بازدید 2594

اشد مجازات برای زورگیران سیاه پوش!

کد خبر: ۱۲۱۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ 18 December 2023

سه زورگیر سیاه پوش که طعمه‌های خود را در نیمه شب و با ضربات خنجر مجروح می‌کردند با صدورحکمی از سوی دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به تحمل ۲۸ سال زندان ،۲۲۲ ضربه شلاق، پرداخت دیه سنگین و رد مال محکوم شدند.

به گزارش خراسان، بهمن سال ۱۴۰۰ بود که نوجوان ۱۶ ساله‌ای به دام زورگیران پرایدسوار افتاد و در نیمه‌های شب هدف ضربات هولناک خنجر قرار گرفت. زورگیران سیاه پوش سپس پیکر خون آلود رهگذر نوجوان را رها کردند و با سرقت گوشی تلفن وی از بولوار احمدآباد مشهد گریختند. دقایقی بعد عابران با مشاهده ناله‌های نوجوان زخمی، با اورژانس تماس گرفتند و بدین ترتیب وی در حالی به بیمارستان امدادی مشهد انتقال یافت که تیغه خنجر ریه این نوجوان بی‌گناه را شکافته بود.

با توجه به حساسیت این ماجرای تکان دهنده، بلافاصله سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) وارد عمل شد و دستورات ویژه‌ای را برای دستگیری زورگیران سیاه پوش صادر کرد. طولی نکشید که گروهی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی رصدهای اطلاعاتی گسترده‌ای را آغاز کردند و به ردزنی پلاک پراید سفید رنگ زورگیران پرداختند.

با شناسایی مالک پراید مشخص شد که زن میان سال نقشی در ماجرای وحشتناک زورگیری خونبار ندارد، اما پسر ۱۸ ساله وی نیز از خودروی مذکور استفاده می‌کند.بنا براین پسرجوان وی  در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی هدایت شد.او در بازجویی‌ها گفت: 2 تن از دوستانم که فرزندان طلاق هستند خیلی خوشگذرانی می‌کردند و مدام در رستوران‌ها و هتل‌های گران قیمت پرسه می‌زدند و لباس‌های شیک می‌پوشیدند تا این که یک روز آن ها راز خوشگذرانی های خود را فاش کردند و گفتند ما شبانه از عابران و رهگذران زورگیری می‌کنیم و با فروش اموال سرقتی به تفریح و خوشگذرانی می‌پردازیم !

وی ادامه داد: آن ها که می‌دانستند مادرم خودروی پراید دارد مرا نیز وسوسه کردند تا با آن ها همراه شوم! این گونه بودکه شب ها لباس‌های سیاه می‌پوشیدیم و از حدود ۴ ماه قبل زورگیری می‌کردیم. بنا بر گزارش روزنامه خراسان ،در پی اعترافات این جوان سیاه پوش، بی درنگ عملیات دستگیری دیگر اعضای این باند مخوف آغاز شد و 2 جوان ۲۰ و ۱۸ ساله دیگر نیز در یک قرار صوری به دام افتادند.

سرکرده این باند خطرناک که «یونس- ص» نام دارد و برای ترساندن دیگران بیشتر نقاط بدن و حتی صورت خود را با تیغه خنجر زخمی کرده بود، راز سرقت‌های خونبار مشهد را افشا کرد و وارد آوردن ضربات خنجر به نوجوان ۱۶ ساله را نیز پذیرفت. در ادامه بازجویی‌ها ، تعداد دیگری از شهروندان که طعمه باند زورگیران سیاه‌پوش شده بودند آن ها را شناسایی کردند و بدین ترتیب پرونده مذکور پس از صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد تا زورگیران مخوف برای تبهکاری‌های خود پای میز عدالت بنشینند.

بنابر این گزارش، مدتی بعد جلسات محاکمه ۳ عضو باند زورگیران سیاه پوش به ریاست قاضی هادی دنیادیده و مستشاری قاضی غلامرضا مصطفوی برگزار شد و عاملان سرقت‌های خونبار در حضور وکلای مدافع به دفاع از خود پرداختند. هرچند تعداد زیادی از شاکیان پرونده اعلام گذشت کرده بودند، اما قضات باتجربه دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با توجه به وحشت آفرینی این گروه 3 نفره در تاریکی شب‌های مشهد،محاکمه آنان را با اتهامات سرقت‌های مسلحانه و ایراد جرح عمدی با چاقو ادامه دادند تا این که یونس(سردسته باند) و 2عضو سیاه پوش دیگر به جرایم ارتکابی درحضور مقامات قضایی اقرارکردند.

اگرچه آنان زورگیری‌های گوشی با موتورسیکلت را نپذیرفتند و ادعا کردند که فقط با پراید سفید رنگ به زورگیری از رهگذران پرداخته‌اند، اما در نهایت قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با استدلال‌های دقیق و مستند ارتکاب جرم توسط اعضای این باند خطرناک را محرز دانستند و آنان را به اشد مجازات‌های قانونی محکوم کردند. بر اساس رای دادگاه، یونس( سرکرده باند) به تحمل ۱۵ سال زندان ،۷۴ ضربه شلاق، پرداخت دیه سنگین در حق شاکیان مجروح و رد مال محکوم شد. همچنین دادگاه «امیر-ک» متهم دیگر را به تحمل ۱۰ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و متهم دیگر را با توجه به نقش کم رنگ وی در سرقت‌ها به تحمل 3 سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال محکوم کرد.

رای مذکور در حالی قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است که متهمان از برخی اتهامات دیگر نیز تبرئه شده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست