بازدید 5006

ورود سامانه بارشی به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور همچنین افزایش آلودگی هوا در برخی کلانشهرها خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 09 December 2023

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز(۱۸ آذر) در مناطقی از غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین و البرز ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

 وی افزود: یکشنبه(۱۹ آذر) در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است. دوشنبه(۲۰ آذر) در گیلان، شرق مازندران و مناطقی از شمال غرب، بارش باران و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه (۲۱ آذر) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، ابرناکی و رگبار باران، در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران همچنین غرب سواحل دریای خزر آغاز می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف خواهد بود.

وی افزود: چهارشنبه (۲۲ آذر) سامانه بارشی ضمن تشدید فعالیت به جنوب غرب و مناطقی از مرکز کشور نیز کشیده خواهد شد.

به گفته ضیاییان از روز یکشنبه تا اوایل شب سه‌شنبه در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ آذرماه) صاف و کمی ابری و وزش باد، بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و در ‌روز دوشنبه (۲۰ آذر) صاف تا قسمتی ابری و غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی