بازدید 2124

نام‌نویسی اعتکاف دانشجویی آغاز شد

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز نام‌نویسی دانشجویان برای شرکت در مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: دانشجویان برای نام‌نویسی به مساجد و دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ 24 December 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سعید کرمی امروز یکشنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان فراخوان ایده اعتکاف دانشجویی در نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در مورد مراسم اعتکاف دانشجویی امسال اظهار داشت: ۱۴۰ مسجد در دانشگاه‌های سراسر کشور با ظرفیت ۴۰ تا ۵۰ هزار دانشجو آماده پذیرش دانشجویان معتکف هستند.

مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: دانشجویان می توانند با مراجعه به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مساجد دانشگاه ها نام خود را برای شرکت در این مراسم عرفانی ثبت کنند.

کرمی با اشاره به پوستر و کتاب دستورالعمل برگزاری اعتکاف که در این برنامه رونمایی شد، گفت: کتاب مذکور راهنمایی برای مدیران برگزاری مراسم اعتکاف است تا به تمام ابعاد اعتکاف خوب اشراف یافته و از تجربیات دیگران در این زمینه استفاده کنند که اعتکاف فاخری را رقم بزنند.

به گزارش ایرنا، اعتکاف عملی مستحب است که فرد به مدت حداقل سه روز در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. اعتکاف از سنت‌های پیامبر (ص) است و انجام دادن آن شرایط خاصی دارد. مراسم اعتکاف یا ایام البیض به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری گویند و به باور مسلمانان، ایام البیض ماه‌های رجب، شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است.

از این رو مراسم اعتکاف دانشجویی همه ساله در روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب برگزار می شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست