بازدید 1954

افزایش شمار شهدای غزه به بیش از ۱۸ هزار نفر

وزارت بهداشت غزه با اشاره به شهادت بیش از ۱۸ هزار فلسطینی، خبر داد که تعداد افراد زخمی نیز در جریان حملات صهیونیست، به مرز ۵۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ 11 December 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نتیجه تجاوزات رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار و ۲۰۵ نفر افزایش یافته است.

خبرگزاری شهاب به نقل از این نهاد فلسطینی گزارش داد، در جریان حملات صهیونیستها، ۴۹ هزار و ۶۴۵ نفر نیز زخمی شده‌اند. سخنگوی وزارت بهداشت غزه شامگاه گذشته نیز گفت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ فلسطینی شهید و بیش از ۵۵۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، ۴۲۵ نفر از نظامیان اسرائیلی کشته و ۱۵۹۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی، ۲۵۵ نفر از نظامیانی که مجروح شده‌اند، هم‌اکنون در وضعیت خطرناکی قرار دارند و شمار مجروحان کنونی ارتش از ۵ هزار نفر فراتر رفته است.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز امروز عنوان کرد که از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۴۴۹ حمله از سوی رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری صورت گرفته است.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت که تحت تاثیر حملات گسترده به این مراکز امکان فعالیت کارکنان بهداشت و درمان «غیرممکن» شده است.

وی همچنین تأکید کرد: طبق گزارشات منتشر شده تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در غزه جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد ۷ هزار نفرشان کودکان بوده‌اند و هنوز آمار دقیقی از جان باختگانی که زیر آوار خانه هایشان مدفون شده‌اند، وجود ندارد. علاوه بر این ۴۶ هزار نفر دیگر هم زخمی و مجروح شده‌اند.

طبق اظهارات عنوان شده حدود ۱.۹ میلیون نفر دیگر که تقریبا معادل کل جمعیت کنونی غزه است، آواره شده‌اند و در هر جایی به دنبال یک سرپناه و منطقه امن هستند. تدروس در این رابطه عنوان کرد: هیچ جا و هیچ کس در غزه امن نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار