بازدید 6367

رویترز: مذاکرات فشرده برای آتش بس در غزه

رویترز مدعی شد: مذاکرات فشرده برای اعلام آتش بس بین اسرائیل و حماس در جریان است.
کد خبر: ۱۲۱۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ 20 December 2023

 
به گزارش  تابناک، یک منبع آگاه امروز -چهارشنبه- اعلام کرد که مذاکرات فشرده‌ای برای دست‌یابی به آتش‌بس احتمالی دیگری در غزه در جریان است.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که این مذاکرات با میانجیگری قطر و مصر در جریان است که بر اساس آن حماس برخی از اسیران را تحویل می‌دهد و در مقابل، رژیم صهیونیستی نیز برخی از اسیران فلسطینی را آزاد می‌کند.

این منبع گفت: تعداد افرادی که قرار است آزاد شوند همچنان در دست بررسی است و اسرائیل اصرار دارد زنان و مردان ضعیف‌تر را در لیست اسیران بگنجاند.

وی گفت، اسیران فلسطینی که جرم‌های خطرناک نیز علیه آنها مطرح شده ممکن است جزء این فهرست باشند.

در همین حال، مسؤول صهیونیست اعلام کرد: ما به قطر و ایالات متحده آمادگی‌مان برای دست‌یابی به توافقی در نزدیک‌ترین زمان را اعلام کردیم.

پایگاه عبری واللا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی موافقت خود با آتش‌بس به مدت دست کم یک هفته را اعلام کرده تا در ازای آن، حدود ۴۰ اسیر زن اسرائیلی دیگر آزاد شوند.

واللا اعلام کرد که این اظهارات را دو تن از مسؤولان ارشد رژیم صهیونیستی و یک منبع خارجی دیگر مطرح کردند.

در گزارش‌ها همچنین اعلام شد که نخست وزیر قطر طی دیدارش با رئیس موساد پیامی را از جانب جنبش حماس نقل کرد که در آن خواهان توقف جنگ در غزه در ازای تمدید مذاکرات به منظور آزادی اسیران شده بود.

این سایت عبری اعلام کرد که رئیس موساد نیز پاسخ داد که اگر حماس خواهان توقف جنگ است باید سلاح خود را زمین بگذارد و فرماندهان خود را که در برنامه ریزی برای حمله هفتم اکتبر مشارکت داشتند، تحویل دهد.

از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که رژیم صهیونیستی در حال بررسی تمدید دو هفته‌ای آتش‌بسی است که به حماس پیشنهاد خواهد شد تا به آن اجازه جمع آوری اسیران در نوار غزه و انتقال آنها به مکانی امن داده شود.

این در حالی است که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز در رأس هیئتی از رهبران این جنبش برای گفت‌وگو درباره آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران با اشغالگران وارد پایتخت مصر شد.

 

منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست