بازدید 2697
۹

جراحی آب مروارید ۱/۵ میلیون، شیشه عینک ۲ میلیون

متخصص و رتبه برتر بورد چشم پزشکی با انتشار یک استوری گلایه‌آمیز نوشت؛ شیشه عینک آشغال دو میلیون تومان، جراحی آب مرواید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ 10 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، سال‌هاست که پزشکان در بخش‌های دولتی از تعرفه پایین گلایه و آن را یکی از مهم‌ترین مشکلات معیشتی خود عنوان می‌کنند.

تعرفه‌های غیرواقعی باعث شده که تعداد زیادی از جراحان از بخش دولتی خداحافظی کنند و برخی از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم قید ادامه کار را با سوابق بیمه‌ای بیش از ۱۵ سال بزنند.

بررسی‌های همشهری آنلاین هم نشان می‌دهد که هزینه ویزیت برای این پزشکان در بخش دولتی گاهی در حد خرید یک بسته پفک هم نیست و این ارزانی خدمات باعث افزایش مراجعات کاذب به مراکز درمانی هم شده است. نتیجه این افزایش مراجعات و هجوم به مراکز دولتی هم باعث شده که بیماران نیازمند فرصت دریافت خدمات به موقع را از دست بدهند.

نکته‌ای که حالا مورد اعتراض دکتر علیرضا صحرائیان، جراح، متخصص چشم و پلک و رتبه برتر بورد تخصصی چشم‌پزشکی هم قرار گرفته است.

این پزشک با انتشار متنی از پایین بودن تعرفه‌ جراحی‌ها انتقاد کرده و نوشته «خیلی پیش‌میاد که برای جراحی‌های مختلف مثل آب‌ مرواید، بیمارم ازم تقاضا می‌کنه بهش تخفیف بدم... اون لحظه اول از شرم آب میشم و بعدش با خجالت بهش توضیح میدم از این ۸، ۹ میلیون تومنی که به بیمارستان میدی نهایت ۱.۵۰۰ میلیون مال منه و اونو می‌تونم نگیرم... خیلیا باورشون نمیشه و فکر می‌کنن من نمی‌خوام عملشون کنم...»

او در بخش دیگری به دلسردی پزشکان هم اشاره کرده و گفته «خیلی وقته دیگه من و خیلی از همکارای من قید خیلی از عمل‌های چشمی مثل آب مروارید و ناخنک و مجرای اشکی و... را زدیم. از یه عمل جراحی که پیش نیازش ۲۰ سال درس خوندنه و یک میلیارد تومن مسئولیت روی دوش آدم هست نهایت ۱.۵۰۰ بعد چند ماه بهت میدن. ولی یه جفت شیشه عینک آشغالو می‌فروشن ۲ میلیون تومن و پولشو در لحظه می‌گیرن. هیچ مسئولیتی رو هم قبول نمی‌کنن...»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
معنی این گرانی بیش از حد شیشه عینک است
همچنین بالا بودن سهم بیمارستان
این دکتر نگفته که چند میلیون تومان پول از جیب مردم خرجش شده تا تحصیل رایگان داشته باشه و بوردهای تخصصی و بورسیه بشه تا بتونه مردم رو درمان کنه
کافیه ایشون مراجعه به روشی درمانی کشورهای خارجی داشته باشند و متوجه بشن که یک پزشک در ازای چه خدماتی چه درامد و چه میزان مالیات داره پرداخت میکنه
نمی تونن یواشکی و زیرآبی مث دولت که برق و گاز رو دو برابر کرد گرون هم کنن
من پزشك نيستم اما معتقدم دولت به جاي بهبود سيستم بيمه ورشكسته از كيسه پزشكان مي خواهد مشكلات خودش را حل كند و چند صباحي را بگذراند .همان كاري كه با دستمزد كارگر و كارمند و بورس و... كرد با پزشكان مي كند . به نظرم الان بايد ويزيت پزشك 500 هزار تومان باشد تاپزشك هم به خاطر در آمد بيشتر به فكر مهاجرت و كارهاي ديگر نيفتد .
وضعیت بهداشت و درمان فاجعه و......
مانند دهه 60 پزشک پاکستانی و هندی وارد کنید
اشک تمساح
شیشه عینک فتو کرومیک جنس خوب برای یک عینک 500000 تومان به تازگی خریدم . شاید دو میلیون تومن از مارک خاصی باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست