بازدید 9073
بسته ترند‌ها در هفته گذشته

سردار کاظمینی کیست؟ / مرگ تلخ و غیرمنتظره ملیکا محمدی/ جاماندگان سهام عدالت چکار کنند؟ / مواضع دوستانه و دشمنانه پس از فوت ناصر طهماسب/ داغ شدن دوباره جزایر سه گانه در فضای مجازی

لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ مرگ غیرمنتظره ملیکا محمدی، جاماندگان سهام عدالت، ناصر طهماسب، سویه جدید ویروس کرونا، جزایر سه گانه، اختلاس چای دبش، تعطیلی مدارس و... که در هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۱۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 26 December 2023

به گزارش «تابناک»؛ آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که در هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت قابل توجهی در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

مرگ غیرمنتظره ملیکا محمدی

ملیکا محمدی یکی از فوتبالیست‌های تیم ملی بانوان ایران بود که سوم دی ماه در یک تصادف تلخ جان خود را از دست داد. انتشار گسترده خبر فوت ملیکا محمدی با موجی از ناراحتی و خشم عمومی در شبکه شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد. 

دختر فوتبالیستی که در آمریکا متولد شد و به عشق ایران و تیم‌ملی، به وطن آمد و با خودروی ایرانی کشته شد

کاربران بیشتر از این بابت ناراحت بودند که مرحومه محمدی با یک خودروی ایرانی تصادف کرد و جان خود را از دست داد. او زادهٔ آمریکا بود و در ۱۵ سالگی به ایران بازگشت.

سردار کاظمینی کیست؟ / مرگ تلخ و غیرمنتظره ملیکا محمدی/ جاماندگان سهام عدالت چکار کنند؟ / مواضع دوستانه و دشمنانه پس از فوت ناصر طهماسب/ داغ شدن دوباره جزایر سه گانه در فضای مجازی

محمدی بامداد ۳ دی ۱۴۰۲ بر اثر سانحه رانندگی در ورودی شهر بم جان باخت. در این سانحه بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی هم‌تیمی‌هایش مجروح و راهی بیمارستان شدند.

جاماندگان سهام عدالت

با انتشار خبر واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران، بار دیگر جاماندگان سهام عدالت در پی یافتن اخباری مرتبط با خودشان در فضای مجازی برآمدند.

جست و جوی مکرر جاماندگان سهام عدالت در مورد آخرین وضعیت خودشان و برخورداری‌شان از سهام سبب شد تا عبارت جاماندگان سهام عدالت به یکی از عناوین پرکاربرد فضای مجازی تبدیل شود.

سردار کاظمینی کیست؟ / مرگ تلخ و غیرمنتظره ملیکا محمدی/ جاماندگان سهام عدالت چکار کنند؟ / مواضع دوستانه و دشمنانه پس از فوت ناصر طهماسب/ داغ شدن دوباره جزایر سه گانه در فضای مجازی

در سال ۱۳۸۵ مردم براساس ۱۳ دهک رتبه‌بندی شدند و ۴۹ شرکت حمایت از سهام عدالت را بر عهده دارند. مرحله اول سود سهام عدالت ۱۴۰۱ از ۲۳ آذر ماه جاری آغاز شده و تا شب یلدا ادامه یافت و همچنین مرحله دوم واریز سود سهام عدالت از اواخر اسفند ماه آغاز می‌شود.
حساب بانکی مشترک، ادغام بانک‌ها و اشکال در شماره شبا بانکی، حساب راکد، حساب‌های بلند مدت و حساب مسدود و ارزی از جمله دلایلی است که سود در این مرحله برای افراد واریز نشده است.

درحال‌حاضر ثبت‌نام سهام عدالت برای هیچ سن و قشری حتی فرزند تازه متولد شده انجام نمی‌شود. همچنین هیچ‌گونه سامانه‌ای برای ثبت نام سهام عدالت باز نیست.

ناصر طهماسب
ناصر طهماسب یکی از گویندگان و دوبلور‌های توانمند سینما و تلویزیون ایران بود که در دی ماه سال جاری جان خود را از دست داد. درگذشت ناگهانی او به ویژه در بی خبری با موجی از واکنش‌های متفاوت در فضای مجازی روبرو شد.

کاربران در پی یافتن اطلاعات پیرامون سطح ارتباط او با برادرش ایرج طهماسب برآمدند و برخی رسانه‌های معاند نیز به کار‌های آخر او در سال‌های آخر عمرش که مستند‌هایی در حمایت از انقلاب اسلامی بود، انتقاد کردند.

سردار کاظمینی کیست؟ / مرگ تلخ و غیرمنتظره ملیکا محمدی/ جاماندگان سهام عدالت چکار کنند؟ / مواضع دوستانه و دشمنانه پس از فوت ناصر طهماسب/ داغ شدن دوباره جزایر سه گانه در فضای مجازی

ناصر طهماسب در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد و فعالیت در دوبله را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد. وی برادر ایرج طهماسب بود. مهارت در ارائه تیپ‌های جدی و کمدی و لهجه‌های مختلف از ویژگی‌های او بود. صدای طهماسب یادآور نقش‌آفرینی بازیگرانی مانند هارولد لوید، جک نیکلسون، جیمز استوارت، کری گرانت، همفری بوگارت، هنری فوندا، استیو مک‌کوئین، گری کوپر، جین هکمن، آنتونی پرکینز، پیتر سلرز، دیوید جانسن، کوین اسپیسی، ایان ریچاردسون و… بود. او افزون بر گویندگی نقش‌های اول، در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشته‌ است.

ویروس کرونا

انتشار سویه جدید ویروس کرونا بار دیگر سبب شد تا ویروس کرونا و راه‌های مقابله با انتشار گسترده آن به یکی از عناوین مهم و پرکاربرد در فضای مجازی تبدیل شود.

متخصصان بر این باورند که شهروندان برای اینکه از این ویروس در امان باشند لازم است واکسن یادآور را حتماً تزریق کنند.

مشرق نیوز نوشت: یک زیرسویه جدید کروناویروس به سرعت در کشور‌های جهان در حال انتشار است، اما خوشبختانه این گونهٔ جدید ویروس تاکنون منجر به بروز عفونت‌های شدید یا بستری شدن افراد در بیمارستان نشده است. کارشناسان می‌گویند زیرسویه جدید JN.۱ (از نوادگان گونه اُمیکرون کرونا) قابلیت سرایت بیشتر و گسترش سریع‌تری دارد و باعث ایجاد علائمی مانند تب، سرفه، سرماخوردگی، گلودرد و درد بدن می‌شود؛ یعنی همان علائمی که در سایر سویه‌های کروناویروس ایجاد می‌کنند.

جزایر سه گانه

با انتشار بیانیه نهایی کشور‌های عربی در مراکش و ملزم کردن جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره در مورد جزایر سه گانه با کشور امارات، موجی از اعتراض و خشم عمومی در فضای مجازی به راه افتاد.

هرچند گستاخی‌ها و زیاده خواهی‌های کشور‌های عربی به ویژه امارات در ارتباط با جزایر سه گانه موضوع تازه‌ای نیست، اما همراهی کشور روسیه با این کشور‌ها در این خصوص مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.

کاربران فضای مجازی اعتقاد دارند با توجه به روابط خوب ایران با کشور روسیه این کشور نباید در هیچ گونه اتحاد و یا بیانیه ضد ایرانی حضور و یا نقش داشته باشد.

روز چهارشنبه، نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه، با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مراکش برگزار شد. در بیانیه پایانی این نشست، ادعای واهی در مورد جزایر سه گانه ایرانی مطرح شد که البته بدون پاسخ از سوی مقامات و فعالان سیاسی داخلی نماند.

صدور بیانیه در ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش در خصوص جزایر سه گانه ایران، واکنش‌های بسیاری را در میان سیاستمداران ایران در پی داشت.

در ادامه این واکنش ها، دکتر محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به بیانیه مسکو و اعراب درمورد جزایر سه گانه نوشت: بار‌ها گفته‌ایم که ‎جزایر سه‌گانه قابل مذاکره نیست.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در واکنش به این بیانیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بار‌ها گفته‌ایم که ‎جزایر سه‌گانه قابل مذاکره نیست. ادامه زیاده‌خواهی امارات به نفع آن‌ها نیست و تبعات دارد. مداخلات غیردوستانه روسیه درباره تمامیت ارضی ‎ایران نباید تکرار شود. جزایر سه‌گانه، شبه‌جزیره کریمه نیست!

اختلاس چای دبش

اختلاس چای دبش و ابعاد و حواشی آن، همچنان یکی از موضوعات داغ و پرکاربرد در فضای مجازی است. واکنش‌های متفاوت و مختلف مسئولان و نهاد‌های قضایی و نظارتی به این موضوع و نیز حرف و حدیث‌های فراوان در فضای مجازی در مورد عوامل و مقصران این فساد، همچنان در فضای مجازی به تیتر یک و داغ رسانه‌ها تبدیل شده است.

عامه مردم در پی یافتن اطلاعات بیشتر در مورد حقیقت ماجرا و مسئولان و نهاد‌های نظارتی و امنیتی نیز در پی یافتن سرنخ‌ها و جزئیات بیشتری از این موضوع هستند.

تعطیلی مدارس
به دنبال تشدید آلودگی هوا در پی کاهش شدید دما و پدیده وارونگی موضوع تعطیلی مدارس به دنبال آلودگی هوا نیز همچنان یکی از مسائل و موضوعات داغ و پرکاربرد در فضای مجازی است.

کاربران به ویژه دانش آموزان و والدین آن‌ها، پیوسته در حال جستجو در ارتباط با آخرین وضعیت مدارس با توجه به آلودگی هوا و احتمال تعطیلی مدارس هستند.

این موضوع سبب می‌شود تا سوال تعطیلی مدارس و آیا مدارس تعطیل هستند، همچنان در تیتر یک رسانه‌ها و فضای مجازی قرار داشته باشد.

سردار کاظمینی

سردار کاظمی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در دوران وزارت سید جواد ساداتی نژاد از جمله شخصیت‌هایی است که در فضای مجازی اتهاماتی در مورد ارتباط او با فساد چای دبش مطرح می‌شود.

هرچند هنوز هیچ مرجع رسمی نظارتی و یا قضایی این موضوع را تایید نکرده و در این رابطه، اطلاعات دقیقی منتشر نشده است؛ اما شایعات در فضای مجازی سبب شده تا نام این شخصیت سیاسی و نظامی نیز به یکی از تیتر‌های اصلی فضای مجازی تبدیل شود.

محسن کاظمنی، فعالیت نظامی را در سال ۱۳۵۹ از سپاه پاسداران آغاز کرد و در دوران دفاع مقدس از اعضای لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (س) بود. وی از جمله افرادی است که به فرماندهی جاویدالاثر احمد متوسلیان عازم لبنان شده بود.

سردار کاظمینی کیست؟ / مرگ تلخ و غیرمنتظره ملیکا محمدی/ جاماندگان سهام عدالت چکار کنند؟ / مواضع دوستانه و دشمنانه پس از فوت ناصر طهماسب/ داغ شدن دوباره جزایر سه گانه در فضای مجازی

کاظمینی از ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۷ فرماندهی لشکر ۷ زرهی، ولی عصر (عج) را بر عهده داشت و با حفظ سمت فرمانده قرارگاه کربلا بود و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ به‌عنوان فرمانده سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان فعالیت می‌کرد.

محمد حسین میثاقی

محمد حسین میثاقی در هفته‌ای که گذشت، در سوگ از دست دادن مادر نشست و همین موضوع و حواشی مرتبط با آن سبب شد تا نام محمد حسین میثاقی نیز به یکی از عبارت‌های پرکاربرد در فضای مجازی تبدیل شود.

از جمله این حواشی، احتمال حضور عادل فردوسی‌پور در مراسم بزرگداشت خاکسپاری مادر محمد حسین میثاقی بود که البته این اتفاق رخ نداد.

همچنین حضور برخی شخصیت‌های ورزشی سیاسی و مدیریتی سازمان صدا و سیما در مراسم خاکسپاری و بزرگداشت مادر حسین میثاقی و نیز انتشار پیام تسلیت روی آنتن زنده برای او سبب شد تا نام محمد حسین میثاقی همچنان در عناوین پرکاربرد فضای مجازی قرار بگیرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
همیشه اخبار جدید وجود داره و طبیعتا اخبار مهم گذشته رو تحت الشعاع قرار میده . یه زمانی ماجراع شهرام جزائری نقل محافل بود و مدتی موضوع بابک زنجانی و چند وقتی هم ماجرای جناب خاوری ....تو یه ماه قبل قضیه چای دبش سخن اول برخی رساناها بود .....اما مهم اینجاست که هیچوقت بابت بر خورد با این فسادها و مقصران اصلی و درجه یک اون فکری نمیشه چرا ؟؟؟ احتمالا جواب مسئولان همینه که : شماها از ماها بهتر پیدا نمیکنین همینی که هست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
شايد اصلا اختلاسي صورت نگرفته باشه و به دلايلي اين پول ها از چرخه اقتصاد خارج شده و جاي مورد نياز و مهمي براي حفظ كيان اسلامي و مملكتمون صرف شده والا به نظر من غير ممكنه كه اينهمه ابر اختلاس اتفاق بيفته و نه كسي اعدام بشه نه سند برگشت پول ها را به خزانه نشون ملت بدهند و جالبه كه مي بينيم مسولان هم خيلي احساس تنفر و انزجار از اينگونه اختلاس ها نمي كنند تابناك ، نظرت؟
تابناک سفید شویی نکن بگذار ق ق اگر می تواند به پروندهای فساد ازجمله دبش رسیدگی کند اینکه یک نظامی در حد قائم مقام وزیر قرار گیرد از ابتدا غلط بوده است . وقتی برای هر موضوع بیربطی قرارگاه تشکیل می دهند نتیجه اش همین است .
کاظمینی مسئول دخیل در اهدای وام کلان میلیاردی به چای دبش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
قابل توجه اژه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
دادگاه علنی و پخش زنده از رسانه میلی حق مسلم ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
کاظمینی رو باید فرستاد غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
سپاهی واقعی
همت بود و باکری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
وقتشه که مقام بالاتری بهش بدن
مطلب قابل توجه و درخور تحسینی بود .....پرداختن به اخبار شاخص و بدون قضاوت و همراه با انعکاس واقعیات و قطعا بهتر نیز خواهد شد اگر از جملات کلیشه ای استفاده نگردد
ما راهى نداريم جز اينكه يه گوشمالي درست و حسابي به اين اماراتى ها بديم و به اين كشور و مسئولين احمقش بفهمونيم كه كسانيكه در برج شيشه اي نشسته اند نبايد به طرف ديگران سنگ پرت كنن ، اما براي اينكه مورد محكوميت بين المللي واقع نشيم بايد كاري كنيم كه مثل حمله حماس به اسرائيل اول اونا حمله كنن و بعد با اعلام جنگ اين كشور را خورد و خمير و به عصر حجر پرتاب كنيم ، بعد از اون خواهيم توانست در كنار هم زندگى كنيم .
رسیدگی به اتهامات کاظمینی علنی برگزار شود
براینکه امارات داندان طعم خودرا نسبت به این جزایر را بکشد ایران با تمام قدرت نسبت به ابادانی انها مثل جزیره کیش اقدام کند نه اینکه نیمه متروکه رها کند
چرا امثال کاظمینی با اینهمه سابقه بازنشسته نمیشن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
این تازه قائم مقام وزارت جهادکشاورزی رو گرفته بوده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی