بازدید 2571

شگرد عجیب کلاهبرداری از خانواده بیماران بدحال

کد خبر: ۱۲۱۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ 18 December 2023

اعضای یک باند که از خانواده بیماران بدحال و بستری در بیمارستان‌ها کلاهبرداری می‌کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش ایران، چندی قبل مرد میانسالی با پلیس تماس گرفت و گفت: پسرم در بیمارستان بستری بود، یک روز فردی که خودش را دستیار پزشک معالج پسرم معرفی می‌کرد با من تماس گرفت و گفت دکتر معالج از او خواسته با من تماس بگیرد و بگوید که پسرم به دارویی نیاز دارد که این دارو برایش حیاتی است و فقط یک شرکت دارویی این دارو را دارد، بعد هم از من خواست دارو را بخرم و شماره کارتی داد که پول دارو را به آن واریز کنم. من هم پول را به حساب آنها واریز کردم اما زمانی که با پزشک پسرم تماس گرفتم، او منکر ماجرا شد و متوجه شدم کسی که تماس گرفته دکتر نبوده و فردی کلاهبردار بوده است.

با شکایت مرد میانسال، تحقیقات کارآگاهان پلیس تهران آغاز شد و مأموران با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. در ادامه پس از بررسی‌های گسترده کارآگاهان موفق به شناسایی اعضای باند شده و آنها را بازداشت کردند.

در بررسی‌های صورت گرفته یکی از متهمان گفت: با شناسایی بیماران بدحال در بیمارستان‌ها خود را به‌عنوان پزشک معالج جا زده و با آنها تماس می‌گرفتیم و به بهانه‌های مختلف از خانواده بیماران کلاهبرداری می‌کردیم.

علی صالحی دادستان تهران نیز در این باره گفت: تاکنون 4 نفر از اعضای این باند دستگیر شده‌اند. شیوه کلاهبرداری آنها نیز به این شکل بوده که متهمان با سوءاستفاده از وضعیت روحی و روانی خانواده‌های بیماران بستری و بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌هایی نظیر آراد، نیکان و امام خمینی(ره)، طی تماس تلفنی با این خانواده‌ها، خود را به‌عنوان پزشک معالج معرفی کرده و اقدام به اخذ مشخصات بیماران می‌کردند و سپس به شیوه فریبکارانه با اخذ مبالغی از خانواده بیماران، پول‌های دریافتی را به طلا و ارز تبدیل می‌کردند.

 وی افزود: تاکنون ۳ نفر از این افراد و از جمله سردسته باند مذکور شناسایی و با صدور قرار تأمین کیفری متناسب بازداشت شده‌اند، ضمن اینکه یکی دیگر از متهمان پرونده نیز، متعاقب دستورات و نیابت قضایی صادره به یکی از شهرستان‌های شمالی بازداشت و به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران اعزام شده است.

دادستان تهران با بیان اینکه حدود ۱۰ نفر از شاکیان با حضور در مرجع قضایی اعلام شکایت کرده‌اند؛ اضافه کرد: با توجه به جدید بودن شیوه کلاهبرداری ابداعی توسط متهمان، احتمال می‌رود مبالغ کلانی کلاهبرداری صورت گرفته و افراد زیادی مورد سوءاستفاده واقع شده باشند، بنابراین انتظار می‌رود تعداد شاکیان پرونده افزایش یابد. با صدور دستورات قاطع قضایی، تحقیقات مقدماتی تا شناسایی سایر مرتبطان و متهمان پرونده و همچنین اعاده حقوق شاکی‌ها در اسرع وقت، با جدیت ادامه دارد.

دادستان تهران همچنین ضمن توصیه شهروندان به حفظ هوشیاری در موارد مشابه، تأکید کرد: شهروندان باید با رعایت تمام جوانب احتیاط، مانع از رسیدن کلاهبرداران به اهداف شوم خود شوند و چنانچه در رابطه با این پرونده نیز مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند؛ برای طرح شکایت به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار