بازدید 8472

مالکان ۶۶ هزار خانه خالی برای مالیات ۱۴۰۰ میلیارد تومانی گوش به زنگ باشند/ ۲۰۰ هزار خانه خالی بانک‌ها چه خواهد شد؟

ابلاغ به مودیان آغاز شده و برگه مطالبه که صادر شود بلافاصله یک پیامک به مودیان مشمول ارسال و در کارپوشه در پنجره خدمات الکترونیک مودیان اطلاعات بارگذاری می‌شود. هرکسی از مودیان که پیامک برایشان ارسال شده یا هر فرد دیگری که می‌خواهد بداند مشمول این قانون شده یا نه می‌تواند به سامانه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه کند.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵ 17 December 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ قانون مالیات بر خانه‌های خالی بیان می‌کند: هر واحد مسکونی واقع در کلیه شهر‌های بالای یک‌صد هزار نفر جمعیت که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از ۱۲۰ روز ساکن یا کاربر نداشته باشد، به عنوان خانه خالی شناسایی شده و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، بدون لحاظ معافیت‌های تبصره ۱۱ ماده ۵۳ این قانون، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب زیر می‌شود:

 

سال اول- معادل شش برابر مالیات متعلقه
سال دوم- معادل دوازده برابر مالیات متعلقه
سال سوم به بعد- معادل هجده برابر مالیات متعلقه

 

واحد‌های نوساز نیز پس از دوازده ماه و در طرح پروژه های انبوه‌سازی پس از هجده ماه از زمان صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی، مشمول مالیات این ماده قانونی می‌شوند.

یکی دیگر از نکات مهم در این قانون مالیاتی، اخذ مالیات دو برابری از مالکان دارای بیش از پنج خانه خالی است؛ الزام قانونی که برای افراد حقیقی یا حقوقی دارای بیش از پنج خانه، مهم است.

اما با همه این اوصاف، اجرای این قانون در سال‌های اخیر از چالش‌های مهم برای وزارت اقتصاد و زیرمجموعه آن یعنی سازمان امور مالیاتی بوده است، به‌گونه‌ای که سازوکار رصد و شناسایی خانه‌های خالی با پیچ‌وخم‌هایی مواجه بوده است، چون بنا بر قانون، شناسایی واحد‌های مسکونی خالی می‌بایست از مسیر سامانه ملی املاک و اسکان بگذرد و در نهایت لیست خانه‌های خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد. فرایندی که در یکی دو‌ ساله اخیر، همواره با مشکلاتی مواجه بوده و شاید مهم‌ترین دلیل آن، به عملکرد ضعیف این سامانه ـ که متولی آن وزارت راه و شهرسازی است ـ بازمی‌گردد. سامانه‌ای که حتی در مقطعی، با پاک شدن اطلاعات ثبتی مردم، حواشی بسیاری به همراه داشت. در این میان، یکی دیگر از مسائلی که هنوز برای آن راهکاری تعیین نشده، خانه‌های خالی بدون سند رسمی است؛ موضوعی که باعث شده تا حساب و کتاب این خانه‌ها در رصد سامانه ملی املاک و اسکان، نادیده گرفته شود.

آخرین وضعیت مالیات ستانی از مالکان خانه های خالی

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفته است: وزارت راه و شهرسازی اولین فهرست خانه‌های خالی را در خردادماه ۱۴۰۱ برای عملکرد ۱۴۰۰ و فقط برای واحد‌های مسکونی که واقعا به واسطه سامانه‌ها مشخص شد به ما اعلام کردند که نزدیک به ۵۱۰ هزار خانه خالی بود.

مستوفی افزود: مطالبه مالیات برای آن ۵۱۰ هزار خانه خالی به این شکل بود که فهرست آن‌ها از طرف وزارت راه و شهرساز‌ی به سازمان امور مالیاتی ارسال شد و سازمان همین اطلاعات را به مودیان و مالکان خانه‌ها به صورت ابلاغ پیامکی و همچنین قرار دادن در کارپوشه‌هایی که از طریق پنجره خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی برای همه مودیان قابل دسترسی است، اطلاعات را برای همه مودیان فرستاد.

وی ادامه داد: بعد از آن بلافاصله اعتراض مودیان به سازمان امور مالیاتی شروع شد و به واسطه این اعتراضات سازمان هم مجددا از وزارت راه و شهرسازی درخواست پالایش مجدد اطلاعات را کرد و در اسفند ماه سال گذشته، عدد مالکین و واحد‌های خالی که مشمول این طرح می‌شدند، با توجه به اصلاحاتی که مردم در سامانه املاک و اسکان انجام داده بودند، به ۲۹۰ هزار واحد مسکونی تقلیل پیدا کرد.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های دوباره و برای اینکه افرادی که مشمول این مالیات نبوده اند مالیاتی پرداخت نکنند مجددا از وزارت راه و شهرسازی درخواست پالایش اطلاعات را دادیم و بر اساس آخرین اطلاعات پالایش شده مربوط به سال ۱۴۰۰ که آبان ماه امسال در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفت، این عدد به ۶۶ هزار واحد مسکونی رسید و سازمان امور مالیاتی هم بر اساس این اطلاعات نسبت به محاسبه مالیات اقدام و برگه تشخیص‌ها را صادر کرد.

 

وی افزود: نهایتا بر اساس آخرین اطلاعات واحد‌های مسکونی خالی برای سال 1400 تعداد 66 هزار واحد و بر اساس محاسبه انجام شده 1400 میلیارد تومان مالیات واحد‌های خالی شده محاسبه گشت که تا اواسط ماه آینده به مودیان ابلاغ می‌شود.

مستوفی خاطر نشان کرد: ابلاغ به مودیان آغاز شده و برگه مطالبه که صادر شود، بلافاصله یک پیامک به مودیان مشمول ارسال می‌شود و در کارپوشه در پنجره خدمات الکترونیک مودیان اطلاعات بارگذاری می‌شود و هرکسی از مودیان که پیامک برایشان ارسال شده یا هر فرد دیگری که می‌خواهد بداند مشمول این قانون شده یا نه می‌تواند به سامانه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و کد ملی خود را وارد کند و وارد سامانه شوند و همه اطلاعات مالیاتی از جمله بدهی‌های مالیاتی و قبوض و.. را در آنجا ببیند.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: اطلاعات اولیه مشمولان سال 1401 هم در اختیار سازمان قرار گرفته است و وزارت راه و شهرسازی به سازمان امورمالیاتی، در گام اول، بالغ بر 19 هزار و 290 ملک خالی را داده است و محاسبه مالیاتش در حال انجام است و اگر سال دوم خالی بودن ملک باشد دو برابر سال اول، مالیات آن لحاظ می‌شود که امیدواریم هر دو مورد اواسط ماه آینده ابلاغ شود.

شاهین مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی همچنین در خصوص پیشینه قانونی اخذ مالیات بر خانه‌های خالی یادآورد شده است: بحث خانه‌های خالی از قوانین قبل از قانون مالیات‌های مستقیم که در حال حاضر جاری هست هم در قانون وجود داشت، اما به دلیل اینکه پایگاه‌های اطلاعاتی شناسایی این خانه‌ها خیلی وجود نداشت و امکان مطالبه اش هم نبود، از قانون حذف کردند، اما در سال ۱۳۹۹ مجددا مطرح شد و در مجلس در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و همچنین ماده ۱۶۹ قانون مکرر مالیات‌های مستقیم اضافه و به سازمان امور مالیاتی تکلیف شد تا نسبت به مطالبه این مالیات اقدام کند.

خانه خالی های بانک‌ها چه خواهد شد؟

موضوع خانه های خالی بانک ها، از جمله مسائلی است که سال ها میان وزارت راه و شهرسازی و شبکه بانکی، چالش برانگیز بوده است؛ از یک سو، مسئولان وزارت راه و شهرسازی از آمار بالای خانه های خالی در اختیار بانک ها سخن می گویند و در مقابل بانک ها تاکید دارند که این آمارها درست نیست؛ برای نمونه، محمودزاده، معاون وقت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تابستان ۱۳۹۹ گفته بود: مجموعه‌ای که هزار واحد مسکونی خالی دارد و به بازار عرضه نکرده، یکی از بانک‌های شبه دولتی است و یا یک عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران مدعی شد: بانک‌ها ۳۷ میلیون متر مربع واحد مسکونی را احتکار کرده اند و این ۳۷ میلیون متر مربع واحد مسکونی عموما در نقاط گران قیمت و متوسط شهر‌ها واقع شده است. یکی از نمایندگان مجلس نیز اظهار داشت: بخش قابل توجهی از خانه‌های خالی، متعلق به بانک هاست که برای کسب سود خریداری شده است.

حتی احسان خاندوزی وزیر فعلی اقتصاد، زمانی که نماینده مجلس (نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی) بود، در این باره تأکید داشت: هشت بانک کشور که عمده آن‌ها خصوصی هستند، هر یک بیش از ۵۰۰ خانه خالی  دارند. به گفته خاندوزی، برخی از بانک‌ها بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ خانه خالی دارند و یک بانک خصوصی یک هزار خانه خالی در مالکیت خود دارد.

در جدیدترین اظهار نظر نیز بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بانک‌ها بیشترین خانه‌های خالی را دارند، گفت: ۲۰۰ هزار خانه خالی برای بانک‌هاست، البته بانک‌ها اعلام کردند که این واحدها برای شعبه‌ها و تملیکی بوده و اکنون در حال عرضه است.

به نظر می رسد، مالیات ستانی از بانک هایی که خانه های خالی دارند، همچنان از چالش های اساسی و مهم میان وزارت راه، سازمان امور مالیاتی و بانک های عامل باشد. این در حالی است که به گفته مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی، بیشترین تعداد خانه‌های خالی در مالکیت پنج بانک کشور است و بانک مسکن با هشت هزار خانه خالی، بانک سپه با ۲ هزار و ۶۰۰ خانه خالی، بانک ملت با ۵۸۳ خانه خالی، بانک صادرات با ۲۷۸ خانه خالی و بانک پاسارگاد با ۱۸۱ بیشترین تعداد خانه‌های خالی را دارند. همچنین بیمه ایران ۱۷۸ واحد خالی از سکنه تحت تملک دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۴
60 درصد اقتصاد ایران معاف از حسابرسی مالیاتی است!!
چرا فقط 40% باقیمانده باید مالیات بپردازند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
ایرانیان خارج از کشور چطوری ثابت کنند که فقط یک خانه دارند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
مقصر اصلی افزایش قیمت ها در همه بخش های اقتصادی از شیر خشک و گوشت تا مواد اولیه و خام تولید و ..... همان کاهش ارزش پول کشور خود دولت است بعد پشت نام دلالی و سوداگر و ... پنهان می شود و از این آشفته بازار برای خودش درآمد ایجاد می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
يك قران از بانكها ماليات بابت خانه هايشان نگرفتند . بلكه دارند با آنها مذاكره مي كنند !
حتما...مخصوصا دبشی ها و....! واردات دویست هزار خودرو نو در سه ماه
.. واروات خودرو دست دوم برای کنترل بازار خودرو.... و حالا مالیات از خانه های خالی.... واقعا تصور می کنند اینجوری دارند اداره می کنند. البته که چهار سال اول اینجوری پر میشه و چهار سال دوم همینجوری و بقبه چه قبلیها و چه بعدیها همین جوری... وضع اقتصاد و معیشت ملت غیر از این بود تعجب داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
من آنم که رستم بود پهلوان!فعلا که زور دولت فقط به بعضی!از مردم میرسد!از حق آبه هیرمند چه خبر؟ غرامت جنگ تحمیلی که بماند! جالبه
مرگ بر آمریکا......مرگ بر
مالیاتی که برای آبادانی کشور و رفع محرومیت اقشار ضعیف خرج نمی شود، پرداختش کار درستی نیست.
در همه جای دنیا بانک ها کارشان وام دادن به مردم و تجار و کارخانه هاست در ایران بانک ها میان با پول مردم خانه احتکار میکنم. چرا مدیران این بانک ها مجازات نمیشن؟
دم هر کسی که مالیات نمی دهد، گرم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
مالیات بی مالیات
هژبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
دولت ی سامانه ای طراحی کنه و در آن شفاف اعلام کنه که ریال به ریال مالیات مردم کجا خرج میشه تا منم مالیات بدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
مالیلتی ک خرج مردم نشود بهتر است پرداخت نشود
در زمینه مالیات ستانی اول منطقه هستیم در زمینه رافه از آخر اول
پول نفت کجا داره میره ک فقط به فکر دریافت مالیات هستین؟
مالیات = پول زور
با این همه پول مالیات و نفت و گاز و معادن و.... چرا مدرسه و دانشگاه و درمان و خدمات و.... پولیه و هر روز هم تورم میره بالا!!!!!
قوانین من در آوردی و مالیات خلق الساعه ... جور سو مدیریت, بر عهده مردم است.
خدا کنه اشتباهی پیامک نفرستند مردم بزارند سر کار جان عزیزتان فقط به کسانی پیامک بدین که مطمءن هستین خانه خالی داره نه بمن که یک واحد 60متری دارم با خانواده زندگی میکنیم پارسال دو ماه گذاشتین سر کار .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
برای ملاکها و پولدارها که مالیات نمیاد.فقط برای بدبختها که یک خانه دارند و یا مستاجرند مالیات میاد. یعنی فکر کردید میتونند از بانک مالیات بگیرند.
به نظر می رسد این ترفند نه تنها در پایین اومدن قیمت مسکن کارساز نیست بلکه اخذ مالیات موجب افزایش مضاعف قیمت مسکن خواهد شد
۲۰۰ هزار خانه خالی بانکها؟؟؟؟
بانک‌ها باید محاکمه و جریمه شوند
فقط معلوم نیست پول این مالیات ها کجا می رود
اتوبانی مثل قم تا اصفهان را آسفالت ریزی می کنند به چند ما نمی کشد دچار خرابی می شود
معلوم نیست که کجای کار کم می گذارند ناظر و پیمانکار کجا تبانی می کنند و یا چه کسی کار را کارشناسی می کند که هزینه هنگفت می شود اما دوباره باید چند برابر هزینه شود تا بازسازی شود

همه مشکلات از کلاشی و تبانی و بی امانتی و دروغ است مدیران و وکلا و وزرا هم فقط حرف می زنند و فرودگاه به اتمام نرسیده تبلیغ می کنند و تا طوری در تلویزیون ظاهر می شوند که همه چیز گل و بلبل است و همه چیز عالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
تازه امنیت هم نیست در کوچه و خیابان کیف و موبایل. قاپها هر لحظه جان و مال آدم را تهدید میکنند
اين سامانه تون كه مي گه در حال حاضر نمي تونيد وارد بشيد
دقيقاً موقع اعتراض نسبت به خانه هاي خالي هم همين وضع را داشت
خانه هايي كه سند منگوله دار داشتن ، نمي تونستند اعتراض كنند

بنابراين ، ميشه پيش بيني كرد كه چه نقشه ايي توي سرتون داريد
وقتي فكر اختلاس و كارشكني هستيد ، معلومه به فكر مردم نخواهيد بود
آفتاب نیوز:

اسنادی از روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد، در یک همایش تخصصی برای معاونان مالیاتی ادارات کل مالیات سراسر کشور در استان فارس، هزینه‌های فراوان و ریخت‌وپاش‌هایی صورت گرفته است. به گونه‌ای که طبق این اسناد برای یک همایش دو روزه بیش از ۲/۵ میلیارد تومان هزینه شده بود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
برويد وضع زندگي مميزهاي مالياتي را بررسي كنيد ببينيد اين وضع زندگي با آن حقوق مي خواند يا نه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
رفیق من توی شرکت نفت کار میکنه و زنش ممیز مالیاتی است. زنش چندین برابر شوهرش پول در میاره
رسول صادقی، عضو هیأت علمی گروه جمعیت‌شناسی دانشگاه تهران:

ایران رتبه اول را در هدررفت سرمایه انسانی دارد. در حالی‌که به لحاظ سرمایه انسانی در رتبه ۱۲ جهانی قرار دارد. جریان مهاجرتی به مناطق روستایی کشور هم ورود و نفوذ کرده است. در استان ایلام روستایی را داریم که ۱۱۵ نفر از جوانان آن به استرالیا رفته‌اند!!!
قطعا افراد ثروتمند مخصوصا در ایران که دهه ها به مفت بری عادت کرده اند و هیچ کس هم به آنها کاری نداشته، دوست ندارند مالیات بدهند و از طریق رسانه هایشان دست به هوچی‌گری و شلوغ بازی می‌زنند ولی حکومت باید به زور از آنها بگیرد چرا که باعث رضایت بیش از نود درصد مردم می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
یک کلام هم از مادر عروس بشنویم !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
مردم با این چیزها راضی نمی شوند.مردم محتاج نون شب هستند و از این گرانی کمرشون شکسته. مردم از دزدی مسوولین ناراحتند
علت اصلی مشکل کمبود مسکن و بالا بودن اجاره بها و کسری بودجه و ... چیز دیگه است و راه حل دیگری هم داره.
دزد بانک ها هستن و سیستم اقتصاد ایران را آنها ویران کرده اند
آفرین , فقط دست بگیر داشته باشین , هیچوقت بطور شفاف بیان نکنید که درآمدهای کشور از طریق فروش نفت و معدن و خاک و مالیات و ... دقیقا در چه محلهائی خرج میشه ! فقط با پر روئی تمام نظام مالیاتی کشورهای غربی رو مثال بزنید و بعد از اون اگر کسی از شما پرسید که شما مگر سیستم مدیریت و مملکت داری غربی رو قبول دارین , بلافاصله مغلطه کنید و با چرند پرانی موضوع را منحرف کنید !
هرکجا پول مطرح باشد فساد و رانت هم هست ... باید خیلی جدی با این موارد برخورد کرد
مردم بیچاره ایران قربانی زیادیخاهانه بانک های بیدر وپکرشدند شما به همه مستاجرهای هم میهنتون مدیون هستید .
بنده به عنوان یک انبوه ساز مسکن باید بگویم که فعلا هیچ نظری ندارم لطفا مصدق اوقات های ما نشوید حتی شما دوست لذیذ شما نه پشت سریت بله اون پیرهن قرمزه بله خودت
به احتمال زیاد گرفتن مالیات از صدها هزار خانه های خالی بانکها نه اجازه دارند و نه جراتش را !!؟؟

ولی حتی اگر بنابه دلایلی هم از انها دریافت کنند ، بنکها چند برابر ان مبالغ را بر روی

قیمت خانه ها کشیده و از خریداران که مردم ایران هستند خواهند گرفت !!!

یعنی بهر حال این جماعت فقط زورشان به مردم فلکزده میرسد و تیغشان فقط گردن

مردم را میتواند قطع کنند و لا غیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
مردم پولی ندارند که بخواهند بخرند.هر کی پولی داشته قبلا خریده.
در عوض به قیمت و اجاره اضافه میکند
پول چای دپش را میخواهند از جیب مردم بگیرند ؟
زاکانی که گفت آمادگی بازسازی غزه رو داریم
با کدوم پول ؟
پول منو شما
این طرح سالهاست قراره عملی شود ولی بدلیل اینکه دست هایی پشت آن پنهان هست که منافع خیلی از مافیا در خطره و نداشتن یک نظام قانونمند مبنی بر جلوگیری از فساد و اختلاس و رانت در کشور معیشت مردم در فلاکت و بدبختی و بلا تکلیفی هست
متاسفانه مالیات ها در ایران بسیار ناچیز است، در کانادا تا ۴۰ درصد درآمد رو مالیات میگیرن، بخاطره همین اینقدر آباد هستند و مردمانش رفاه دارند، شما هر کشوری که مالیات نمیدهند بروی مردمش با بدبختی زندگی میکنند، دوستی تعریف میکرد که در عربستان گاهی مردمش در اثر نبود تخت بیمارستان در اثر آپاندیس میمیرند، خیلی ها از عربستان مهاجرت میکنند به اروپا و کارگر ساختمانی و نظافتچی میشوند، در حالی که اگر در کشور خودشان می ماندند و کار و تلاش میکردند و مالیات میدادند، در رفاه کامل بسر میبردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
قباحت داره مسؤلین پاک دست ایرانی رو با کفار کانادایی !مقایسه می کنید
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
تمام فرمایشاتتان کذب محض است شمارفاه مردم درعربستان رابارفاه مردم درکانادامقایسه نکن بسیاری ازمردم درکانادا درفقرنسبی بسیر میبرند ودرعربستان تمام شهروندان ثروتمند هستند حتی آنانکه قادر بکارکردن نیستند مطمئناًشمانه کانادا رادیده ای ونه عربستان سعودی را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
کانادا و عربستان آقازاده دزد نداره که با پول مردم بروند خارج عشق و حال کننند
مسخره است ! یعنی بطور متوسط سالانه 20میلیون تومان ، اینکه اصلا بازدارندگی نداره ، هیچ تاثیری هم نداره ، جز اینکه بگن یه کاری داریم میکنیم
عرزشی ها چرا راجع به مالیات نظر نمیدهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
متخصصین مغز و ساندیسی ها همسون خونه سازمانی دارن مشکلی از این بابت ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
با يكي از اين برادران بحث مي كردم آخر سر گفت بله براي رسيدن به هدف بايد اين مشكلات را تحمل كنيم . گفتم كدام هدف ؟ نتوانست جواب بدهد .
ارخونه مبله ها وباغ های اجاره آیی مالیات بگیرید
چهار وزیر دولت ژاپن بدلیل دست داشتن در یک کلاهبرداری مالیاتی استعفا دادند. وزرای اقتصاد، تجارت و صنعت، امور خارجه و کشاورزی. پنج معاون وزیر و شمار دیگری از مقامات ارشد دولت ژاپن نیز یا برکنار شدند و یا خود کنار رفتند و بدنبال آن شماری از نمایندگان مجلس نیز زیر فشار رسوائی یک کلاهبرداری استعفا داده و مجلس را ترک کردند. اکنون ماندن و یا کنار رفتن نخست وزیر و کل دولت مطرح است.دقیقأ مثل دولت های رانت ده و اختلاسگر در ایران.که از ملت طلبکاراند و تو سیلی به سربازوظیفه میزنند.
دولت گرامی بشین تا مالیات بدیم#مالیات بی مالیات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
زور که باشه، دو برابرش را هم با دست خودت تقدیم میکنی و یک عذرخواهی هم روش میکنی. مشکل اینه که با شما مماشات میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
شما زور داري لطف بفرماييد مرحمت كنيد تورم 50 درصدي را كم كنيد .
سامانه را ببین
فقط از 560 هزارتا رسیده به 66 هزارتا
گپ داده رو ببین
خانه های خالی ای که در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده اند را آب و برق و گازش را قطع کنید تا بفهمند خدمات گرفتن و در عین حال فرار کردن از مالیات یعنی چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
خونه خالی گاز و آب و برق میخواد چیکار دانشمند؟
بدون شک از فراریان ابر ثروتمند مالیاتی، مالیات بگیرید و اگر تمکین نکردند با ممنوع المعامله و ممنوع الخروج کردن آنها مجبورشان کنید. اگر باز هم تمرد کردند، از نیروهای انتظامی استفاده کنید شک ندارم دودستی تقدیم می‌کنند و یک عذرخواهی هم میکنند
ابن همه بگیر و ببند و قانون و ... برای هزار و چهارصد میلیارد تومان.
اونوخ با یه اختلاس بیشتر از صد برابر این مبلغ رو یعنی یکصد و چهل هزار میلیارد تومان رو از بیت المال خارج میکنید.

یعنی فقط جلوی اختلاس ها رو بگیرید مردم کشور تا صد سال معاف از مالیات مسکن هستند.

بنظرم برید خودتونو درست کنید اول. بعد بیایین به حساب مردم رسیدگی کنید.
این دولت بجز اختراع و گرفتن انواع مالیات کار دیگری بلد نیست.
نقدا از بانکها شروع کنید که وضعشان معلوم است و در مورد سایر موارد مطمئن شوید که واقعا خالی بوده است.
سلام تابی جون
اینهمه مالیات که میگرند کجا خرج میشه ؟؟؟
خرج عشق و حال مسئولین ؟؟؟
تجربه نشان داده که ورود سیستم به هر مقوله ، جز زبان برای ملت ثمری نداشته
فرض کنید که توانستید از همه به قول شما خانه های خالی مالیات چند برابر بگیرید ، مشکل عدم تولید و عدم ساخت و ساز را چه خواهید کرد ؟
مشکل در ناتوانی مردم در تامین هزینه خرید و اجاره است ، آنرا چه خواهید کرد ؟
ارز فروشی سیستم برای تامین کسری بودجه سبب افزایش قیمت ها و کاهش ارزش ریال شده است ، کسری بودجه را که نمیشود از طریق مالیات تورم زا تامین کرد
مالیات در ابران توری است با دهانه تنگ و چشمه های تنگتر که تنها ماهی های کوچک را صیذ و گرفتار میکند و دانه درشتها را کاری ندارد
مالیات بگیرید بریزید به خزانه کشور. اختلاس کنید بریزید تو خزانه ی خوتون. هعع.
توی ایران نباید حرف بزنی متهم می شوی .اینجا مردم بسیار بدبخت هستند
جناب آقای رییس جمهور عامل تورم وگرونی درکشور بانکها هستند
محل هزینه مالیات باید مشخص شود اینکه ۲۰۰۰۰ طلبه را استخدام کنید بحساب مردم و هیچ نتیجه ای هم برای مردم و کشور نداشته باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
پس مالیات بی مالیات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
بالاخره طلبه ها در انقلاب نقش داشتند و نبايد از نعمات اين انقلاب بي نصيب باشند . ضمن اينكه طلبه به علت اينكه به مسايل خانوادگي پايبند هستند زودتر ازدواج مي كنند و در ضمن بايد شانشان حفظ شود تا مردم به آنها احترام بگذارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
می خواهی شما بری و درس دینی مدارس رو بدی؟
یا بزارنت معلم پرورشی؟
یا دانشجوی رشته ریاضی و باستان شناسی رو بزارن معلم دینی و یا پرورشی؟
مثل اینکه اینایی که اینجا کامنت گذاشتن بیشتر دلال های مسکن هستند که شاکی شدن.
به قول معروف چوب رو که برداری گربه دزده حساب کار دستش میاد.

"هر خانواده ایرانی یک ماشین یک خانه" بقیش باید مصادره بشه تا اقتصاد مملکت راه بیوفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
به نفع کی مصادره بشه.به نفع چای دبش ؟؟
مالیات بدیم که بعد روسای اداره‌ مالیات برن شیراز خوش بگذرونند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی