بازدید 1937

برنامه نخستین قطار سریع السیر در آمریکا رونمایی شد

کد خبر: ۱۲۰۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 10 December 2023

دولت بایدن یک برنامه به ارزش ۸.۲ میلیارد دلار برای راه اندازی نخستین قطار سریع السیر بین لس آنجلس و لاس وگاس را رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، قطارها با سرعت کند و اغلب غیرمعمول، مدت‌ها رابطه ضعیف خودروها و هواپیماها در آمریکا بوده اند. اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در زمان سناتوری، از قطار برای رفت و آمد بین خانه خود در دِلاویر و واشنگتن استفاده می‌کرد به طوری که «امتراک جو» لقب گرفته بود، به لاس وگاس رفت و سلسله ارتقاهای خط راه آهن با بودجه فدرال را اعلام کرد.

بایدن اعلام کرد: نمی‌دانید چقدر این ایده، من را خوشحال می‌کند. این برنامه، کشور ما را در مسیر دستیابی به سریع‌ترین، امن‌ترین و سبزترین راه آهن در جهان قرار می‌دهد.

دولت بایدن امیدوار است راه آهن وگاس به لس آنجلس را تا سال ۲۰۲۸ تکمیل کند. این خط آهن برای کاهش مدت سفر پنج ساعته به دو ساعت و ۴۰ دقیقه طراحی شده و بخشی از هدف دو برابر کردن تعداد مسافران راه آهن آمریکا تا سال ۲۰۴۰ است.

بایدن خاطرنشان کرد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، قطارهایی دارد که با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند.

پروژه‌های بزرگ راه آهن، بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری زیرساخت هستند که دولت بایدن مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن خود، اعلام کرد و ۶۶ میلیارد دلار برای قطارهای مسافربری اختصاص داد. این بزرگترین مبلغ اختصاص یافته به سفر ریلی از زمان تشکیل شرکت امتراک (شرکت ملی راه آهن مسافربری) در سال ۱۹۷۱ است.

این بودجه فدرال، خطوط جدیدی را ایجاد کرده، خطوط فعلی را گسترش می‌دهد و خدمات را بهبود داده و ایستگاه‌ها را برای ساخت قطارهای مدرن و سریع‌تر، ارتقا می‌دهد.

یک خط بین سانفرانسیسکو و لس آنجلس در دست کار است که مانند سرویس میان لس آنجلس و لاس وگاس، حدود سه میلیارد دلار بودجه دریافت خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، خط متصل کننده نیو اورلئان لوئیزیانا با موبایل آلاباما هم پس از گذشت ۲۰ سال از زمانی که توسط طوفان کاترینا تخریب شد، قرار است بازگشایی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست