بازدید 3742

هر واحد لمینت چند دندان است

کد خبر: ۱۲۰۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ 11 December 2023

لمینت دندان یک فرایند زیبایی است که به‌وسیله قراردادن لایه‌ای نازک و شفاف از مواد خاص بر روی سطح دندان‌ها، ظاهری تازه و درخشان به لبخند می‌دهد. این روش جهت اصلاح اندازه، شکل و رنگ دندان‌ها و حتی پوشش کوچکی از خطاها و نقص‌های دندانی استفاده می‌شود. یکی از جوانب مهم برای تصمیم‌گیری در مورد لمینت دندان، قیمت این خدمت خواهد بود. قیمت لمینت دندان می‌تواند بر تصمیم افراد تاثیر داشته باشد.

هر واحد لمینت چند دندان است

راز لبخند درخشان با لمینت دندان

همه ما دوست داریم به هنگام خندیدن مجموعه‌ای از دندان‌های درخشان را به نمایش بگذاریم. تغییر رنگ یا شکل بد دندان، نامناسب به‌نظر می‌رسد. روکش‌های دندانی یا لمینت‌های چینی دندان برای اصلاح آن‌ها و بخشیدن ظاهری جدید و بهبودیافته به دندان‌ها به وجود آمده‌اند.

لمینت‌های دندان می‌توانند به شرایطی مانند تغییر رنگ دندان، دندان‌های بد، دندان‌های شکسته، دندان‌های کج یا مجموعه‌ای از دندان‌ها که تراز مناسبی ندارند کمک کند. روکش‌های دندانی نیز برای پوشاندن فضای بین دندان‌ها به‌خوبی عمل می‌کنند. چیز در مورد روکش‌ها این است که نازک هستند، بنابراین هیچ مشکلی برای فردی که آن را دریافت می‌کند ایجاد نخواهد کرد.

روکش‌های دندان از موادی ساخته می‌شوند که شکل دندان‌ها را تقلید خواهند کرد. به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌‍‌شوند و مجموعه دندان‌های اصلی را به‌گونه‌ای می‌پوشانند که بدشکلی‌های دندان‌های اصلی پنهان شوند. دو نوع لمینت دندان وجود دارد. یک نوع آن لمینت‌های چینی و نوع دیگر آن لمینت‌های رزینی است.

روکش‌های چینی از لمینت‌های رزینی هستند؛ زیرا به‌راحتی لک نمی‌شوند و منعکس‌کننده نور هستند، یعنی دندان‌های شما را براق‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهند. دندانپزشک شما می‌تواند تشخیص دهد که کدام یک برای شما مناسب‌تر است و بر این ‌اساس قیمت لمینت دندان توسط ارائه دهندگان  در دکترتو کلینیک را پیشنهاد دهند.

هر واحد لمینت چند دندان است

درمان لمینت دندان چگونه انجام می‌شود؟

اولین ملاقات با دندانپزشک، قبل از چسباندن لمینت‌ها به دندان، احتمال دارد شامل عکس‌برداری با اشعه ایکس باشد تا پزشک بتواند تصویر واضحی از داخل دهان شما داشته باشد تا مطابق با وضعیت دهان و دندان شما قیمت لمینت دندان را تعیین کند.

پس از این‌ کار، دندانپزشک یک‌روال پاک‌سازی مینای دندان را انجام می‌دهد. مقدار مینای دندانی که برداشته می‌شود برابر با اندازه‌گیری لمینت‌های دندانی خواهد بود که قرار است وصل شوند. این عملیات پس از رسیدن لمینت‌ها انجام خواهد شد. اما قبل از کاشت در نهایت، دندانپزشک آنها را روی دندان‌های شما قرار می‌دهد تا بررسی کند که آیا آنها به‌خوبی با شکل دندان‌های اصلی شما مطابقت دارند یا خیر.

بسته به ارزیابی دندانپزشک، روکش‌ها تنظیم می‌شود. هنگامی که دندانپزشک از نتیجه راضی باشد، دندان‌های شما را تراشیده، حکاکی و جلا می‌دهد. پس از آن روکش‌ها متصل خواهند شد. دندانپزشک با اعمال یک پرتو نور بر روی دندان شما این عمل را تکمیل می‌کند که مواد شیمیایی موجود را به حرکت در می‌آورد و لمینت‌ها به‌راحتی سفت می‌شوند.

پس از انجام این روش یک معاینه دندانی بعدی صورت می‌گیرد که در آن دندانپزشک مورد بررسی قرار می‌دهد که آیا لثه‌ها به روکش‌ها واکنش مثبت نشان می‌دهند یا خیر.

هر واحد لمینت چند دندان است

چه کسانی واجد شرایط دریافت لمینت دندان هستند؟

افرادی که دندان‌های تغییر رنگ داده شده، دندان‌های شکسته، فاصله بین‌دندانی، دندان‌های فرسوده دارند، کاندیدای مناسبی برای دریافت لمینت‌های دندانی هستند. قیمت لمینت دندان باتوجه‌به جذابیت و طول عمر به مدت طولانی که این روش زیبایی ارائه می‌دهد، به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در اعتمادبه‌نفس شما مطرح خواهد شد.

چه کسانی واجد شرایط درمان با لمینت نیستند؟

افرادی که از اختلالات دندانی مانند کراس بایت، آندربایت، اوربایت و اورجت رنج می‌برند، واجد شرایط استفاده از لمینت دندان نیستند. دندانپزشک ابتدا به آنها بریس‌هایی برای تغییر شکل دندان‌هایشان می‌دهد. پس از به‌دست‌آمدن شکل مطلوب، احتمال دارد لمینت دندان در نظر گرفته شود.

این اهمیت دارد که در چه شرایطی علاوه بر قیمت لمینت، بیمار باید هزینه‌های مربوط به ارتودنسی را پرداخت کند. لازم به ‌ذکر است لمینت‌ها نیز برای افرادی که دندان‌های پوسیده دارند انتخاب قابل‌قبولی نیستند.

باتوجه‌به هزینه‌های بالا آیا قیمت لمینت دندان قابل‌توجیه است؟

لمینت دندان به‌عنوان یک فرایند زیبایی و ترمیمی دندان شناخته می‌شود. یکی از مشکلات مطرح در لمینت دندان، قیمت لمینت برای دندان است. هزینه لمینت دندان احتمالا متغیر باشد و به عواملی چون تجهیزات پزشکی، تجربه پزشک و تعداد دندان‌ها بستگی دارد.

در اغلب موارد، قیمت لمینت دندان بیشتر از روش‌های دیگر ترمیمی است، اما برای بسیاری از افراد، جذابیت طولانی‌مدت و افزایش اعتماد به نفسی که لمینت دندان ایجاد می‌کند، این هزینه را قابل‌توجیه می‌سازد. برخی از مزایای اضافی قیمت بالای لمینت دندان شامل دوام طولانی‌مدت، مقاومت در برابر رنگ‌دهی و امکان اصلاح شکل و اندازه دندان‌ها است. برای انتخاب درست و متناسب با نیازها، مشاوره با دندان‌پزشک ضروری خواهد بود تا گزینه برای هر فرد مشخص شود.

با مراجعه به دکترتو کلینیک، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان سرویس دهندگان لمینت دندان استان خود را یافته و از آن‌ها نوبت معاینه دریافت کنید. دکترتو کلینیک سرویس و خدمتی نوین به مخاطبان است تا بتوانند در مدت کوتاهی به انواع خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. 

آیا لمینت عوارض جانبی دارد؟

یکی از عوارض لمینت دندان این است که حساسیت دندان‌ها را در برابر سرما و گرما بیشتر می‌کند. حساسیت زیاد به دما می‌تواند خوردن غذای سردوگرم را دشوار کند. هنگامی که لمینت‌ها نصب می‌شوند، دندان‌ها قادر نیستند فشار بیش از حد را نیز تحمل کنند؛ بنابراین بیماران باید از جویدن محصولات غذایی سخت بپرهیزند.

خدمات لمینت دندان

سایت دکترتو با ارائه خدمات برجسته در زمینه لمینت دندان، به‌عنوان یک مرجع در حوزه بهداشت دهان و دندان‌ها مطرح است. خدمات لمینت دندان در وب‌سایت دکترتو تحت‌نظر دندان‌پزشکان مجرب و متخصص ارائه می‌شود که از آخرین تکنولوژی‌ها و روش‌های پزشکی برای ایجاد لبخندی بهداشتی و جذاب بهره می‌برند.

باتوجه‌به اهمیت زیبایی دندان‌ها و اعتمادبه‌نفس فرد، سایت دکترتو به همراه تخفیفات، پکیج‌های مناسب و لیست کاملی از قیمت لمینت دندان به بیماران خود امکان می‌دهد تا خدمات لمینت دندان را متناسب با بودجه و نیازشان دریافت کنند.

جمع‌بندی

با درنظرگرفتن تمامی عوامل مرتبط با لمینت، از جمله طول عمر، زیبایی، اعتمادبه‌نفس و هزینه، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت لمینت دندان به‌طورکلی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری در زیبایی دهان و افزایش اعتمادبه‌نفس قابل‌توجیه است. هرچند هزینه آن نسبت به روش‌های دیگر ترمیمی بیشتر است، اما مزایای طولانی‌مدت و جذابیت فراوانی که ارائه می‌دهد، بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود. اگرچه قیمت، فاکتور تصمیم‌گیری خواهد بود، اما رضایت بیمار از نتیجه، این هزینه را به یک سرمایه ارزشمند تبدیل می‌کند.

منابع

https://www.lybrate.com/topic/dental-laminates

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی