بازدید 2769

آغاز تشییع پیکر شهید موسوی در میدان امام حسین(ع)

مراسم تشییع پیکر سردار شهید سید رضی موسوی که عصر روز دوشنبه ۴ دی ماه در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه دمشق به شهادت رسید، در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 28 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مراسم تشییع پیکر سردار شهید سید رضی موسوی که شب گذشته در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طواف داده شد،  از ساعت ۸ صبح امروز  - پنجشنبه - با حضور مردم تهران و برخی مقامات کشوری و لشکری در میدان امام حسین (ع) آغاز و از میدان امام حسین تا میدان شهداء تشییع می‌شود.

بر روی پرچم‌های زرد رنگی که شرکت کنندگان در مراسم در دست دارند نوشته شده است: «حریفتم».

با ورور پیکر شهید رضی موسوی به میدان امام حسین (ع) مراسم رسما با تلاوت قرآن کریم آغار شد.

در این مراسم شعارهای چون «الله و اکبر»، «لبیک یا حسین»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر صهیونیسم»، «مرگ بر آمریکا» ، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» و ... سر داده شد.

شرکت کنندگان در این مراسم که اقشار مختلفی را شامل می‌شوند عکس‌هایی از شهیدان سردار قاسم سلیمانی و شهید سیدرضی موسوی و دیگر شهدای مدافع حرم در دست داشته و از ساعتی پیش در میدان برگزاری مراسم حاضر شده‌ بودند.

تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خبری و تصویری داده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز - پنج‌شنبه - با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید رضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند.

شهید سید رضی موسوی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که ساعت عصر روز دوشنبه  چهارم دی به وسیله سه فروند موشک هدایت شونده توسط تروریست‌های صهیونیست در  منزل خود در منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید.

پیکر این شهید قبل از ورود به ایران در حرم حضرت زینب (س) در سوریه و حرم حضرت امیرالمومنین (ع) در نجف اشرف و حرم حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا تشییع شد.

آیین خاکسپاری پیکر شهید قبل از ظهر امروز در امامزاده صالح تجریش برگزاری می‌شود.

همچنین قرار است مراسم گرامیداشت این همرزم حاج قاسم سلیمانی صبح شنبه ۹ دی  در حسینیه فاطمة الزهرا(س)  واقع در میدان سپاه خیابان ولیعصر(عج) از ساعت ۹ الی ۱۱ برگزار شود.
ادامه دارد...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست