بازدید 215535

مرز ایران با افغانستان مسدود می‌شود؟

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با وزارت کشور طرحی را برای انسداد مرز افغانستان به پیش می‌برند تا با موانع فیزیکی تردد در مرز محدود شود.
کد خبر: ۱۲۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 21 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، امیر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در نشست خبری با اشاره به حادثه تروریستی راسک اظهار داشت: وظیفه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ایجاد زیرساختهای لازم برای رصد مرزها است که در این حوزه برای رصد مرز و تحلیل داده در حال نصب سامانه‌های پایشی هستیم.

وی افزود: بعد از نصب این سامانه‌ها برای بهره‌برداری در اختیار مرزبانی قرار می‌گیرد.

ستاد کل نیروهای مسلح با وزارت کشور طرحی را برای انسداد مرز افغانستان به پیش می‌برند تا با موانع فیزیکی تردد در مرز محدود شود.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ادامه داد: تعیین نقاطی که این انسداد باید صورت بگیرد وظیفه سازمان جغرافیای است که چند دور مذاکره بین ما و مسئولان افغانستانی صورت گرفته است و چندی پیش هم نیروهای فنی ما و افغانستان روی یکی از نقاطی که مورد بحث بود مذاکره کرده و این موضوع هم رفع شد.

فخری اظهار داشت: در مورددیوار مرزی زابل هم بخشی از زمینهای کشاورزی در آن سوی دیوار بود که مذاکره شد و حقوق ما در این باره استیفا شد.

وی در ادامه این نشست خبری خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی ایران ژئو با ایده هم افزایی ملی در حوزه اطلاعات جغرافیایی از سال ۱۴۰۰ بنیانگذاری و علی رغم شرایط کرونایی در آن ایام راه اندازی شد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: هدف ما این بود که تمامی دستگاه‌هایی که با اطلاعات جغرافیایی سر و کار دارند در این نمایشگاه هم افزایی داشته باشند و دستگاه‌های مسئول تولید اطلاعات مکانی و دانشگاه‌ها و شرکتهای خصوصی باید دست به دست هم دهند تا سازمانهای بهره‌بردار بتوانند راهکاری برای حل مشکلات ارائه دهند.

امیر فخری تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز و سطح زیرکشت و هیدروپلیتیک که ما با کشورهای همسایه داریم از جمله موضوعاتی است که در این نمایشگاه مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه دوم تا پنجم دیماه از نه صبح تا پنج بعد از ظهر در سالن ۲۷ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: ما تعداد زیادی شرکت دانش بنیان در کشور داشتیم و داریم که محلی برای ارائه محصولاتشان پیدا نمی‌کردند.

در نمایشگاه‌های قبلی توانمندی‌های این شرکتها ارائه شد و قراردادهایی هم با برخی سازمانها بسته شد. همچنین دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ارائه و قراردادهایی هم برا ی همکاری دو جانبه بسته شد.

وی ادامه داد: ما در حوزه تولید اطلاعات جغرافیایی در کشور دستگاه‌های متعددی داریم که وظایف مشخصی هم دارند. چالش کشور، یکپارچه کردن این اطلاعات و ارائه خدمات و محصولات این حوزه است.

موضوع تشکیل سازمان ملی جغرافیایی در کشور موضوعی است که بحث مبسوطی دارد ولی ما سعی کرده‌ایم یکپارچه کردن اطلاعات جغرافیایی را انجام دهیم که این کار را با سازمان مدیریت بحران برای مدیریت هرچه بهتر بحرانها به پیش می‌بریم. برای آن کار تعامل مشترکی با سازمانهای مختلف انجام داده‌ایم که تا امروز به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

امیر فخری تصریح کرد: هر خودروی زرهی و یا خودرویی که در وزارت دفاع تولید می‌شود نیازمند سامانه ناوبری دیجیتال است که تجهیزاتی در سازمان طراحی کردیم که می‌تواند در هواپیما، شناور و خودروها نصب شود و جای نقشه‌های کاغذی را بگیرد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: در موضوع حقآبه هیرمند با پایش تصاویر ماهواره‌ای از سی سال پیش کار ارزشمندی انجام دادیم و میزان آب ورودی به هیرمند و میزان استفاده از آن تبدیل به نمایه‌های علمی شده و در اختیار وزارت خارجه و دستگاه‌های نظامی قرار داده شده است.

وی گفت: در رژیم حقوقی دریای خزر یک بند آن تعیین مرز آبی کشورهای حاشیه خزر است. شش جلسه با سران کشورهای ساحلی خزر تشکیل شده است و در این زمینه پیشنهادات مختلفی ارائه شده است.

این پیشنهادات در حال کارشناسی است که در صورت توافق اعلام می‌شود. موضوع پس روی دریای خزر و حوزه آبهای ورودی به این دریا بخصوص‌رود ولگا دائما در حال رصد است و ما یک کشتی را برای آبنگاری دریای خزر تجهیز کرده‌ایم که در حال کار است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی در خصوص برخی مشکلات مرزی با عراق گفت: موقعیت مرزی با عراق بر اساس قرار داد ۱۹۷۵ الجزایر تنظیم شده که در برخی نقاط به صورت خیلی محدود بین ما و عراق مورد بحث است که البته مشکل خاصی هم نیست که برخی از آنها به دلیل شرایط خاص جغرافیایی مشکلاتی پیش آمده و مشکل خاصی هم وجود ندارد.

امیر فخری در پایان اظهار داشت: وظیفه رصد پایگاهای ثابت دشمن به عهده خود نیروهای مسلح است که ما هم توسط تصاویر ماهواره‌ای به آنها کمک می‌کنیم. الان تمرکز ما روی ارائه اطلاعات جابجایی شناورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس، دریای عمان و دریای مدیترانه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱۶
تمام مرزها رسیدگی داره جز مرزبا افغانستان....آخه این مرز رو هم ببندید خلاص
پاسخ ها
علی نظری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اگه شیعه های افغانستان نبود ده سال پیش ازسوریه وعراق چند میلیون داعشی بجای افغانی نیومد تو ایران
بیکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آقای نظری چی میگی تو ما خودمون اولین قدرت منطقه هستیم و به هیچ کس نیاز نداریم!
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اصلا می‌دونی مرز با افغانستان چند کیلومتره خیلی راحت میگی ببندیم خلاص مگه فلکه آبه که ببندیم خلاص ؟ محض
اطلاعت ۸۱۵ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک داریم
چرا ‌تکلیف ‌قاتلان ‌‌مهرجویی وهمسرش معلوم نشد و سکوت کرده اند......این افغوانبه
اگر مرز ایران افقانستان بسته بشه هزینه مالی وجانی برای دولت کمتر شده وامنیت در کشور بهتر میشود چرا مسولین با دادن هزینه مالی جانی باز این کارو انچام نمیدهند
کار درستی انجام میدن فقط امیدوارم تو حرف نباشه در عمل هم باشه مثل دیوا ری که ترکیه گدا گشنه برای ایران کشید
پاسخ ها
رحیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
واقعا هرکشوری با کشورهمسایه خود مردم باهم مشگل ندارند این دولتهای هرکشورهست که برای کشورمجاورش امکان داردمشگل ایجادکند.ولی برای سو استفاده مافیای هرنوع قاچاق باید هرکشوری برای خود ایجاد محافظت مرزی درست کند.چون نیازهرکشوریس تاامنیت مردم باایجاد روابط دوستانه وحسن همجواری درصددکمک به هم باشن .ولی مسائل قهریه همیشه مشگل ساز شده وتعرزاتی ازطرفین تاکنون صورت گرفته که یا اختلافات قومی بوده یا مشگلات دررفت وامد عادی وخاص.
کجا هارو مسدود کردید که اینها از کدام سوراخی وارد کشور می شوند آنقدر که افغانی تو ایران ما می بینیم ایرانی نمی تونیم ببینیم واقعآ این چه کشوریست برای ما ایرانی امکانات نیست ما با بوجه های که دولت داره ودراختیار ملت خودش میزاره مثل یه قطره آب تو بیابان خشکه حالا بیا یه عده از کشور دیگه بیا تو کشور این یه عده نون وآب و حتی هوا نمی خواهند از کجا باید بهشون بدن حتمآ از امکانات ما ببینید چه بلایی دارند سر ما میارند البته چند دهه ست که دارند سر ما میآرند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
شما که اینقدر روی مرز تون محکم هستین چی زهره مار مایم به خارج کشور های خارجی سنگ بندازی میخوره تویی سر ایرانی بخدا شما بالایی 9میلیون به خارج دارین شما دوست دارین برین خارج ماهم دوست داریم میایم ایران بخدا اگه دولت مون یکزره بفکر مون باشه به سازمان شکایت کنه بگه اینقد ایران نجات پرست و ظولم است همه اتباع خارجی رو اعزیت می‌کنه یا نمیزاره بخدا باید کلی ایرانی ها از ترکیه روسیه آمریکا و بقیه کشور ها دیپورت بشه اصلان مهاجر فرق نمیکنه چی پول دار چی تجار چی کارگر بفهم
حسین
| United States of America |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
کاری‌ خوب‌ است‌ افغانستان هم‌ مردم‌ خوب‌ است‌ هم‌ مردم بد‌ اما‌ اونهایی که بداست‌ افگار افراطی‌ دارد‌ با‌ مردم ایران نظر‌ خوب‌ ندارد
جوک‌سال
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
هر کشوری، هر شهری، هر منطقه ای هر روستایی، در هر کجای، ایران و افغانستان، باشد،هم افراد خوب دارد،هم بد،هم ،،خطای یک فرد افغانستانی،رو نمیشه به پای کل مردم افغانستان نوشت،در مورد ایران هم به همین شکل.
بهترین راه حل این هست که تمام مرز ایران و افغانستان دیوار مرزی کشیده شود .
مرزها که اشتباه محاسبه کرده بودین چی میشه؟
یعنی زمین های دیوار کشی اشتباه برگشته و این که این همه مهاجم افغانی دیگه قرار نیست بیاد اگه اینه دمتون گرم
مثل دیگرکشورها برای امنیت مرزبان همچنین مرزنشینان عزیزمان مرز بین ایران دیواربکشید ازشردشمنان کمترمتهمل خسارات جانی و مالی باشیم
دیگه الان که نصف افغانیا وارد ایران شدن و خانه زاد شدن دیگه مرز بستن چه فایده داره !!!! موادمخدرم که بحثش جداست برای آوردن به ایران . سپاس از زحمات بیدریغتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
لطفا آیه یاس نخونین
خیلی کار درستی ست
دیوار حصار سیم خاردار دوربین ...هر چیزی که حفاظت را بیشتر کنه .
عجب تروریست ها از داخل پاکستان حمله میکنن میگن افغانی میاد ایران یکم چشماتونو باز کنین
بعداز۵۰سال تازه به این نتیجه رسیدندکه مرزافغانستان بایدمسدودبشه.بازگذاشتن مرزها خطرورود تروریسم،ناامنی،موادمخدر،هجوم آوارگان افغانی،...مصیبتهای فراوانی رابه کشورداشته.ترکیه ،چه رفتارخصمانه ای بااتباع ایرانی دارد.درحالیکه ترکهاازوجودایرانیهابهره های اقتصادی فراوانی می برندواقتصادمفلوک خودراباکمک ایران بهبودداده اند.درحالیکه ماازوجود افغانهاجزشرارت،فساد،ناامنی،آلوده کردن جوانان به موادمخدر،خروج ارزکشور،اشغال فرصتهای شغلی چیزدیگری ندیدیم.آنهاحتی حقابه سیستان تشنه راکه مطابق کنوانسیون های بین المللی رانمیدهند.سرتاسرمرزافغانستان بایدمسدودومین گزاری شود.
تورا قران. تورا خدا افغانیا را بیرون کنید. اسایش نداریم از دستشون
باید دیوار بکشن
و پشت دیوار سمت ایران خندق حفر کنن
این چه مرزیه که بیست میلیون افغانی بدون هیچ مشکلی ریختن تو ایران؟
سلام امیدوارم مرز ایران از همه اطراف مسدود کنن گداها وارد ایران عزیز نشوند وجلو این ظاهر خیلی بد بگیرن گداها از پاکستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
خیلی حرف جالب زدی گدا شما استین که پول شما اصلا ارزش نداره ترو بجون تخم مرغ ۴ هزار تومنی حرف بزنی گدا فک و فامیل تو است
طالبان راامریکا بدون محاسبه رها نکردمیلیاردها دلامهمات برایشان جا نگذاشت قطعا منظور داشته دیریازود ماموریتش رابرای اهداف امریکاانجام خواهد داد
تنها راه جلوگیری از این اتفاقات تلخ دیوار کشی هست مثل دیوار ترکیه هر چی بدبختی داریم از این مرز شرقی هست
یکم دیگه صبر می‌کردید تعدادی که داخل افغانستان هستند تمام می‌شدند بعد مرزو میبستین
انشالله
ازاین کارا آرچی بوکونید از شر ما که خلاص نمیشین ???
پاسخ ها
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
جناب شما ادرس هم ندی ما خودمون بلدیم چطور از شرت خلاص بشیم. گهی پشت بر زین و گهی زین بر پشت... تجربه جنگ با عراق که خواست سه روزه کشور رو بگیره رو یاداوری می کنم. امیدوارم روزش که رسید بتونید فرار کنید افغونی!!!!!
کدوم مشکل زمینهای کشاورزی حل شده...ما اینجا در زابل هستیم.لطفا واسه کارایی که نکردن گزارش الکی ندین.ما که اینجاییم هنوز بعضیا واسه رفتن سر زمینهاشون مشکل دارن و دعوا ادامه داره.
واقعا خخخ جوک سال توی شهر مشهد دیگه ایرانی نمیبینی همه افغانی هستن که طلب کار و پرو و - - - هستن
مگر تروریست ها از مرز ایران و افغانستان فقط وارد میشوند که فقط به فکر بستن هستید مرز بلوچستان با پاکستان را ببندید اگر منافع شما خدشه دار نمیشه دیوار نمی توانید بکشید لا اقل با مین گذاری ببندید که به این مفتی نیان بکشند و بروند کل مردم اسلحه دار شدن در بلوچستان
بلوک با ارتفاع ۸ متر باید در مرز با افغانستان و پاکستان کشیده بشه و قطر بلوک هم به یک متر که داخلش پر از میلگرد نمره ۲۲ باشه کلاف بندی شده بشه،و پشت بلوک جاده ای سرتاسری برای کشیک با خودرو تهیه بشه ،و هر ۱۰۰ متر یک دوربین حرارتی و دید در شب نصب بشه،
پاسخ ها
بهرنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
یه چیز رو نگفتی اسلحه اتوماتیک با سنسور حرکتی که هر جنبنده‌ای رو تیرباران کنه
«مرز ایران با افغانستان مسدود می‌شود؟»
الان این سوال رو ما باید جواب بدیم؟ معلومه هیچ کاری در این باره انجام ندادید و نخواهید داد. مال این حرفا نیستید. کاری که ۳۰ سال پیش باید انجام میشد، تمام مرز ایران با افغانستان باید دیوار بزرگی کشیده بشه هر چند بسیار دیر هست ولی لازمه. هر وی باشه نصف جمعیت کشورمون الان افغانی هستن
بابا جان مولا بس کنید ذیگه‌ آخه چقدر دروغ و نیرنگ شما کدوم افغانی رو بیرون کردین ایران شده افغانستان.
بترسید ازون روزی که صبح از خواب بیدار میشید می‌بینید که افاغنه کل ایران رو آشغال کردن....اونروز زیاد دور نیست
فقط وقت پایش دوباره زمین های مردم و کشور رو اضافه نکنید به کشور همسایه .
کار بهشون ندن
خدا نکوندکه مر ز با برادر افعان بسته شود زبوکت لال
سلام چرادولت ونروهای مسلح دیواربین ایران وافغانستان نمیکشندهمانطورکه ترکیه دیوارکشید
خداکن مرز بسته بشه دیگه خسته شدیم ازاین افغانی ها بخدا منطقه ۱۵اتابک تهران دیگه ایرانی نمیبینید همش افغانی بخدا همشون بی مدرک هویت،ندارن بخدا اینا،ادم بکشن راحت فرار میکنن میرن افغانستان تو رو خدا یه فکری به حال مردم بیچاره ایران بکنید جون خودتون تو خطر نیست جون ماها تو خطره
روایت مدافعان حرم و وطن در صفحه اصلی جانباز مدافع حرم حاج ادریس حاج سیف
اول افغانیهای داخل کشور را بیرون کنید بعد مرز را ببندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
بهتره بجای مرز سفارت ببندید همه ازطریق سفارت اومدن هههه شما هنوز خوابن.
حوصله دارین
چه کاریه
صبر کنین تعداد بیشتری کشته بشن بعد حالا فرصت هست
مهمه؟
برادران افغانی اذیت میشن برای ورود قاچاق
امنیت خوب است
مگه آدم با آدم فرق داره
هر چقدر مرز افقانستان بسته بشه نزارین این متجاوزین مرزی بیان داخل ایران و غیر قانونیهای بدون مدرک اخراج بشن جرم بخدا کمتر میشه خودشونم خوب میدونن ۴۰ سال ولو بودن تو تمام شهرا این جمعیت از خدنگ در رفته خسته شدیم دیگه مهمونی چند سال همچی راحت میگن ۵ میلیون نفر میدنی یعنی چی از هر لحاز چقدر خسار تن برای اقتصاد کار و مسکن ووو یا علی
سلام مگر زمان بزن در رو تمام نشده ؟ این حادثه برای چندمین بار هست که تعدادی از عزیزان ایران پر پر شدن
خنده داره
پس اینهمه افغانی از آسمون اومده توی ایران یااز زیر زمین تونل زدن
سلام عرض ادب خدمت شما عزیزان حدود ۵ میلون افغانستانی تو کشور ایران شرایط سخت رو میگذرونن و حالا من میخوام ملت ایران حمایت شون کنن واقعا مردم افغانستان مردم خوبین با تشکر امیری
یه دیوار به ارتفاع ۴۰ متر بکشید که حتی اکسیژن هم از افغانستان برامون نیاد حتی اکسیژن آقای مسئول آقای رئیسی
ببیند مردمتون چقد اذیت میشن که راضی نیستن آب از افغانستان بیاد برامون اینارو بریزید بیرون مرز زمینی هوایی بین زمین و هوا رو هم ببندید
ما افغانها هستیم که برده شما شدیم ما ایران را آباد کردیم نژاد افغان خیلی بهتر از ایرانی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
خوب برو کشور خودت را آباد کن
خیلی جالبه برام همسایه ما نگهبان باشگاه ورزشی شهرداری از افغان دستگیر شده برگشت خورده دو روزه بعد سره کارش بود پرسیدیم چطور شد پاسخ داد هیچی برگشتم از مرز پرسیدیم نگهبانی پاسخش جالب بود ظهر به بعد خبری نیست برمیگردیم مرزبان هست کاری نداره راحت میریم میایم دستم تکون میدیم بعد از شنیدن تحقیقی کردم از تعدادی افغان همشون میگفتن از اینطرف برمیگردنن اما از بازه برگشت کاری ندارن ...
حرص و طمع زیاد استفاده از کارگران امنیت داخلی را به خطر جدی انداخته آیا ارزشش را دارد
مرز با افغانستان و پاکستان باید مسدود و مین گذاری شود
چه عجب بااین همه شهید به علت هرج ومرج درمرزحالا به فکربستن مرزافتادید
اسنپ کلی راننده افغانی داره . میدونستید؟ بیایید هر راننده ای که افغانی بود سوار نشید
حداقل سی میلیون افغانی تو ایرانه که هی دارن بچه میزان. اگه قرار باشه این بچه ها رو بیرون نکنیم فردا که بزرگ شدن از ما حق و حقوق میخوان هرچند الانم دارن حق مردم‌ما رو‌میخورن. چرا بیرونشون نمی کنیم؟؟بافت جمعیتی ایران داره تغییر می کنه.
حداقل سی میلیون افغانی تو ایرانه. اول بیرونشون کنید بعد مرز رو ببندید
چرا افغانی انسان نیست خداوند خلقش نکرده بس هست توهین ایرانی ها که ترکیه و آمریکا ب گند کشیدن چی وقتی یک ایرانی میره ترکیه و آمریکا ب خاطر اقتصاد یک افغانی هم همینطور
کاش روزی برسه تمام افغانها از ایران برن تا هم وطنم از روی فقروبیکاری حاضربه دزدی تن فروشی و..... نشه به امید اون روز
تریاک ازکجاگیربیاوریم حححححححح
ّباآوردن تریاک به داخل ایران نصف مردم رو معتاد کردند طالبان بی همه چیز الان تریاک رو ده برابر کرده اون معتاد بدخت ۳ راه بیشتر ندارد یا باید ترک کند که بخاطر شرایط سنی ومصرف دراز مدت حتما سکته میکند و میمیرد یا بخاطر قیمت بالای تریاک وحقوق ناچیز مجبور به دزدی میشود یا مواد صنعتی یا چیزهایی از این قبیل جایگزین میکند دوستان این موضوع خیلی خطرناکه جدی بگیرید ومواظب خانواده خود باشید
خدا کنه راست باشه و دیگه افغانی نیاد.
باید دیوار بلند بین مرز با افغانستان کشیده بشه ان شا الله
سلام بفکر باشید اینا رو بیرون کنیداینکه نشد
تا اختلاس هست پولی برای دیوار کشی نمی مونه
افغانها از مرز پاکستان که کاملا ول و رهاست وارد میشن . چرا شما خبرنگاران پیگیری نمی کنید؟
سلام اگر مردم ایران نخاد افغان بیاد توکشورش باید چکار کنه این نظر همه مردم ایرانه بابا ما خودمان جوانامون همه بیکارن بیرون کنین اینارا
مرز‌چه‌ایران‌افغانستان‌باهم‌برادر‌هستند‌مامرز‌نداریم
آهان میخوای ن مرزو آزاد بزارین البته تا الان که باز بودش کل افغانی‌ها اومدن ایران فقط نمیدونم این همه لطف و محبت به این افغانها نشونه چیه اگر واقعا انسانیت داریم به فکر مردم خودمون باشید اگر واقعا ارق ملی دارین
میگه دردم از خدا گلایه ام از همسایه
حملات تروریستی ازخاک پاکستان صورت گرفته دیوار در مرز باافغانستان عجیب است
همش حرفه...
کجا را میخاین‌ببندین مثال اگه ۱۰۰‌تا‌سر‌سرباز‌مرز‌ببندع‌۲۰۰‌تا‌دیگه‌راه‌باز‌میکن‌ن
دیگه ۱۰میلیون اومده چیزی نمونده که جلوشو بگیرند
من خودم اینو پیشگوی کردام امریکا باقطر کشورهای دوره اینا برنامشون همین بود ک طالبانو تیزش کنن بفرستن طرف ایران سیاستمدار نیستم ولی چند حرف دیگه دارم میدونم یه روز اینکارها میسه
من یک طرح دارم کاملا کارشسی شده..خب دولت اگرمرزها روکاملا ببنده موادمخدربا تاکتیک جدیدواردمیشه چون قاچاق چیان همیشه نقشه ی جدید طرح می کنند خب دولت اگرخودش بکاره وتحت کنترل وبرداشت خودش باشه اولا قاچاق دیگرمعنی نداره ..ماموران شهیدنمی شن وطالبان هم از موضوع تریاک به عنوان یک ابزاراستفاده نمی تونه بکنه...پول هنگفت هم واردافغانستان نمی شه وآشغال کشنده هم به مصرف کننده نمی فروشند..نمی دانم چراجمهوری اسلامی سماجت میکنه آلان اسپانیا ایتالیا وآمریکا کشت می کنه اینجا فقط مبارزه رویادگرفتن که اون هم یک ادعایی بیش نیست..چون ۴دهه بیشترشده کمترنشده...دولت عزیزخودتان بکارید یک کشاورزبکاره تحت نظارت ودریافت خودتان..چقدرجالیه این طرح
هر وقت آسانسور بین کره زمین و ماه راه افتاد مرز افغانستان و ایران هم میتونه بسته بشه کجای کارین؟ اصلا تمام مرز رو به ارتفاع ۲۰ متر بالا ببرن و عمق ۱۰۰ متر حفر کنن یه طوفان معمولی شن همه چیو مثل روز اولش میکنه دیگه وقتی آمریکا حریف شن ها نشد ایران که نمیتونه شاید خواست خدا باشه که بادهای ۱۲۰ روزه هیچ جای دیگر نیست بلکه سر مرز ایران افغانستان هست
فقط در کشور گیر داده شده به افغانی ها چرا از کوردهای مهاجر عراقی و سوریه حرف نیست که استانهای آذربایجان غربی و همدان آذربایجان شرقی سکونت کردن همشون یعنی تمامی کوردهای اورمیه و اطراف شهرهای اورمیه بعداز انقلاب در جنگ عراق و ایران و بعدها که سوریه و عراق درباره جنگ شد با آمریکا و داخل سوریه جنگ شد به آذربایجان روانی کردن خبری حرفی فعلن نیست
پس خواهشن ایرانی های ترکیه والمان وآمریکا را هم اخراج کنید که فقط 4,میلیون ایرانی در المان مفت خوری میکنن.بابا افقانی رو هم خدا آفریده.انسانن‌.بخدا از ایرانیها خیلی بهتر ورو راست تر هستن.بیچاره ها کارهایی میکنن که ایرانی اصلا توان انجامش رو نداره.مالیات وعوارض شهرداری هم میدن .جواز کار هم دارن که پول گزافی بابت کارت کارگری ازشون میگیرن .تاکی نژادپرستی وتوهین وبیشور بازی آخه.یخورده درک وانسانیتو ظرفیت هم خوبه والا
تا کی باید جوانهای بیگناه ما در مرز افغانستان کشته شوند،باید موانعی سر راه این جنایتکارها گذاشت، اگه دولت نمیتونه یا اینکه با طالبان دست به یکی هست تا ملت اقدام کنند درسی به این بی سرو پا ها بدهند تا دیگه غلط اضافی نکنند، کاری می کنیم که افغانها همان جهنم دره ی خودشان برایشان بهشت باشد و هوس ایران آمدن نکنند، ما منتظریم مسولین کاری کنند وگرنه خودمان می دانیم و بس. جالبه مجری زنی را دیدم که افغانی ست، مگه جوانهای خودمان نیستند
اتوبوسbrtو مترو جا نیست ایرانی بشینه همش افغانین
کنترل مرز از عهده ایران خارج است
این همه افغان داخل کشور هست هر نفر در یک روز ۲۰ لیتر آب مصرف بکنه در یک سال میشه دریا چه ارومیه فقط آب بقیه چیزها به کنار جنایتهاشون کسی از سران مملکت نمیبینه یا وقعا میترسن
همه اونایی که قرار بود بیان اومدن الان مرزها رو بستن که نتونن برگردن
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته...
مردم افغانستان برادران ما هستند،، نمشیه خطای دیگری را به پای کل مردم افغانستان نوشت، در خصوص ایران هم به همین شکل
بلوچ زنده باد از زیر زمین راه برای افغانیا باز میکنه چونکه شما حق شان را پایمال کردید کشور را به خود تعلق دادین اونها را حتا تو شهرداری هم نمیگیره ید گناه اونه هم نیست خلاف میکنن
هرروزاعلام میکنیداب برق گازو...صرفه جویی کنیدامامن همسایه افغانی دارم بالای پانصدتومن قبض اب براش میادمیگه ماافغانیااب ریزی زیادداریم حالاشمابگدییدبالای ده میلیون افغانی دیگه به ایرانی چیزی میرسه شماهم که فقط قمپوزدرمیکنیدوبرای مردم خودمون شیریدوای برشما
با سلام این افغانی هااز کشور بیرون کنی بیشترشان جاسوسان امرایکایی واسراییلی هستند دلخل کشور برای دشمن کار می کنند.آرامش ایران اخراج افغانی ها است.
سلام
وعرض ادب من نمی‌دونم بچه‌ای ما چرا به ایران مهاجرت میکنند
من امسال تریاک برداشت کردم درکل خیلی سخت بود ولی خوب 700
کیلویی خانواده مون برداشت داشت خب حدود یه سال زحمت خب اولش ارزون بود که میشد گفت که هیچی برامون نمیموند کیلویی 3هزار افغانی بود که میشه 3میلون خوردهی بعد گزاشتم بمونه الان شده کیلویی تو خود افغانستان 100میلون بچها ول کنید بقران ایران جای زندگی نیست یجای یه زمانی دور از چشم طالبان بکارید پول دار میشد
7میلیارد پول کمی نیست تو یه سال کار منو ادامه بدین
سلام افغانستان هایی که از مرز عبور میکنند توسط خود ایرانی ها عبور داده می شوند به شهر هوایی مثل شیراز از ماست که بر ماست
عه بنده خندا تازه فهمیده باید مرز ببندن بابا باریکلا کی راهنمیایوتون کرده پس تا حالا چکار میکردین
عرض ادب دستبوس عوامل سایت وزین و وطن‌پرست تابناک قدردان و سپاسگذار شما بزرگواران هستیم‌ لطفا به چندصد هزار زنو بچه بی هویت که توسط افاغنه رها شدن بپردازید اومدن زن گرفتن ۵تا ۷تا بچه درست کردن دوباره فرار کردن از یه مرز دیگه اومدن مجدد زنو بچه های جدید کشته و زخمی شدن سالیانه چند ده هزار نفر بدست افاغنه آمار هولناک فساد جرم و جنایات مغرضانه توسط اشرار افغانی بهترین موضوع برای سایت و رسانه ها برای آگاهی رسانی به مردمه خدا حفظتون کنه شما اصحاب رسانه ای که حواستون به مسئله حمله افغانی ها است
اینا همش دورغه کسی نمیتونه مرز رو مسدود کنه اگه ایران بخواد مرز افعانستان رو مسدود کنه همه ای کشور ها مرز بین ایران رو مسدود میکنن امکان نداره سر تونو بندازین پایین زندگی کنین
بخداهرجای کارکنی افغانی میادزیرقیمت کارمیگیره
جوانهای مابیکارشدن:مسعولین هم کاری ندارن
بنده اگرکاری گیرم بیادروزی:۳۰۰تومن افغانی میاد۱۰۰انجام میده
نون شب نداریم جناب ریسی مگرخوابی
خوبی که ازحد بگذرد نادان خیال بد کند. اتحاد و برادری مسلمانها خوبه ولی بمحض اعتراض به رفتار غلط بعضی افغانها بعضی ایرانی ها چنان دایه دلسوزتر از مادر شدن که حاضرن هموطن خودشون رو سلاخی کنن انگار به اسب شاه گفتن یابو... .اینم نتیجه برادری نسنجیده یکسری هیجانزده غریبه پرست. حالا آقایون نیش زن و هیجانزده اینهمه ناامنی و ترور شده کنار کشیدن رفتن توی سوراخشون
اگر مرز بین ایران وتمام همسایه ها مثل کاری که ترکیه کرد دیوار کشید وخودش را راحت کرد باشه اوتوقت کمی امیدواری داره ولی متاسفانه از شما تا حالا خیری به مردم نرسیده منظور شما همتون است از برنامه ریزا تا مجریان که خدا را شکر همش بی برکت بوده برای مردم
لعنت خدا بر شما هایی که مرز ول کردید تا کشور عزیز ما پر بشه از افغانی
همش حرف هیچ کاری نمیکنن چند روز پیش افغانیا ریختن معمورا تا تونستن زدن والا اینا ک ما می‌بینیم اصن ترس ندارن انگار تو کشور خودشونن ما باید ازشون بترسیم جرآت نمی‌کنیم بچمون ببریم مدرسه از بسکه افغانی ریخته تو خیابون امنیت نداریم بخدا آخ چرا کاری نمیکنن چرا کشور ما بی در پیکره
بابااین مرزوببندید تاایرانم مثل قزه وفلسطی نشده
همه. ی. این مشکلات تحت مدیرت غلط میباشد
اووون قسمتی که از خاااک ایران باشتباه چند ماه پیش رفت تو خاک افغان پس گرفتییید ؟؟ قرارداد ترکمانچای هم ۱۰ ساله تماام شده باید گرجستان برگرده بایران ولی مشخصه مردمش حاضر بالحاق بایران نیستن!! ولی کلا باید تمام مرزهای جهان برداشته شه وهمه جهان یکی بشه... بهتره...
سیاسی نباشه و واقعا بسته بشه شاید یه تعییریی در وصع کلرگر بدبخت ایرانی ایحاد بشه
دورود برشما ما افغانی ها همه کشور هارا دوست داریم:
مرزبان بایدخونش تلف بشه بعد فقط بیایید جلوی رسانه الکی بگیدماانتقام میگیریم
چرا مرز افغانستان رو ببندن؟ همه می دونن که دفتر فرماندهی گروه جیش الظلم از اول تشکیلش تا حالا تو پاکستان بوده.
در ضمن من فکر می کنم که لوکیشن دفترشون هم کاملا مشخصه. فقط کافیه همونطور که با موشک مقر احزاب کرد داخل عراق رو می زنیم، اونجا رو هم بزنیم
وجود هشت میلیون اتباع اونم از یه کشور خاص تمامیت ملی و ارضی ایرانو بخطر میندازه اونم با دینشون که سنی افراطین
اگر قراره مرز بسته بشه باید مرز افغانستان و پاکستان هر دو دیوار کشیده بشه نه سیم خاردارولی اینها همه حرفه …
کاش ایرانیا بدوننن پول همه چی رو افغانیا دارن میدن
ایران براشون اروپاست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست