بازدید 1920

غرق شدن ۱۴ مهاجر در سواحل اسپانیا

یک سازمان امداد رسان از غرق شدن یک قایق دیگر حامل ۵۸ پناهجو در مسیر دریایی برای رسیدن به جزایر قناری اسپانیا و جان باختن حداقل ۱۴ نفر از آن ها خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 30 December 2023


به گزارش تابناک به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، از ماه اکتبر، مهاجران بیشتری دوباره وارد جزایر قناری اسپانیا شده‌اند. اکنون یک سازمان امدادرسان اسپانیایی اعلام کرده که حداقل 14 نفر در حین عبور از دریای مدیترانه کشته شدند.

بر این اساس حداقل 14 نفر در هنگام عبور یک قایق حامل مهاجران آفریقایی با بیش از 58 سرنشین به جزایر قناری اسپانیا جان باختند. سازمان امدادرسان اسپانیایی کامیناندو فرونتراس (کارگران مرزی) گفت که این قایق در روز پنجشنبه در سواحل مراکش دچار مشکل شد و در آب فرو رفت. سرنشینان این کشتی تلاش ناامیدانه ای برای نجات خود داشتند.

به گزارش سرویس امداد و نجات دریایی اسپانیا، یک عملیات نجات از مراکش برای نجات پناهندگان در حال انجام است. شبکه تلویزیونی دولتی اسپانیا RTVE روز جمعه در این باره گزارش داد.

سازمان امدادرسان اسپانیایی "کامیناندو فرونتراس" این انتقاد را وارد کرد که این عملیات نجات خیلی دیر آغاز شد و مراکش و اسپانیا اغلب غیرفعال عمل کرده وکاری نکردند زیرا یکدیگر را مقصر می‌دانستند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان امدادرسان اسپانیایی "کامیناندو فرونتراس"، حداقل 778 مهاجر در شش ماه اول سال در تلاش برای عبور از مسیر خطرناک غرب آفریقا از طریق اقیانوس اطلس به جزایر قناری جان خود را از دست دادند.

بهر حال مهاجرت همچنان بحرانی حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده است و اتحادیه اروپا برای حل این بحران و کاهش قربانیان پناهجو به جای ایجاد راه‌های قانونی برای ورود مهاجران همچنان اهرم فشار بر این قشر مظلوم را افزایش داده و سیاست های سختگیرانه تری را در قبال آن ها در دستور کار قرار می‌دهد.

پس از سال ها بحث و گفتگو نمایندگان کشورهای اتحادیه اروپا و پارلمان در اواخر سال جاری میلادی درباره اصلاحات اساسی در سیستم پناهندگی و تشدید سختگیری‌ها علیه پناهندگان به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق در آینده باید رویه های مرزی یکسانی در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا وجود داشته باشد. به‌ویژه، برنامه‌هایی برای برخورد بسیار سخت‌تر با مردم کشورهایی که نسبتاً امن تلقی می‌شوند، وجود دارد. بر این اساس تا زمان تصمیم گیری در مورد درخواست پناهندگی، افراد باید بتوانند در کمپ های بازداشت تحت شرایطی مانند زندان اسکان داده شوند.

بر اساس این طرح، توزیع پناهجویانی که به دنبال حمایت در میان کشورهای اتحادیه اروپا هستند با استفاده از یک "مکانیسم همبستگی" سازماندهی مجدد خواهد شد. کشورهایی که نمی خواهند پناهندگان را بپذیرند باید حمایت های دیگری را ارائه دهند، به عنوان مثال در قالب پرداخت های نقدی. بر این اساس همچنین پناهجویان رد شده نیز باید در آینده به راحتی به کشورهای امن ثالث اخراج شوند.

از طرف دیگر کشورهای اروپایی به صورت مجزا هم بر تشدید سیاست های سختگیرانه خود در قبال پناهجویان ادامه می دهند.

نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم اخیرا اعلام کرده که می‌خواهد کنترل مرزی با اتریش، لهستان، سوئیس و جمهوری چک را تا زمان کاهش تعداد بالای پناهندگان حفظ کند.

رئیس جمهور فرانسه هم اخیرا از تصویب طرح ضد مهاجرتی در پارلمان این کشور و اجرای آن حمایت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست