز متناسب با شرایط اقتصادی کشور و حوزه کسب و کار و تولیدات داخلی نه تنها بنده بلکه دیگر همکارانم دراین صنف قطعا با مشکلاتی مواجه هستند که از این بابت از دولت محترم، از وزارت صمت، شهرداری، فرمانداری، اتحادیه ها و اتاق اصناف خواستارم توجه بیشتری به دغدغه های تولید کنندگان داخلی داشته باشند، چرا که آنها با تمام توان علی رغم کسادی بازار، هزینه های بالای تامین مواد اولیه، نوسانات قیمت ومشکلات پرسنل، در راستای مرتفع نمودن چرخه اقتصادی کشور در حال فعالیت هستند تا بازدهی خوبی را برای خودکفایی کشور رقم بزنند. حمایت دولت پیرامون برطرف کردن برخی موانع تولید می تواند انگیزه مضاعفی را به تولیدکنندگان داخلی تزریق کند.تهیه گازوئیل یکی از دغدغه های تولید کنندگان عرصه ی آینه بغل خودرو است، چرا که در راستای تزریق « پلاستیک » به « دایکاست» نیاز مبرم وجود دارد؛ همینطور در طی ماه به ۳ الی ۵ کپسول گازِ مایع نیازمندیم، که امکان تهیه آن ساده نیست. در واقع حتی برای گرفتن گازِ مایع سهمیه ای، با چالش روبرو هستیم، به گونه ای که حتی گاهی ترجیح می دهیم برای تامین گاز مایع از بازار آزاد اقدام کنیم، در صورتیکه یک تولیدکننده داخلی نباید دغدغه ای جز تولید و کمک به چرخه اقتصاد کشورش داشته باشد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی