بازدید 4002
۶

۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی دور ریخته می‌شود

رئیس سازمان ملی بهره‌وری کشور گفت: در ایران سالانه ۳۰ میلیون تن محصول کشاورزی به‌عنوان ضایعات دور ریخته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 13 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، میرسامان پیشوایی  امروز (چهارشنبه، ۲۲ آذر ماه) در آیین رونمایی از سند استراتژیک شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، گفت: به بهره‌وری آب به‌عنوان یکی از نهاده‌های تولید تا کنون به‌طور شایسته توجه نشده است.

وی به میزان بالای هدر رفت آب در بخش کشاورزی کشور اشاره کرد و افزود: میزان تولید ناخالص بخش کشاورزی سال گذشته ۱۲۵ میلیون تن بود که ۲۵ درصد این میزان یعنی حدود ۳۰ میلیون تن به‌عنوان ضایعات دور ریخته می‌شود. نکته مهم در دورریز این میزان بالا از محصولات کشاورزی، توجه به آب مصرف‌شده برای آن است.

پیشوایی اظهار کرد: مقدار آب مصرف‌شده برای حجم محصولات کشاورزی که سالانه دور ریخته می‌شود، ۹ میلیارد مترمکعب است.

رییس سازمان ملی بهره‌وری کشور ادامه داد: با مقدار محصولات کشاورزی که سالانه در کشور دور ریخته می‌شود، می‌توان امنیت غذایی میلیون‌ها انسان را تامین کرد که معادل جمعیت چند کشور در جنوب خلیج فارس است.

سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز در این آیین با ارائه گزارشی، پروژه‌های مهم این شرکت در راستای بهره‎‌وری و اقدامات شاخص این شرکت را توضیح داد و گفت: این شرکت سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر بهره‌وری در استان شد و امسال نیز رتبه دوم جشنواره شهید رجایی را بین شرکت‌های آب منطقه‌ای کشور کسب کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
و در عوض كلي از مردم ، نون شب ندارند كه بخورند
30 میلیون تن؟؟
حالاببینیدتواین مملکت چند میلیارد مترمکعب آب ضایع شده تومملکت مااصلا عدالت وجود ندارد یکی شش اینچ آبوسالیانه ضایع میکنه یکیم آب خوردنم بایدچندبرابر پولشو بده
بنظر می رسد تمامی مسئولان ما فقط گزارش می دهند و منتظرند یک سوپرمن بیاید و ایده های فضایی ایشان را عملی کند. هیچ می دانستید این گزارشاتی که می دهید و این مشکلات باید توسط خود شما ها مدیریت و حل شود؟
30 میلیون تن میدونین چقدر میشه که میگین !!!!! دست بردارید از این آمارها
راه حل این مسئله برنامه ریزی تولید برای محصولات کشاورزی و همچنین تامین معیشت کشاورزان واقعی است. راه حل این مسئله سورتینگ در مبدا و فروش محصولات کشاورزی بصورت 100 درصد بسته بندی و ایجاد صنایع تبدیلی برای استفاده از محصولات میباشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست