بازدید 2102
۱

امیرعبداللهیان: قطعا مقاومت اسلامی پیروز جنگ است

امیرعبداللهیان با تشریح آخرین وضعیت فلسطین، گفت: امروز غربی‌ها از این همه جنایات شرمنده شده‌اند و نمی‌توانند خودشان را در کنار اسرائیل و آمریکا قرار دهند و این نشان دهنده عمق جنایت در غزه است.
کد خبر: ۱۲۱۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳ 28 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نوبت عصر سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و تلاش‌ها و فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور، آخرین وضعیت منطقه و تحولات بین المللی را برای حاضران تشریح کرد.

وی با بیان این که در دنیای معاصر مفاهیم بین المللی و ساز و کارهای جهانی در حال تغییر و تحول است و در دل این موضوع، فرصت‌های برای انقلاب اسلامی و اندیشه‌ها و رهنمودهای حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بوجود آمده است، گفت: تحول اول در هژمونی است، قدرت اعمال هژمونی آمریکا رو به روز بیشتر از گذشته افول می‌کند.

وزیر امور خارجه عملیات طوفان الاقصی را عملیاتی افتخار آمیز برای مقاومت اسلامی فلسطین دانست و با اشاره به اذعان مقامات کشورهای مختلف به فرو ریختگی درونی رژیم صهیونیستی، گفت: هشتاد روز است که آمریکا و غرب به حمایت از رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند، در جلسات مختلف با برخی کشورها به آنها گفتم از کشور شما بدون وقفه سلاح به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود.

وی از ناکامی رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر و عدم توفیق در دستیابی به اهداف شان از جمله نابودی و یا خلع سلاح حماس خبر داد و اظهار داشت: هیچ کدام از این اهداف محقق نشده و هشتاد روز جنایت و کشتار ثمره‌ای برای شان نداشته است، وقتی دیدند نمی‌توانند به هدف نابودی حماس نزدیک شوند تبادل اسرا را با حماس مطرح کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیپلماسی‌های مکمل، اظهار داشت: امرزه دیپلماسی دینی و فرهنگی تاثیر بیشتری از دیپلماسی رسمی دارد؛ ارتباط با رهبران الهی و ادیان نیز همین گونه است.

امیرعبداللهیان از فعال شدن دفاتر استانی وزارت امور خارجه در استان‌های مختلف، بر لزوم کمک حوزویان و علما به دستگاه دیپلماسی و نیز همکاری با این دفاتر تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از توانمند شدن جریان‌های مقاومت اسلامی در منطقه و نیز مقاومت اسلامی فلسطین سخن گفت و افزود: امروز مقاومت اسلامی فلسطین خودشان به مرحله‌ای از توانمندی رسیده‌اند که بمباران‌های وحشتناک رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته خللی به این توانمندی وارد سازد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به نقش برجسته حضرت امام و رهبر معظم انقلاب در تقویت و حمایت از جبهه مقاومت اشاره و خاطراتی از نمایندگان این جبهه درباره الگوگیری آنان از حضرت امام و رهبر معظم انقلاب تشریح کرد.

وی با تشریح آخرین وضعیت فلسطین، گفت: امروز غربی‌ها از این همه جنایات شرمنده شده‌اند و نمی‌توانند خودشان را در کنار اسرائیل و آمریکا قرار دهند و این نشان دهنده عمق جنایت در غزه است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: هشتاد روز جنایت شد، اما نه حماس نابود شد، نه اسرای صهیونیست‌ها آزاد شده‌اند، امروز مقاومت اسلامی فلسطین در نقطه اقتدار ایستاده است. به گفته اسماعیل هنیه تنها ۱۴ درصد از توان و نیرو و امکاناتش را مصرف کرده است؛ او به من می‌گفت ما خوب وارد شده‌ایم و برنامه داریم خوب هم خارج شویم و قطعا پیروز میدان مقاومت است که روز به روز شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار می‌دهند و هم از غزه دفاع و هم آن را اداره می‌کنند؛  اسرائیلی‌ها برای اداره غزه پس از جنگ هم دچار سرگیجه و سردرگم شده‌اند.

امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد به سؤالات اساتید، روحانیان و حاضران درباره مسائل مختلف عرصه بین الملل و تعاملات منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران پاسخ گفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
همینطوری کلا پیروزه؟!!! برنامه ریزی مطمئنی دارید؟! منابعی و اقتصاد قویی دارید؟! یا اینکه بر اساس عادت گفتی؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست