بازدید 5879

توضیح وزارت بهداشت درباره عضویت مجری تلویزیونی در کمیسیون تنظیم مقررات وزارت

در پی انتشار خبر عضویت یک مجری تلویزیونی در کمیسیون تنظیم مقررات وزارت بهداشت، روابط عمومی وزارت خانه تاکید کرد که عضویت وی بدون دریافت دستمزد یا حق الجلسه است!
کد خبر: ۱۲۱۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 25 December 2023

در پی انتشار خبر عضویت یک مجری تلویزیونی در کمیسیون تنظیم مقررات وزارت بهداشت، روابط عمومی این وزارت‌خانه تاکید کرد که عضویت این فرد بدون دریافت دستمزد یا حق الجلسه است!

به گزارش «تابناک»، ماجرا از آنجایی شروع شد که «مژده لواسانی»، مجری رسانه ملی با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی، از عضویت خود در «کمیسیون تنظیم مقررات وزارت بهداشت» خبر داد و حتی جزییاتی از دستور کار و مصوبات جلسه این کمیسیون ارائه کرد که از جمله آنها، «تایید نهایی دستورالعمل ماده ۴۲ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» است که به تاکید وی بیش از ۳/۵ میلیون زوج نابارور منتظر ابلاغ آن توسط وزیر بهداشت هستند.

توضیح وزارت بهداشت درباره عضویت مجری تلویزیونی در کمیسیون تنظیم مقررات وزارت

لواسانی که تاکید کرده عضویتش در کمیسیون یاد شده، فاصله کوتاهی با ورودش به عرصه وکالت (کارآموزی وکالت) داشته، یادآور شده که در نخستین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات وزارت بهداشت، پیشنهاداتی نیز مطرح کرده که دست کم در یک مورد به تصویب هم رسیده است: «پیشنهاد حضور مستمر کارشناس خبره حقوقی در موسسات پزشکی درمان ناباروری پیشنهاد من بود که خوشبختانه به تصویب رسید... پیشنهاد [بعدی و] جدی من ایجاد سامانه‌ای برای رصد، تجمیع و تحلیل و پاسخگویی به گزارشات مردمی بود.»

ماجرایی که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشت و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مجاب به انتشار اطلاعیه‌ای کرد که در آن تاکید شده که این مجری، عضو مدعو یک شورای مشورتی شده، عضویتش داوطلبانه است و به دریافت دستمزد یا حق الجلسه منجر نمی‌شود.

توضیح وزارت بهداشت درباره عضویت مجری تلویزیونی در کمیسیون تنظیم مقررات وزارت

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای وظایف خود دارای کارگروه ‏ها و کمیته‌های تخصصی متعددی از جمله شورا‌های مشورتی حقوقی و تنظیم مقررات است که دانش آموختگان حقوق، اعضاء هیات علمی، وکلا و کارآموزان وکالت صاحبنظر در حقوق پزشکی، حقوق عمومی و حقوق شهروندی، حسب مورد عضو ثابت یا مدعو این شورا‌های مشورتی بوده و به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هرگونه دستمزد یا حق الجلسه با حضور در این جلسات دیدگاه‌های مشورتی خود را ارائه می‌کنند.

خانم مژده لواسانی نیز از دانش آموختگان حقوق و فعالان حوزه حقوق رسانه است که حضور وی در یکی از کارگروه‌های حقوقی وزارت بهداشت داوطلبانه و به عنوان عضو مدعو بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۸
خداوکیلی بزور مجری شد .....اولش بدون دستمزد ،بعدش پروژه ای وبعدش مدیرکل وبعدش ...................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
اینا با همین رانت ، کلی پرونده میگیرن . حالا ببین
ایشان چه تخصصی دارد که در سطح وزارتخانه باید به کار گرفته شود؟ نکته جالبی هم بگویم از این زرنگ بازی ها که فلانی پول نمی گیرد و ... دوستی نقل می کرد که هیات علمی دانشگاه است. در دانشگاه ایشان به نفراتی چند پست مدیریتی، هم زمان داده بودند. اینطور توجیه می کردند که فقط یک حق مدیریت پرداخت می کنند و این به نفع دانشگاه است! و راست هم می گفتند. یعنی در فیش حقوقی یک حق مدیریت به اینها پرداخت می شد. اما آخر هر ترم چند واحد اضافه که اصلا این حضرات مدیر نداشتند به عنوان واحد اضافه بر موظفی برای آنها می نوشتند. در حالی که اصلا این واحدها ر آن ترم ها وجود خارجی نداشتند! میزان پرداختی به این صورت، بیشتر از پرداختی حق مدیریتی بود که دریافت نمی کردند! لابد می پرسید چرا؟ برای جبران زحمات اینها که هم زمان دو پست را اداره می کردند! به همین سادگی
شما كه راست مي گوييد ما هم كه باور كرديم كه نه امتيازي هست نه رانتي و نه قحطه الرجالي
چقدر شما خوب هستید هم عضو مجمع می کنید هم فی سبیل الله آفرین
مملكت ايران برا ما حزب الهي هاست ذيگه چرا ناراحتيد ببم
تبدیل به جنگی شده این کشور
دکترای حقوق بیکارن اونوقت این خانم با لیسانس حقوق...
اوضاعی که من میبینم مجازات خوردن سیب نیست
این وضع ، حاصل غارت یک باغ بوده
نقل از مرحوم حسین پناهی
امان و فغان از نادانی و جهالت
دارند با بزرگ کردن مبحث حقوق و مزایا موضوع اصلی که این خانم اصلا چه تخصصی دارند که عضو این شورا شدند رو ماست مالی میکنند!!
آقا اصلا دو برابر حقوق بدید اصلا پارتی بازی کنید ولی برای کسی که تخصص در این زمینه داشته باشه!!!!
البته احتمالاً تا دو یا سه روز دیگه یه مدرک تخصصی پزشکی رو میکنند !!!!!!
تعجب آورتر از عضویت ایشان در این کمیسیون، توجیه انتصابشان است وقتی که شرح وظایف اعضای کمیسیون مربوطه رو می بینی
خواهر ۳۴ساله من با مدرک دکترا بدون پارتی و سهمیه سه ساله تو خونه نشسته این خانم با صد من آرایش و رانت بابا جون رفته سر کار واقعا مرسی آقای رییسی
من خودم وکیل پایه یک دادگستری هستم سوالی که برایم مطرح است فلسفه حضور یک وکیل یا کارشناس حقوقی در این کمیسیون مرکز ناباروری چی هست که این خانم پیشنهادش را داده؟ بعضی از مواقع حضور فرد تو این کمیسیونها ممکنه نفع مادی نداشته باشه ولی این کار باعث ایجاد رانت و تبلیغ در شبکه های مجازی و نهایتاً اخذ پرونده حقوقی از این طریق می باشد، رزومه سازی برای پست های مدیریتی نیز بی تاثیر نیست.
حزب اللهی هستش
اصلا همین که اینا میگن بی حقوق و دستمزده یعنی دستمزد و حق جلسه ها رو کامل میگیره ضمن اینکه یه فرد عادی هم‌ میتونه توو این جلسات شرکت کنه و برای کارش تجربه کسب کنه؟ این با کدوم رانت مجوز حضور توو‌ جلسات رو گرفته؟
ايشون نودش مجرد درباره جواني جمعيت نظر مشاوره اي ميدن؟
و اما توجیه تخلف........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست