بازدید 3855
۵
روشن: انقلاب شد پاداش ما را ندادند

طلای آسیا یک میلیون بگیرد، فوتبالیست ۸۰میلیارد؟

کد خبر: ۱۲۱۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱ 23 December 2023

در آستانه بازی‌های جام‌ ملت‌های آسیا مصوبه حواله واردات خودرو خارجی لوکس به بازیکنان تیم ملی که هر کدام چند ده میلیارد تومان سود به همراه دارد، لغو‌ شده است.

 تابناک ورزشی در گزارش خود نوشته بود که این‌ خبر ممکن است جو تیم ملی را بهم بریزد و بر روحیه بازیکنان و ستاره‌های متمول ملی‌پوش در آستانه ‌جام ‌ملت‌ها‌ تاثیر منفی بگذارد! حالا همین بحث در برخی رسانه‌ها تحت عنوان احتمال قهر برخی بازیکنان و عدم حضور در جام ملت‌های آسیا مطرح شده است.

حسن روشن یکی از پیشکسوتان‌ سرشناس فوتبال ایران در این‌ خصوص به اعتماد گفت: اگر قرار باشد تیم ‌ملی برای پول یا ماشین به جام‌ ملت‌ها برود و نتیجه بگیرد همان بهتر که اصلاً به این مسابقات نرود. از بس این حرف‌ها را به اینها زدند برای‌شان عادت شده اما این‌طوری نیست.

ستاره سابق تیم ملی که در جام جهانی هم گلزنی کرده است، درباره این پاداش تبعیض آمیز گفت: اصلاً کار درستی نبوده، کار درست این است که اگر هر کدام از قهرمان‌ها افتخارآفرینی کنند این پاداش‌ها شامل حال‌شان شود نه که فقط به فوتبالیست‌ها بدهند. اصلاً غبطه نمی‌خوریم‌ که زمان ‌ما چه بوده و حالا چه شده اما اینها را نباید این‌طور بار آورد که اگر بروید این را می‌دهیم نروید این را می‌دهیم! وقتی می‌روند هم که نتیجه نمی‌گیرند.

روشن در مورد رای دیوان عدالت اداری گفت: تصمیم ‌درستی بود. این همه ورزشکار طلا و نقره و برنز آوردند هیچ چیز نگیرند بعد اینها مجوز ماشین ‌۸۰ میلیاردی بگیرند؟ انصاف نیست. درست است که رشته ماست و خوشحال هم می‌شویم ‌این بازیکنان مولتی‌میلیاردر شوند اما تبعیض کار درستی نیست.

روشن با اشاره به زمان بازی خودش و صعود به جام جهانی در آن زمان که فقط ۱۶ تیم‌ مجوز حضور در رقابت‌ها را می‌گرفتند، گفت: اصلاً این حرف‌ها‌ نبود. خود تیم‌ هم دنبال این نبودیم‌ که مثلاً آن‌قدر به ما بدهند به مسابقات برویم یا آن‌قدر بگیریم بازی را ببریم.

روشن گفت: در سال ۱۳۵۳ به تمام ورزشکاران مدال‌آور پاداش دادند. از طلا تا نقره و برنز در بازی‌های آسیایی ۵۰ هزار تومان و ۴۰ و ۳۰ هزار تومان دادند و هیچ تبعیضی نبود. حالا وقتی ریشه خراب است از یک درخت توقع میوه درست نداشته باش! ریشه‌های ما در باشگاه‌های ما خراب است و الان بیشتر هیات مدیره‌ها دخترخاله و پسرخاله‌ها و... هستند! چرا اجازه نمی‌دهند پیشکسوتان اعضای هیات مدیره را انتخاب کنند تا به دردشان بخورد؟ الان آنهایی که آخرین بار در آسیا ایران را قهرمان کردند در صندوق حمایت از پیشکسوتان ماهانه یک میلیون تومان می‌گیرند اما آنهایی که یک قهرمانی در آسیا ندارند ماشین ۵۰ میلیاردی بگیرند؟ انصاف است؟

ستاره سابق استقلال و تیم ملی که سابقه گلزنی در جام جهانی را هم دارد، تصریح کرد: نفر داریم که مناعت طبع دارد و نان خالی هم بخورد حرفی نمی‌زند اما طلای آسیا را دارد و ماهی یک میلیون می‌گیرد آن وقت اینها حواله بگیرند؟ زمان ما اکثراً خودشان کار آزاد داشتند و دنبال این نبودیم که ماشین بگیریم. اصلاً به این چیزها فکر نمی‌کردیم فقط برای مردم و کشورمان می‌رفتیم. ‌تازه پول پاداش را فیفا می‌داد. آن زمان ۱۵ هزار تومان پاداش فیفا می‌خواستند به ما بدهند که آن هم به دلیل وقوع انقلاب معلوم نشد چه شد!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
تابناک جان بعضی از ورزش ها جنبه عمومی و عشق عموم را به همراه ندارد ولی فوتبالیست ها اینجوری نیستند همه مردم جهان به فوتبال و فوتبالیست ها عشق می ورند چرا آخه مقایسه می کنید
آمو چقدر از 80 میلیارد تومان توی جیب فوتبالیس می ره ؟قبل از اینکه چک را بگیرد اول یک چک به آقا مهدی می دهد 50 میلیارد . 29 تا هم به آقا محمود . حالا آقا مهدی هم کلی آدم آویزان دارد که باید حق و حساب آنها را بدهد.
اینا اینقدر از این ور اون ور و بیت الحال درآمد دارن که اینا براشون پولی نیست
اين بي عدالتي ها در ورزش ، تمامي ندارد
روشن اگر خودش یا پسرش در تیم ملی بود بازهم این حرف رو میزد؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی