بازدید 2431

النهار لبنان: جبهه جنوب شعله‌ور است

روزنامه النهار لبنان نوشت که جبهه جنوب این کشور میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی همچنان شعله‌ور است.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ 26 December 2023

 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، روزنامه النهار لبنان امروز (سه شنبه) در گزارشی از شرایط مرزهای جنوبی این کشور با فلسطین اشغالی نوشت که جبهه جنوب به شکل فزاینده‌ای در حال شعله‌ور شدن است.

به نوشته این روزنامه، دو پهپاد اسرائیلی صبح امروز روستای «میس الجبل الاولی» در منطقه «الحی الشرقی» و یک نقطه دیگر در منطقه «الحی الغربی» را هدف قرار دادند.

همچنین ارتش اسرائیل اقدام به گلوله‌باران دره‌ها و زمین‌های بایر مجاور روستاهای «عیتا الشعب» و «رامیه» کردند.

به گزارش این روزنامه، اشغالگران شب گذشته با پهپاد و توپخانه نقاط بیشتری را در جنوب لبنان مورد هدف قرار دادند و شب سختی سپری شد.

النهار نوشت که در بخش مرکزی جنوب لبنان توپخانه اسرائیلی اطراف روستاهای رمیش، عیتا الشعب، یارون و بیت لیف را گلوله باران کرد و پهپادها نیز اطراف روستاهای رامیه و عیتا الشعب را هدف قرار دادند.

در بخش غربی جنوب لبنان نیز پس از گذشت نیمه شب، پهپادهای ارتش اسرائیل اطراف روستاهای «الناقوره»، «یارین»، «علما الشعب» و «الجبین» را بمباران کردند و تپه‌های «اللبونه» و «العلام» و نقاط «عین الرزقا» و «مجدل زون» نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

شبکه المنار نیز در این باره گزارش داد که رژیم صهیونیستی در این حملات از توپخانه، جنگنده و بمب‌های فسفری در جنوب لبنان استفاده کرده است.

النهار همچنین نوشت که در مقابل نیز حزب‌الله لبنان از تاریخ هشت اکتبر تا شب گذشته ۵۷۳ عملیات علیه بیش از ۵۹ پایگاه و مقر نظامی ارتش اشغالگر انجام داده است.

طبق گزارش نهاد اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی»، ۲۱ شلیک ضد هوایی، ۲۱۰ شلیک موشک نقطه زن، ۱۳۶ شلیک توپخانه، ۵۴ شلیک راکت، ۱۴ شلیک مستقیم با سلاح، ۱۳ حمله پهادی، ۴۸ شلیک با سلاح تک تیرانداز و ۳۹ شلیک با موشک برکان مجموع عملیات‌های حزب‌الله لبنان از فردای عملیات طوفان الاقصی تاکنون است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی