بازدید 2710

قتل دانشجوی اردنی در آلمان به دلیل حمایت از فلسطین

جنایت نفرت‌محور در هامبورگ آلمان به قتل یک دانشجوی اردنی به دلیل حمایت از فلسطین منجر شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 25 December 2023

به گزارش تابناک به نقل از رسانه‌های عربی، محمد اسامه برکات دانشجوی ۲۱ ساله اردنی در هامبورگ آلمان قربانی جنایت نفرت‌محور شد.

 محمد اسامه برکات در پی انتشار پست‌هایی در حمایت از فلسطین و در اعتراض به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه در شبکه‌های اجتماعی بر اثر جنایت نفرت‌محور در هامبورگ آلمان به قتل رسید.

الجزیره نیز اعلام کرد که دلیل حمله مسلحانه به برکات حمایت وی از فلسطین در فضای آنلاین و آفلاین بود.

مدیر امور کنسولی وزارت خارجه اردن با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که فعالانه حادثه مربوط به مرگ این شهروند اردنی را دنبال می‌کند؛ در این بیانیه آمده است که مقدمات بازگشت پیکر این دانشجوی اردنی به کشور در حال انجام است.

قتل دانشجوی اردنی در آلمان به دلیل حمایت از فلسطین

پلیس هامبورگ در واکنش به بیانیه رسمی اردن، با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید خبر کشته شدن این شهروند اردنی مدعی شد که از اخبار منتشر شده آگاهی ندارد و فرض را بر جعلی بودن خبر می‌گذارد.

دخترعموی این دانشجوی اردنی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که محمد برکات به شکل وحشیانه‌ای به قتل رسیده و قربانی یک جنایت نفرت‌محور شده است.

خانواده برکات اعلام کردند که پلیس از بررسی پرونده برکات در طبقه‌بندی قتل خودداری کرده است؛ این موضوع سبب بروز نگرانی‌های جدی درباره مرگ غم‌انگیز این جوان اردنی شده است.

وی همچنین گفت: او یک دانشجوی مصمم و حامی صریح فلسطین بود؛ او در پی اصابت ۲ گلوله به سرش از سوی یک دانشجوی دیگر کشته شد.

جیمز جکسون، یک روزنامه‌نگار مستقل در این باره نوشت: دادستان هامبورگ تایید کرد که جسد کشف شده در ۱۹ دسامبر متعلق به محمد برکات، دانشجوی ۲۱ ساله اردنی است؛ خودکشی با سلاح گرم بدون هیچ مدرکی دال بر تقصیر شخص دوم است که پلیس بعدا در بیانیه خود اعلام می‌کند.

در عین حال، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «الغد» گفت که پیکر برکات پس از پایان تحقیقات پلیس آلمان تا پایان هفته به اردن می‌رسد.

وی اظهار کرد: تحقیقات اولیه نشان داد که یکی از هم‌دانشگاهی‌های برکات وی را به مکانی از پیش تعیین‌شده برده و وی را به دلیل انتشار پست‌هایی در حمایت از فلسطین با شلیک ۲ گلوله به سرش به قتل رساند.

یک مدرس دانشکده حقوق کنت در کانتربری انگلیس، تاکید کرد: این نتیجه مستقیم نژادپرستی تحت حمایت دولت است؛ پلیس هامبورگ نمی‌تواند این واقعه را تکذیب کند، زیرا منابع متعددی آن را تایید کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: تحقیقات اولیه پلیس حاکی از وقوع جنایت نفرت‌محور در این پرونده است.

منبع: میزان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست