بازدید 4375
بسته اخبار حوادث بستم آذر ۱۴۰۲:

اعتراف پدر به قتل دختر جوانش

اعتراف پدر به قتل دختر جوانش/ محاکمه مرد شیاد و ۲ همسرش به اتهام فریب زنان/ سارق تابلوهای راهنمایی و رانندگی دستگیر شد/ نامه های مرد مرموز!/ مرگ غم انگیز ۵ تکنیسین در مخزن نفت کوهدشت/ قتل هولناک در نزاع چند نوجوان !/ پایان شرارت های گرگ پایتخت
کد خبر: ۱۲۰۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 11 December 2023

تابناک اجتماعیمهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه پلیسی امروز (دوشنبه بیستم آذرماه سال ۱۴۰۲) را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

اعتراف پدر به قتل دختر جوانش

مرد میانسال ساعاتی بعد از قتل دخترش به کلانتری رفت و خود را معرفی کرد. بیشتر بخوانید

محاکمه مرد شیاد و ۲ همسرش به اتهام فریب زنان

مرد شیاد که با همدستی دو همسرش، ۳ زن را فریب و آزار داده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند. بیشتر بخوانید

سارق تابلو‌های راهنمایی و رانندگی دستگیر شد

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری فردی که اقدام به سرقت تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و گاردریل کرده بود خبرداد. بیشتر بخوانید

نامه‌های مرد مرموز!

وقتی در حیاط را گشودم تکه کاغذی را دیدم که روی زمین افتاده بود با تعجب جملات آن را خواندم و متوجه شدم که مردی غریبه برای همسرم نامه عاشقانه نوشته است... بیشتر بخوانید

مرگ غم انگیز ۵ تکنیسین در مخزن نفت کوهدشت

همزمان با مرگ ۵ تکنیسین بر اثر گاز گرفتگی در منبع ایستگاه پمپاژ نفت «برداسپی» کوهدشت، دادستان عمومی‌و انقلاب کوهدشت دستور بررسی علت حادثه را صادر کرد. بیشتر بخوانید

قتل هولناک در نزاع چند نوجوان!

با دستگیری شبانه چند نوجوان که جنایتی وحشتناک را رقم زده اند تحقیقات پلیس با اعترافات متهم به قتل در حالی وارد مرحله جدیدی شد که اظهارات متناقض انگیزه وقوع این جنایت را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. بیشتر بخوانید

پایان شرارت‌های گرگ پایتخت

شرور سابقه‌دار که به اتهام ربودن، تهدید با چاقو و آزار و اذیت دختری جوان بازداشت شده مدعی شد به خاطر توهم ناشی از مصرف مواد و مشروبات الکلی قربانی را با دختر دیگری که در گذشته عاشقش بوده اشتباه گرفته است. بیشتر بخوانید

 

توصیه پلیسی:

جیب بری و کیف قاپی

هشدار پلیس درباره جیب بری و کیف قاپینیروی انتظامی با ارایه هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی درخصوص جیب بری و کیف قاپی توجه عموم شهروندان نسبت به رعایت این موارد را خواستار شد. در این هشدار‌های پلیسی آمده است:

۱) از حمل و جا به جایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای باارزش در مواقع غیرضروری جدا خودداری کنید.
۲) از به نمایش گذاشتن محتویات کیف خود در انظار عمومی خودداری کنید.
۳) در اماکن شلوغ مراقبت بیشتری از اموالتان کنید.
۴) چنانچه قصد حمل پول نقد دارید، از چک‌های تضمینی بین بانکی استفاده کنید.
۵) مشخصات اموال داخل کیف را ضبط و نگهداری کنید.
۶) چنانچه در اماکن شلوغ احساس می‌کنید، افرادی غیرطبیعی به شما چسبیده یا هل می‌دهند هوشیارتر باشید و مراقبت بیشتری از کیف و محتویات جیبتان کنید.
۷) چنانچه قصد رفتن به محلی را دارید که حمل کیف ضرورت ندارد از بردن کیف خودداری کنید.
۸) سعی کنید به حرکات فیزیکی اطرافیان خود در اماکن عمومی و معابر شلوغ دقت و حساسیت داشته و در صورت برخورد با رفتار غیرطبیعی افراد دقت کافی کرده و ضمن حفظ خونسردی مراقبت بیشتری از اموال همراه خود داشته باشید.
۹) زمانی که از بانک پول دریافت می‌کنید، حتی الامکان سعی کنید از وسایط نقلیه شلوغ مانند اتوبوس یا ایستگاه‌های تاکسی استفاده نکنید.
۱۰) از قراردادن پول و اشیای گرانبها در جیب‌های بیرونی البسه خود خودداری کنید.
۱۱) چنانچه از سوارشدن به اتومبیل‌های مسافرکش در رسیدن به مقصد استفاده می‌کنید، دقت و هوشیاری لازم را داشته باشید و اگر راننده یا سرنشین اتومبیل از شما خواستند حرکاتی از قبیل درخواست باز و بسته کردن درب یا تنظیم آیینه و... انجام دهید، مراقب باشید، چرا که این حرکات معمولا برای انحراف افکار شما و سرقت محتویات جیب مسافران بوده است.
۱۲) چنانچه در اتومبیل متوجه سرقت اموال خود توسط سارقان شدید، ضمن حفظ خونسردی مشخصات اتومبیل و سرنشینان را به خاطر بسپارید و در محل مناسبی از اطرافیان کمک بگیرید و شتابزده برخورد نکنید.
۱۳) از سوارشدن به اتومبیل‌هایی که در صندلی عقب کارتن خالی، یک نفر به عنوان مریض و یا پا شکسته قرار می‌گیرد و راننده مانع سوارشدن دیگران و یا اصرار به سوارشدن در صندلی جلو کنار شخص دیگر می‌کند، جدا خودداری کنید که این حیله سارقان جیب بر داخل خودرو است.
۱۴) اگر فردی به عنوان خارجی با ادای کلمات نامفهوم عربی یا انگلیسی از شما تقاضای مشاهده پول‌های ایرانی و چک‌های مسافرتی و تضمینی کرد، از ارائه تمام وجوه خود به وی جدا خودداری کنید.
۱۵) از در اختیار گذاشتن پول برای تعویض مشاهده آن به افراد ناشناس خودداری شود.
۱۶) چنانچه افرادی به عنوان پلیس به شما مراجعه کردند، تا زمانی که کارت شناسایی آنان را رویت نکرده و هویت آن‌ها برایتان محرز نشده، از گذاشتن کیف، مدارک و وجوه خود در اختیار این افراد جدا پرهیز کنید.
۱۷) بزهکاران تحت عنوان ماموران نهاد‌های دولتی اخاذی می‌کنند، بنابرانی در برخورد با افرادی که خود را این گونه معرفی کرده و سعی در بازرسی بدنی یا رؤیت محتویات کیف و جیب شما دارند، هوشیارانه برخورد کنید.
۱۸) بزهکاران کف زن با در دست گرفتن پول‌های اسکناس یا چک‌های شما به طور سریع و غیرمحسوس در شمارش یا جا به جایی در دستان خود مقداری از آن را کف زنی و بقیه را به شما عودت می‌دهند، پس در برخورد با این گونه موارد قبل از ترک شخص از محل حتما پولتان را شمرده و در صورت کسر بودن نسبت به دستگیری کف زن با همکاری اطرافیان اقدام کنید.
۱۹) خانم‌ها در اماکن شلوغ کیف خود را در قسمت جلوی بدن و در معرض دید خود قرار دهند.
۲۰) در صورت بروز هرگونه سرقت حتما مراتب را در ادارات انتظامی اعلام و تشکیل پرونده کنید.
۲۱) چنانچه قصد واریز وجه به حساب افراد دیگر را دارید، از بانک دارنده حساب جاری در آن بخواهید چکی با همان مبلغ در وجه حساب شخص طلبکار یا مورد شما صادر کند و به این ترتیب از حمل پول زیاد و یا چک‌های مسافرتی جدا خودداری کنید. ضریب ایمنی چک‌های بین بانکی و جاری بالاترین نسبت به دیگر چک‌ها است.
۲۲) در مراکز خرید، اجناس خریداری شده را با فرزندان کوچک خود تنها نگذارید.
۲۳) از سپردن وسایل خریداری شده در مراکز خرید به افراد غیر و ناآشنا خودداری کنید.
۲۴) از آنچه سارقان را به سوی شما جذب می‌کند، وضعیت ظاهری، کیف و یا برجستگی جیب شما است، از این رو حتی الامکان سعی کنید، وجوه خود را در قسمت‌های پنهان و یا خانم‌ها در جیب‌های خود حمل کرده و کیف را در مواقع ضروری حمل کنید.
۲۵) هر مکانی که خانم‌ها در آن تردد می‌کنند و یا تجمع دارند، می‌تواند محلی برای وقوع سرقت و کیف زنی باشد که رعایت موارد ایمنی ضروری است.
۲۶) هوشیاری ماموران انتظامی اماکن عمومی، زیارتگاه ها، پایانه‌های مسافربری و... می‌تواند بازدارندگی را در پی داشته باشد.
۲۷) چنانچه سارقان را در محل دستگیر کردید، تحت تاثیر گریه و یا التماس سارقان قرار نگیرید؛ این شگرد سارقان جهت فرار از چنگ قانون بوده، از این رو موارد فوق یا همراه داشتن فرزندان کوچک پوششی جهت کار این گونه افراد است، حکما آنان را به پلیس معرفی کرده تا جرایم ارتکابی دیگر سارقان بررسی و پیشگیری انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست