بازدید 21726

وزارت دفاع بیانیه صادر کرد +جزئیات

وزارت دفاع در بیانیه‌ای به مناسبت نهم دی اعلام کرد که در مسیر دفاع از کیان، امنیت و منافع ملی میهن اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ 30 December 2023

به گزارش تابناک، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ۹ دی را گرامی داشت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حماسه ۹ دی جوشش بصیرت انقلابی مردم و تجلی اراده پولادین ملت شریف ایران برای دفاع از اسلام و انقلاب است، این جوشش و اراده توأم با غیرت دینی و ملی، نقطه عطفی در مسیر تعالی نهضت حسینی انقلاب اسلامی است.

 

 

یوم‌الله نهم دی، روز تفضل و توجه الهی به ملت ایران در سایه‌سار ولایت، وحدت کلمه و اتحاد برای پاسداشت انقلاب اسلامی در برابر نامحرمان، فتنه‌گران، منافقان و بدخواهان است.

حرکت عظیم و پرشور و شعور ملت ایران پیام روشن و مشتی محکم بر دهان بزدلان کینه‌توز داخلی و متجاسران خارجی بود که نقشه و توطئه‌های شیطانی‌شان از پشت پرده‌های پوشالی مخملین‌شان بیرون زد و بار دیگر حقانیت و مظلومیت ملت مقتدر ایران اسلامی در راه مبارزه با مستکبران را به تصویر کشید.

با تدبیر و آینده‌نگری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر لزوم جمهوریت و اسلامیت و ذیل اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی پیشرفته، راه بر هرگونه فتنه‌گری و زیاده‌خواهی مسدود گشت و امروز به فضل الهی، رهبر فرزانه و حکیم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با توکل و اعتماد و امیدوار به وعده‌های الهی این انقلاب را پیش می‌برد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت این روز مهم و با تقدیر از مردم همیشه در صحنه و بصیر ایران اسلامی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب و راه امام خمینی (رض) و شهدای عزیز، اعلام می‌دارد: همچنان بر عزم خود برای تقویت و پشتیبانی نیروهای مسلح پایبند بوده و دفاع از کیان، امنیت و منافع ملی میهن اسلامی‌مان در کنار نیروهای مسلح پر افتخار و قهرمان را وظیفه شرعی و ذاتی خود می‌داند و در این مسیر مقدس از هیچ کوششی فروگذار نخواهد نمود.

مردم در ۹ دی حق را تشخیص دادند
همچنین، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی نیروهای مسلح، در آئین رونمایی از ۳۹ عنوان دستاورد علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: دفاع مقدس سرشار از گنجینه‌ای گرانقدر در حوزه‌های مختلف برای ماست.

وی ادامه داد: دفاع مقدس دارای زوایای پنهانی است که همچنان جای کار دارد و پژوهشگاه دفاع مقدس وظیفه دارد این زوایای پنهان را شناسایی و برای مردم آشکار کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به روز ۹ دی، گفت: فتنه ۸۸ تجمع همه فتنه‌ها بود و دنیا علیه انقلاب اسلامی بسیج شده بود مانند سال گذشته، اما در دل این فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف دشمن فرصت‌هایی نیز به وجود آمد و روز ۹ دی لبیک به ولایت فقیه بدون ندای کمک خواستن ولی فقیه بود. مردم بصیر ایران در ۹ دی حق را از باطل تشخیص دادند.

سردار شکارچی گفت: روز نهم دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، زیرا فرصت‌هایی را هم در آن دوران برای نظام ایجاد کرد. در روز نهم دی لبیک به ولایت فقیه بدون لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی اتفاق افتاد، به همین دلیل باید این روز را هر ساله گرامی بداریم.

وی افزود: در دوره امامان علی، حسن و حسین علیهم‌السلام بسیاری از مردم نتوانستند حق را از باطل تشخیص دهند و وقتی متوجه شدند که این امامان معصوم به شهادت رسیده بودند، اما مردم در نهم دی بدون اینکه ولایت از بین برود متوجه فتنه شدند. تا قبل از نهم دی همچنان پرده و نقاب بر چهره فتنه گران وجود داشت که در این روز پرده‌ها کنار رفت و مشخص شد آنها به آمریکا و موساد متصل هستند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: فتنه ۸۸ می‌توانست تمام دستاوردهای انقلاب را خدشه دار کند و از بین ببرد اما حضور مردم در میدان دفاع از ولایت و نظام اجازه نداد تا نقشه‌های دشمنان عملی شود، البته فتنه هنوز به پایان نرسیده زیرا در سال‌های ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱ دنباله این فتنه دشمنان را دیدید و این نشان ‌می دهد آنها همچنان علیه این نظام طراحی‌هایی دارند.

سردار شکارچی گفت: زوایای پنهان دفاع مقدس از زوایای آشکار آن بیشتر است، زیرا ما با اقیانوسی از پیشرفت علم و فناوری در دوران دفاع مقدس مواجه هستیم که آن چه تاکنون از آن دوران منتشر شده است، زیاد نیست.

وی افزود: ما هیچ‌گاه از لحاظ تجهیزات و استعداد نیرویی در برابر دشمن برتری نداشتیم اما تفاوتی که در اینجا وجود دارد نقش مردم‌کشورمان در دوران دفاع مقدس است، نقشی‌که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

سردار شکارچی بابیان اینکه در حوزه جنگ نرم‌کار اساسی نشده است، ادامه داد: ناتو و اتحادیه اروپا به باریکه غزه حمله کردند و طی آن زنان و کودکان را مورد تهاجم قرار داده اند؛ ما نمی‌توانیم در همه بخش‌ها از تجارب دشمنان استفاده کنیم چون قرآن ما را در سوره بقره راهنمایی می‌کند؛ قرآن فقط به ما اجازه می‌دهد برای خدا بجنگیم و ضرورت دفاع در برابر تهاجم را امری واجب می‌داند آن چیزی که مستکبران عالم جنگ غزه را وارونه جلوه می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین خداوند به ما اجازه کشتن بی گناهان حتی اسرا را به‌ما نداده است؛ نکته پنهان در دفاع مقدس این است که می‌گوئیم اختلافات سرزمینی اینها ظواهر موضوع است‌.

وی‌افزود: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، این انقلاب لرزه بر اندام استکبار انداخت به همین جهت برای نابودی انقلاب اسلامی حمله نظامی را تدارک دیدند لذا برای دفاع در برابر تهاجم استکبار باید از ولایت فقیه دفاع می‌کردیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست