بازدید 2257

اصولگرایان احتمالا ۴ لیست انتخاباتی می‌دهند

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اطلاعی از برگزاری جلسه بین اصولگرایان برای رسیدن به وحدت ندارم، گفت: اصولگرایان احتمالا چهار لیست انتخاباتی بدهند.
کد خبر: ۱۲۱۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ 26 December 2023

به گزارش «تابناک»، منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره سخنان رهبر انقلاب درباره انتخابات گفت: به نظر می‌رسد زمان گذشته و برای اینکه می‌توانستیم مردم را به‌طور جدی مردم را در انتخابات داشته باشیم زودتر از این باید اقداماتی را انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد: مردم گله دارند که حاکمیت نیاز‌ها و منزلت ما را نمیبیند لذا ما باید بتوانیم مردم را ببینیم و مسائل و مشکلات آنان را حل کنیم. 

استاندار سابق اردبیل بیان کرد: مجموعه این اقدامات مثل منزلت و کرامت و در کنار آن سخت شدن معیشت مردم و اشکالات ساختاری در تایید صلاحیت‌ها برای اینکه بخواهیم فضایی را ایجاد کنیم که جریانات مختلف در انتخابات نماینده داشته باشند، مشکلاتی را ایجاد می‌کند، چون بعضی‌ها می‌خواهند انتخابات حداقلی باشد و مردم ناامید شوند و نمی‌خواهند مردم پای صندوق بیایند لذا باید این موارد را حل کنیم.

حقیقت‌پور اظهار کرد: مردم از انقلاب خسته نشدند از ناکارآمدی من مدیر و قانون‌گذار خسته شدند.

مشاور رئیس مجلس دهم اظهار کرد: مردم مملکت و انقلاب خود را دوست دارند، اما شان و حد حکمرانی ما در حد این مردم بزرگ نیست و باید این امر را اصلاح کنیم.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: ما مملکتی هستیم که مردم در رفراندوم جمهوری اسلامی ۹۸/۲ درصد در انتخابات شرکت کردند و تمامی انتخابات ما بالای پنجاه درصد مشارکت داشته، اما الان شرایط خوب نیست و بهترین شرایط سی درصد در سطح ملی است و همین امر برای ما ایرانیان در مقابل ترکیه که ۸۸ درصد در انتخاباتش شرکت کردند سرشکستگی دارد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: الان دستگاه‌های نظارتی باید آسان بگیرند و اجازه دهند که نمایندگان و جریاناتی که در صحنه بودند در انتخابات حضور داشته باشند ضمن اینکه باید تاسف خیلی از مفاخر سیاسی را خورد که در این انتخابات ثبت‌نام نکردند. مفاخر و بزرگان در حاشیه نشستند و عده‌ای دیگر آمدند، اما باید کاری کنیم که این‌ها سرخورده نشوند که راه آن سهل‌گیری و اغماض است تا مردم در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

وی گفت: استراتزی انتخاباتی اصولگرایان را باید از خودشان بپرسید، اما احساس من این است که برخی جریان‌های منتسب به اصولگرایی به‌دنبال راهبری حداقلی انتخاب هستند یعنی مشارکت کمتر و بهره‌بردا‌ی بیشتر. خالص‌گرا‌های اصولگرا به‌دنبال انتخابات حداقلی هستند.

مطالب پیشنهادی

با «اپلیکیشن زیره» کالری شماری کن و خوش اندام شو!

مشاور رئیس مجلس دهم اظهار کرد: به شخصه و دوستانی که همراه بنده هستند راهبرد ما انتخابات پرشدت است که هم منویات مقام معظم رهبری تامین می‌شود و هم امکان تغییر و تحول فراهم می‌شود و هم با امدن اکثریت مردم آدم‌های قوی‌تری وارد مجلس می‌شوند.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: الان در یک استانی با هفت الی هشت درصد رای یک نماینده وارد مجلس شده است. هفت الی هشت درصد یک وزنی دارد و اگر پنجاه الی شصت درصد در آن استان در انتخابات شرکت می‌کردند وضع طور دیگری می‌شد.

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که اصولگرایان نتوانند به وحدت برسند و با دو الی سه لیست وارد انتخابات شوند که عیبی ندارد و خوب هم هست تا وزن هر کدام مشخص شود مثلا جبهه پایداری چند درصد رای مملکت را دارد.

حقیقت‌پور اظهار کرد: به نظرم اینکه در انتخابات به صورت انفردای بیایند خیلی خوب است یعنی موتلفه، شورای ائتلاف، شورای وحدت، مبنا، پایداری و شریان هر کدام یک لیست بدهند و وحدت را بگذارند برای بعد از انتخابات و در این مرحله با لیست واحد بیایند و یار کمکی نگیرند و بعد از دور دوم انتخابات بنشینند با یکدیگر فراکسیون اکثریت درست کنند.

مشاور رئیس مجلس دهم افزود: به‌طور قاطع نمی‌توان گفت شاهد لیست واحد اصولگرایان برای انتخابات نخواهیم بود بالاخره بعضی‌ها پیدا می‌شوند و تکلیف شرعی می‌کنند و بر پایه آن می‌آیند یک لیست واحدی می‌دهند، اما جریان پایداری با جریان آقای قالیباف بر سر سرلیستی دعوا دارند و وحدت که آقای باهنر را در سرلیست قرار می‌دهد حتما نمی‌تواند با آقای قالیباف با هم در یک لیست باشند و یک دعوای داخلی است لذا خوب است هر کدام تنهایی بیایند چه اشکالی دارد حالا بعد از انتخابات وحدت کنند.
مطالب پیشنهادی

ثبت نام یارانه جاماندگان 1402


نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اطلاعی از برگزاری جلسه بین اصولگرایان برای رسیدن به وحدت ندارم، گفت: اصولگرایان احتمالا چهار لیست انتخاباتی می‌دهند.

حقیقت‌پور بیان کرد: اگر انتخابات پرشدت باشد برای دشمنان یک پیام دارد و اگر کم‌شدت باشد یک پیام دیگر دارد. اگر کم‌شدت باشد بحران مشروعیت پیدا خواهیم کرد، اما اگر نرخ مشارکت بالای پنجاه درصد باشد وزن جمهوری اسلامی در دنیا بالا می‌رود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست