بازدید 12539
رئیس کل دادگستری استان البرز خبر داد:

صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ قاتل هر دو نفر، یکی است و نقش دیگر متهمان در حد معاونت است/ جز انگیزه مالی، دو متهم خصومت شخصی داشته‌اند

این افراد با توجه به شناخت کافی از شهرک و محیط ویلا، این بار از در دیگر و از سمت آشپزخانه به راحتی با چاقو وارد ساختمان اصلی ویلا می‌شوند که مرحوم محمدی‌فر با مشاهده آن‌ها به اتاق خواب دخترش پناه می‌برد و مرحوم مهرجویی نیز با دو نفر از آن‌ها درگیر می‌شود که در حین این درگیری به قتل می‌رسد. دو نفر دیگر به سراغ همسر وی می‌روند و قصد کشتن وی را نداشتند اما...
کد خبر: ۱۲۰۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 10 December 2023

پیرو دستور رئیس قوه قضائیه، در کمتر از دو ماه پس از وقوع قتل مرحوم مهرجویی و همسر وی، کیفرخواست چهار متهم پرونده صادر و جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان البرز ارجاع شد.

به گزارش «تابناک»، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز با اعلام خبر صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و خانم رقیه (وحیده) محمدی‌فر در فردیس، گفت: در تاریخ ۲۲ مهر ماه سال جاری گزارش کشف جسد مرحوم مهرجویی و همسر وی خانم محمدی‌فر واصل شد که با توجه به نوع جنایت و همچنین نقش و جایگاه مرحوم مهرجویی در سینمای کشور، از همان دقایق ابتدایی وقوع جرم، دادستان و بازپرس ویژه قتل دادسرای فردیس به همراه کارآگاهان جنایی پلیس و گروه بررسی صحنه جرم در محل کشف جسد که ویلای مسکونی مرحوم مهرجویی و خانواده وی بوده حاضر شدند و صحنه جنایت را بررسی و آثار، ادله و علائم جرم را جمع آوری کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و دستورات رئیس قوه قضاییه از همان ساعات ابتدایی وقوع این جنایت که منجر به دستور ویژه خطاب به دادگستری کل استان البرز شد، افزود: رئیس قوه قضاییه در جلسه ۲۴ مهرماه شورای عالی قوه قضاییه دستور داد که با بهره‌گیری از کلیه امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلین شناسایی شوند و پرونده آن‌ها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود که جهت اجرای دستور رئیس قوه قضاییه، کارگروه ویژه‌ای با مسئولیت رئیس کل دادگستری استان البرز تشکیل شد.

صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ اعلام جزئیات و نحوه وقوع قتل

شناسایی متهمان ۵ روز پس از قتل

هریکندی با اشاره به اینکه نحوه وقوع قتل و کیفیت ورود متهم یا متهمان نشان دهنده وجود آشنایی کامل با شهرک و محل سکونت مقتولان داشت، تاکید کرد: با تلاش‌های شبانه روزی بازپرس و مقامات قضایی دادگستری کل استان و نیز ماموران پلیس آگاهی استان البرز در کمتر از پنج روز پس از وقوع قتل، متهمان شناسایی و دستگیر شدند، ولی با توجه به نوع جرم و نحوه وقوع آن، جهت تکمیل تحقیقات و جمع‌آوری ادله بیشتر و همچنین احراز صحت اظهارات و اقاریر متهمان، تحقیقات ادامه یافت.

وی با بیان اینکه به منظور حفظ حقوق متهمان و در اجرای مقررات قانونی، با همکاری کانون وکلا، وکیل تسخیری برای هر یک از متهمان به صورت جداگانه معرفی شد، گفت: پرونده شخصیت نیز با حضور مددکار اجتماعی و روانشناس برای همه متهمان تشکیل شد.

فاضلی هریکندی افزود: با انجام مقدمات قانونی، ضمن بازسازی صحنه قتل و بازجویی و تحقیق از متهمان در پلیس آگاهی، زندان و شعبه بازپرسی، جلسه مواجهه حضوری میان متهمان جهت بررسی، مطابقت و راستی‌آزمایی اقاریر و اظهارات آن‌ها با سایر ادله وقوع جرم با حضور وکلای ایشان و وکیل اولیای دم از سوی بازپرس پرونده برگزار شد.

وی با یادآوری اینکه با استعلام‌های مکرر از پزشکی قانونی استان البرز و مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی فراجا، تمام ابعاد موضوع روشن شد، گفت: نهایتا پس از تکمیل و اتمام تحقیقات مقدماتی، قرار جلب به دادرسی از سوی بازپرس پرونده و متعاقب آن کیفرخواست لازم از سوی دادستان فردیس در کمتر از دو ماه از زمان وقوع قتل صادر و پرونده جهت رسیدگی به اتهامات متهمان به دادگاه کیفری یک استان البرز ارسال شد.

جزئیات کیفرخواست چهار متهم پرونده

رئیس کل دادگستری استان البرز به تشریح برخی از جزئیات کیفرخواست صادره پرداخت و گفت: حسب کیفرخواست صادره، با توجه به محتویات پرونده از جمله اقاریر و اظهارات متهمان و اظهارات مطلعین معلوم شد که چهار متهم پرونده با انگیزه ابتدایی و اصلی «انتقام به جهت خصومت و اختلافات شخصی» و نیز «سرقت» وارد منزل مرحوم مهرجویی می‌شوند.

وی افزود: متهمان دو بار سابقه ورود به ویلای مرحوم مهرجویی دارند که بار نخست در ۱۶ مهرماه بوده که پس ورود به محوطه ویلا، به علت بسته بودن درب‌های ساختمان و اطلاع همسر آقای مهرجویی نسبت به حضور آن ها، از محل متواری می‌شوند که متعاقب این موضوع خانم محمدی فر موضوع را در فضای مجازی منتشر می‌کند، اما به پلیس گزارش و یا اعلام شکایت نمی‌کند.

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه متهمان پس از ناکامی در بار اول، حدود یک هفته بعد در ۲۲ مهر مجددا وارد محوطه ویلا می‌شوند، گفت: این افراد با توجه به شناخت کافی از شهرک و محیط ویلا، این بار از در دیگر و از سمت آشپزخانه به راحتی با چاقو وارد ساختمان اصلی ویلا می‌شوند که مرحوم محمدی‌فر با مشاهده آن‌ها به اتاق خواب دخترش پناه می‌برد و مرحوم مهرجویی نیز با دو نفر از آن‌ها درگیر می‌شود که در حین این درگیری با ضربات متعدد چاقو به قتل می‌رسد.

قصد کشتن خانم محمدی‌فر را نداشتند

وی اضافه کرد: حسب اظهارات متهمان و بازسازی صحنه و بررسی مدارک و مستندات، دو نفر دیگر از متهمان در تعقیب خانم محمدی‌فر به اتاق خواب وارد شده و طلاجات او را مطالبه می‌کنند که مرحوم محمدی‌فر، طلاجات همراه خود از قبیل النگو و دستبند را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه بر اساس اظهارات متهمان این دو نفر قصد قتل خانم محمدی فر را نداشته‌اند ادامه داد: اما در این فاصله با ورود متهم دیگر به اتاق که همان کسی بوده که با ضربات چاقو مرحوم مهرجویی را به قتل رسانده است پس از تحریک و تهدید آن‌ها به قتل، یکی از آن‌ها ضرباتی به خانم محمدی‌فر وارد می‌کند و در ادامه خود همین شخصِ تحریک کننده که نقش طراح و سردسته متهمان را داشته ضربه نهایی را با چاقو به خانم محمدی‌فر وارد می‌آورد.

وی ادامه داد: متهمان پس از قتل، به جست‌وجوی سایر اموال با ارزش می‌پردازند و از یک اتاق دیگر دو گوشی تلفن همراه به سرقت می‌برند، سپس به یک باب ساختمان دیگر در محوطه ویلا می‌روند که آن جا هم شی با ارزش دیگری پیدا نمی‌کنند و از همان مسیر بازمی‌گردند و چاقو‌ها و اموال مسروقه را در اختیار یکی از متهمان که خارج از شهرک سکونت داشته قرار می‌دهند.

قاتل یک نفر است و نقش دیگر متهمان در حد معاونت در قتل است

رئیس کل دادگستری استان البرز با تصریح بر اینکه حسب این یافته‌ها و گزارش پزشکی قانونی و کیفرخواست صادرشده، قاتل هر دو نفر یک شخص بوده و نقش سایر متهمان در حد معاونت در قتل و یا شروع به قتل است گفت: البته اتهامات دیگر نظیر «مشارکت در سرقت با سلاح سرد» منتسب به همه آن‌ها است.

فاضلی هریکندی با اشاره به یکی از ابعاد خاص این پرونده بیان کرد: سه نفر از متهمان از جمله قاتل اصلی که از مظنونین دستگیر شده در همان روز‌های اول پس از وقوع جنایت بودند، در ابتدا منکر موضوع بوده و به حضور شخص چهارم اشاره‌ای نداشتند به این امید که با عدم کشف چاقوی استفاده شده برای قتل و اموال مسروقه مقتولین، دلیلی علیه آن‌ها یافت نشود لکن پس از دستگیری نفر چهارم و کشف چاقو‌ها و اموال مسروقه، اصل موضوع و انگیزه‌ها کشف می‌شود.

وی یکی از مستنداتی که به روشن شدن این پرونده کمک کرد را محتویات گوشی همراه خانم محمدی‌فر که از متهمان کشف شد مربوط دانست و گفت: پس از کشف گوشی مسروقه متعلق به خانم محمدی‌فر، پیش نویس پیامک ارسال نشده وی خطاب به دخترش که حاوی مشخصات متهم و قاتل اصلی و مطلع کردن دخترش از ورود قاتل به منزل بوده مشاهده شد.

انگیزه‌های قتل

رئیس کل دادگستری استان البرز در مورد انگیزه متهمان در این پرونده تصریح کرد: حسب اظهارات دو نفر از متهمان که از قبل مرحوم را می‌شناختند تصور آن‌ها با توجه به سفر‌های خارجی متوفیان از جمله سفر اخیر آن‌ها به کشور فرانسه این بوده است که آن‌ها اموال با ارزش نظیر ارز و طلا‌ها را در منزل نگهداری می‌کنند لذا با تحریک دو نفر دیگر و با این وعده که با این سرقت، زندگی آن‌ها عوض شده و دیگر نیازی به کار کردن ندارند آن‌ها را با خود همراه می‌کنند.

وی متذکر شد: در کنار انگیزه مادی، دو متهم دیگر پرونده با مرحوم مهرجویی و همسرش خصومت قبلی شخصی داشته‌اند به نحوی که یکی از متهمان از برخورد‌های پرخاشگرانه مرحوم مهرجویی با خودش یاد می‌کند و یا متهم دیگر به اخراج خودش از شهرک به دستور آقای مهرجویی و تهمت سرقت به عنوان یکی از انگیزه‌های قتل اشاره دارد.

هریکندی با بیان اینکه هم اکنون پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری یک استان البرز ارسال شده تاکید کرد: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه، به این پرونده با سرعت و دقت و با رعایت تشریفات و مقررات قانونی رسیدگی و احکام مقتضی صادر خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶۲
ولی افغانی بودند !!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
ساعت خواب دیگه همه میدونم اینو
حتی یک بار به افغانی بودن جنایتکاران اشاره نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
تلویزیون نشون داد افغانی بوده اند .
عجب سنایوری !!!!!!! تمام موارد بر اساس اظهارات متهمان ظاهرا شهرک نه نکهبان دارد نه مدیر شهرک و نه این کشته شدکان فامیلی یا دوستانی
آنها از کجا خبر داشتن که استاد و همسر محترمشان رفتن فرانسه
حتی در فیلمهای پلیسی این کاراگاهان هستند که با بررسی یقین میکنند که که متهمان از کدام در وارد شدن و اینکه
خانم فرار کردن به طبقه بالا و اینکه استاد با متهمان درگیر شدن
در گزارش اولیه پلیس اصلا نیامده بود که استاد درگیری داشته و همسر محترمشان در کجا گشته شدن !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
توهم شماها دیگه خیلی شدید شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
ببخشید به رئیس پلیس آگاهی ابلاغ شد که پرونده را سریعاً برای اظهار نظر جنابعالی ارسال کنند تا اگر خدای ناکرده موردی مطلبی از دید کارآگاهان آگاهی جا مانده شما راهنمایی بفرمایید !
#نه به اعدام یادمون نرده لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
نه به اعدام خوبه ها ولی اینجا جواب نمیده . شنیدی که میگه ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
چشم. هروقت خودتو سلاخی کردند ما میگیم نه به اعدام؟ خوبت شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
اعدام برای قاتل ومتجاوز کمترین مجازاته ....اینطور کثافتها را باید زجرکش کرد
یعنی ۴ تا بچه 14 و 15 ساله دو نفر و کشتند . با عقل جور در نمیاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
کجاش با عقل جور در نمیاد؟
باور کردیم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
اره بخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
اولا جمع نبند دوما کسی به باور افراد بیماری مثل تو نیازی نداره حقیقتش
من حرفی ندارم دیگه....
عجب??
ممنون از این همه امنیت بی مثال که با رها کردن مرزها تامین کرده است.
این هم یک سناریوی ساختگی دیگه ، کی باور میکنه ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
خدایا اینا چین آفریدی؟
افغانی هستند همه متهمان یا خیر؟
سناریوی آن خوب تنظیم شده ایکاش یک بازجو و باپرس مستقل (البته نمی گذارند) وجود داشت باورکردنی نیست فقط دارند به اهل هنر هشدار می دهند ؟!
جنایت باندی و گروهی! مجازات فقط یک نفر
این مهمونهای ناخوانده تا مثل محمود افغان کل ایرانو نگرفتن ردشون کنید برن
قاتلین از فضا اومده بودن و هیچ ملیتی نداشتن؟ ملت نمیدونن، نه؟
از هماکنون پیداست برای دونفر مقتول قرار است یکنفر اعدام شود ولی من قتلی را سراغ دارم که در همین استان یکنفر کشته شده دو نفر را اعدام کرده اند و اولیا دم شاکی هستند که چرا دونفر دیگر را اعدام نکرده اند
سلبریتی ها منزّه نیستند.
که اینطور پس فدای انتقام افغانها شدند
رمز جدید سایبری های مجاهد خلق : انتشار رگباری کامنت چای دبش ، فکر میکنن الان مثلا ملت این کامنت هارو میخونن و میان توی خیابون شعار چای زندگی آزادی میدن خخخخ
چقدر عقب مانده هستن این جماعت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
دمت گرم بیچاره های فراری ناامید هم نمیشن
100 بار اعدام کنن آیا مشکل حل میشه؟
چرا پلیس فضای مجازی بی حجاب کنترل میکنه ولی هشدار خانم محمدی را جدی نمیگیره؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
سعید عزیز، پلیس فتا فقط به تار موی زنان حساس است
مواظب افغانی ها باشید که کامنتهای منفی میدن تا بگن افغانی نیستند و با کار پلیس و بی ارزش کنند. تابناک حداقل می گفتی از اتباع بودند
تو محل ما اینقدر که دزد میبینیم ، آدم نمی بینیم. از کیف قاپ و زورگیر و زباله گرد دله دزد تا خونه زن و متجاوز ، به پلیس هم شکایت می کنیم ، میگه وضعتون خوبه نگهبان محل بگیرید ، پس م برای چی مالیات می‌دهیم. حداقل کشتن دزد رو آزاد کنین ، خودمون از خجالتشون بر میایم.
ننگ بر افغانی
چطور ممکنه؟ اون افغونی که نامش اسکندره
خودش در بازیازی گفت گردنش رو‌بریدم ترسیدم لباسم پر از خون شد !!! همه دیدیم و‌شنیدیم
حالا قاتل فقط کریم شد!!!! عجبا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
قاتل خانم محمدی فر اسکندره داوود هم سرش رو گرفته بود. کاملا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
ادقیقا تو بازسازی هم گفتش
اول من گردنش رو بریدم و خون همه جا ‌پاشید ترسیدم
بعدش کریم اومده تو و بازم ضربه زده
چرا حالا یهو عوض شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
منم تو بازسازی صحنه جرم همین مطاب رو شنیدم
عجبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
منم همین رو دیدم تو بازسازی خانم محمدی فر با همان ضربه چاقوی جوانک تمام میکنند بعدش کریم وحشی میاد بازم ضربه میزنه اینو تو فیلم خودتون نشون دادید که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
قاتل یک نفر نیست چرا جریان یکباره چرخید و قاتل شد یک نفر؟ لابد قرار است بقیه اعدام نشن و‌به دامان جامعه ی ایران بازگردن. قاتلهای وحشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
فقط داود که دستش زخمی شده قاتل نیست
بقیه ضارب و قاتلند الکی نگید یه نفره
حتما برای کشتن این سگ صفتان باید خانواده مرحومه محمدی فر تفاضل دیه هم پرداخت کنند چون دیه یک زن نصف مرد است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
لطفا به سگ توهین نشود
غیرقابل قبوله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
خواهش میکنم قبول کن
یه قرآن هم میگذاشتید کنارش و قسم هم می خوردید شاید چهارتا باور می کردند .
این قل اثر انگشت داشت .
: قاتل یک نفر است و نقش دیگر متهمان در حد معاونت در قتل است
رئیس کل دادگستری استان البرز.
اگر این معاونت ها نبود شاید قاتل به تنهایی نمی توانست کاری از پیش ببرد لذا انتظار اشد مجازات را برای جانیان در نظر باشد اگر در کشور افغانستان چند نفر ایرانی همین کار را کرده بودند هر تیکه از اندام جانیان را در خانه های ساکنین باید جویا می شدید
خطاب به عرزشی هایی که به خون به ناحق ریخته مهرجویی و همسرش احترام نمی گذارند و سعی در توجیه سناریوی قتل آنان دارند:
اگر یکی از اعضای خانواده خودتان به این شکل سلاخی میشد (آنهم فقط برای پول و سرقت !!) ، آنوقت .... (یقه) خود را پاره میکردید
از تابناک خواستارم تا کامنت مرا سانسور نکند تا انعکاسی باشد از مظلومیت این کشته شدگان
تعداد دزدی ها بالا رفته و امکانات پلیس متمرکز شده بر روی حجاب
آدمی با این وزن فرهنگی و سیاسی باید توسط چند افغانی اون هم به خاطر اختلاف مالی اندک کشته بشوند. اونهم به تراژیک ترین شکل ! آیا با عقل جور در میاد؟!
مرغ پخته هم به خنده افتاد
با اخترام به افغانهای عزیز . این چهار تا نباید اغدام بشن باید تکه تکه بشن
باید تمام افغانیها از کشور اخراج و سفارتشان هم تعطیل شود.
یکنفر بدبخت پیدا کردند میخواند همه چی رو بیندازند گردن اون ،میتونستند از اول اعلام کنند خودشون یکدیگر وکشتند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار