بازدید 2630

لاوروف: آینده روشنی برای اتحادیه اروپا نمی‌بینم

وزیر خارجه روسیه طی مصاحبه‌ای تلویزیونی، درباره مسائل مختلفی از جمله جنگ اوکراین، عملیات طوفان الاقصی و تنش‌زایی‌های آمریکا در تنگه تایوان صحبت کرد.
کد خبر: ۱۲۱۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 28 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) گفت که عملیات نظامی ویژه تا خلع سلاح کامل اوکراین، حذف نئونازی‌ها و سرنگونی رژیم فعلی کی‌یف ادامه می‌یابد.

لاوروف در مصاحبه با شبکه «روسیا۲۴»، با بیان اینکه روسیه در سالی که گذشت به‌طور قابل توجهی قوی‌تر شده، توضیح داد: «کشورهای غربی با تحریم و فشار بر مسکو چیزی جز انسجام مردم روسیه بدست نیاوردند».

وی با بیان اینکه همه کشورها از دلار – که وسیله‌ای برای تغییر دولت‌ها در مناطق مختلف جهان است – خسته شده‌اند، اظهار داشت: «اکنون دیگر نمی‌توان حرکت جهان به سوی نظام اقتصادی عادلانه‌تر را متوقف کرد».

وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه ضمن اشاره به شکست مفتضحانه راهبرد غرب برای تحمیل شکست راهبردی به مسکو، تصریح کرد: «آمریکا روسیه را دشمن خود توصیف کرده و اگر چنین باشد، مسکو برای هر تحولی آماده است».

لاوروف درباره ناآرامی‌ها و آشوب‌های اخیر در صربستان گفت: «غرب سعی کرد صربستان را مجبور به پذیرش اعمال تحریم‌ها علیه روسیه کند و وقتی که دید چنین اتفاقی نمی‌افتد، سعی کرد در آنجا کودتا کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه طرح موسوم به «فرمول صلح» پیشنهادی توسط «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، حاصل تخیل یک بیمار است؛ تشریح کرد: «غرب تلاش می‌کند با تقلب، کشورهای جهان را برای اجرای این طرح فریب بدهد».

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه سران دولت آلمان از تحویل تانک به اوکراین برای جنگ با این کشور احساس شرمندگی ندارند، اظهار داشت: «من آینده روشنی برای اتحادیه اروپا به معنای واقعی کلمه نمی‌بینم».

لاوروف درباره غافلگیر شدن رژیم صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر در جریان عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس، به شبکه روسیا۲۴ گفت: «فکر نکنم که اگر اسرائیل از قبل خبر داشت که حماس قصد عملیات دارد، برای آن آماده نمی‌شد».

وی همچنین درباره تنش‌زایی‌های آمریکا با چین درخصوص جزیره تایوان نیز افزود: «با قضاوت و بررسی وضعیت تنگه تایوان، واضح است که واشنگتن از روش‌های حل مشکلات با زور دست نمی‌کشد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست