بازدید 1857

هواشناسی: سواحل جنوب طوفانی است

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر با احتمال اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی در جنوب کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۱۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 27 December 2023

 به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکو‌های نفتی را در سواحل جنوب توصیه می‌کند.

 سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از تداوم وزش باد نسبتا شدید تا شدید با جهت شمال غربی با بیشینه سرعت باد ۲۸نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ متر و در فراسواحل تا ۲ متر از جمعه تا دوشنبه (۸ تا ۱۱ دی) خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه و شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و مناطق غربی هرمزگان و در خلیج فارس، یکشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و در خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهرو در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناور‌ها به‌خصوص شناور‌های سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحی و فراساحل همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکو‌های نفتی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکو‌های نفتی را توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم