بازدید 52118

واکنش‌های جهانی نسبت به «وتوی» قطعنامه آتش‌بس

در پی اقدام آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه، نهادهای حقوق بشری و کشورهای مختلف نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶ 09 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه است با واکنش سازمان‌های حقوق بشری و کشورهای مختلف روبرو شد.

وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل با انتقاد از اقدام آمریکا در به شکست کشاندن پیش قطعنامه شورای امنیت در برقراری آتش بس در غزه اعلام کرد: وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است.

پیام تشکرآمیز نماینده رژیم صهیونیستی از دولت جو بایدن

بعد از این رأی‌گیری، «گیلاد عردان»، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد.

وی قطعنامه پیشنهادی را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

ابراز تأسف نماینده روسیه در سازمان ملل از دیپلماسی آمریکا در برابر غزه

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است.

پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است.»

این دیپلمات روسیه همچنین گفت: «همکاران، اگر یک بار دیگر مانع آتش‌بس فوری شوید این را چطور برای مردمتان توضیح خواهید داد؟»

فرانسه: تعهد راستین در شورا وجود ندارد

نیکلاس دی ریوری، نماینده فرانسه گفت که «بار دیگر این شورا شکست خورده است.».

او تصریح کرد «فرانسه به شدت درباره تراژدی انسانی که در حال وقوع در غزه است نگران است و به همین دلیل است که فرانسه به این قطعنامه رأی مثبت داد.»

نماینده فرانسه گفت: «این شورا به دلیل عدم اتحاد نشان دادند که تعهد راستین به مذاکرات شکست خورده است.»

حماس: اقدام آمریکا غیراخلاقی و غیرانسانی است

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی قطعنامه آتس‌بس در غزه از سوی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و اقدام آمریکا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.

ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

عفو بین‌الملل: وتوی آمریکا غیرقابل دفاع است

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل وتوی قطعنامه برقراری آتش‌بس غزه توسط آمریکا را محکوم و اعلام کرد که این اقدام از لحاظ اخلاقی غیرقابل دفاع است.

به گزارش ایرنا، اگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل بامداد شنبه در بیانیه‌ای در تارنمای این سازمان گفت که آمریکا «بی‌اعتنایی سنگدلانه خود در قبال رنج غیرنظامیان» را نشان داد.

وی افزود: آمریکا به طرز بی‌شرمانه‌ای از وتوی خود استفاده تسلیحاتی کرد و اعتبار و توانایی خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تضعیف کرد.

کالامارد تاکید کرد که استفاده آمریکا از وتوی خود درباره این قطعنامه «از لحاظ اخلاقی غیرقابل دفاع است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷۰
وتوی امریکا قابل پیش بینی و قابل توضیح است. اما رای ممتنع بریتانیا یعنی چه!!؟
پاسخ ها
Mahan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
بزودی به لطف خدا وهمت صنعتگران علمی کشور ماهم حق وتو وبالاتر از قدرت پوشالی غرب وحشی بدست می‌آوریم.این جنگ جنگ عرب درمقابل مسلمانان است.بعضی کشورها چون روسیه ماهی اوکراین از آب گل آلود اسرائیل غزه فلسطین می‌گیرند البته معامله پشت پرده رو نمیشود کتمان کرد
خود حماس اتش بس رو نقض کرد. چی می گن اینا؟
پاسخ ها
R
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
شماحواست به داداشت نتانیاهوباشه،اظهارنظرنکنی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
درسته روسیه که داره کشتار میکنه اعلام ناراحتی کرده هه
Mahan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
خود سازمان ملل بدون جنایت آمریکا نمی‌تواندوجودداشته.باشد.....
محمدامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
داداش بین دو تا گوشت چیزی هست؟ یا خالیه مدت آتش بس تموم شد طرف اسرائیلی هم شروع به جنگ کرد حتی توی دور دوم آتش بس ۲ ساعت زودتر از پایان آتش بس جنگ رو شروع کرد و اون رو نقض کرد اون وقت این حرف رو از کجات در میاری؟
آمریکا خودش طرف اصلی جنگ است معلومه که وتو میکند اساسا رای وتو که حاوی برتری طلبی است باید جمع شود .
با این آرلیش فساد و ذلت بار جهانی همه منتظر اراده الهی در تحقق قسط و عدل هستند.
مرگ بر امریکا شیطان بزرگ،،، ننگ بر ا جنایتکاران
اونهایی که به آمریکا بیشتر از چشماشون متاسفانه اعتماد دارند بدونند اگه آمریکای عزیزشون روزی توان حمله به ایران رو داشته باشه همین کار رو میکنه و تا همه رو نکشه راحت نمیشه، اسرائیل سگ دست آموزشه و هرکسی این دوتارو جدا بدونه واقعا یا احمقه یا خائن.
سازمان‌ملل‌اصلن‌بایدصهیونیست‌وامریکاررومحوکنه‌انگارتودنیاوجودندارن‌ک‌بخادنظراوناروبپرسه
کشورهای مسلمان باید نسبت به این رفتار امریکا عکس العمل نشان بدهند تمام پایگاه های امریکا در منطقه حمله کنن تا امریکا بدونه هزینه بی قید وشرط از اسراییل هزینه بالایی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
اسراییل یک کشور جنایت کار و ضد بشریت می باشد.لیکن توجیه سران حماس از حمله اخیر به چه علت بود که چنین واکنش از طرف اسراییل باعث چنین کشتاری را درپی داشته
باشد.... ق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
ناشناس جون، بیدار شو، بیدار شو
حقوق بشر به سبک آمریکا و انگلیس
سلام به نظر من بایدبراعراب بی غیرت دشنام فرستادامریکاباقدرت از اسراییل دفاع می کند ولی دولت های عربی از آمریکا و اسراییل می ترسند
چرا ما بہ فکر حذف دلار از بازار خرید ھستیم ولی بہ دنبال یا حتی مطرح کردن حق وتو در سازمانی یا جایی کہ باید از بین برود نیستیم ؟ ا این پیشنھاد باید جایی مطرح واجرا بشود چندین سال پیش ٹعدادی این حق را برای خود قائل شدن اما حالا با این حق نا بہ جا بہ جھان زور می گویند تمام کشور ھای جھان در یک جای مشخص جمع بشوند وبدون در نظر گرفتن وتو برا از بین رفتن یا ماندن این حق رای گیری بشود
لعنت بر صهیونیست واسراییل و حامیانش...لعنت بر امریکا...که خون شهدای غزه وخون هزاران کودک به گردن انهاست و جهنم خدا درانتظارشانست..انشالله
اما اما غربزده های ایرانی از آمریکا دفاع می کنند.
جناب آمریکا نگران نباش!!!
در حالیکه اسرائیل در حال شکست خوردن است ، آتش بس معنا ندارد ! باید تکلیف اسرائیل با فلسطین مشخص گردد یا دو ملت و دو کشور و یا نابودی یکی از دو طرف درگیری ، خاور میانه یک قرن است بواسطه درگیری بین این دو ملت دچار آشوب و جنگ است
پاسخ ها
مهدی از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
فعلا رژیم کودک کش صهیونیستی با حمایت غرب و آمریکا سوار بر قدرت هست
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
نمی‌دونم چرا اینقدر میگید اسراییل در حال شکسته اما دارین حرف از آتش بس میزنید. اینکه تناقض داره. به نظرت الان اسرائیل نباید خواستار آتش بس باشه؟
آمریکا چه زمان به اخلاق پایبند یا آن را می شناخته که این بار دوم آن باشد.
تنها جانی اتمی آمریکا است
و جنایت بسیاری در تاریخ خود در کارنامه دارد
اگر همه با هم برابرند، وتو معنا نداشته و مخالف مفهوم دموکراسی است. شاید وقت آن رسیده باشد که در خصوص موضوع وتو با یک همه پرسی در سازمان ملل تجدید نظر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
اگه همه با هم برابر بودند وتویی در کار نبود اینا جز شعاری توخالی چیزی بیش نیست و حقوق بشر و دمکراسی که اینا ازش دم میزنند هر زمان که به نفع خودشان باشه معنایی نداره، واصن در کل دنیا همینه ضعیف و غنی دریک کفه ترازو باهم مقایسه نمیشن!
روسیه ی جنایتکار چرا سازمان جهانی رو در اوکراین محکوم نمیکنه واینجا زبونش دراز شده جنایتکار روسیه باید در سازمان ملل محکوم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
سلام حالت خوبه
رحم کردن به گرگ حماقته باید هرچه زودتر صهیون و با خاک یکسان کرد .اگر مومنی ابه خاطر ظلم به مسلمانی بمیرد به حق مرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
روسیه خودش چرا دست از اوکراین بر نمی دارد در این دوره وزمانه باید کمی سازش پذیر باشد وبی گدار به اب نزی وبرای خودت دشمن نتراشی اینها همان استعمار کران قدیم هستندبه شکل جدید
دیگه الان عدم موافقت با آتش پس درست نیست
کسی نیست از روسیه بپرسداز فاجعه انسانی اوکراین چه خبرروسیه اشغالگر و جنایتکار لطفا شما نظر ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
مثل اینکه. نفهمیدی چه شد.! خیلی وقته از جنگ روسیه با اوکراین میگذره یعنی هنوز متوجه داستان نشدین؟؟ روسیه با اوکراین نمیجننگه روسیه با آمریکا و در واقع با ناتو داره میجنگه تو رو قرآن بی مطالعه و بی اطلاع کامنت نذارین. اوکراین از قبل از جنگ با روسیه توسط ناتو داشت تحرکاتی بر علیه روسیه انجام می‌داد هد ف. امریکا از جنگ افروزی میان روسیه و اوکراین تضعیف روسیه ابر قدرت بود که رقیب آمریکا محسوب میشه
همه کشورهای اسلامی باید اتمی بشن هیچ تضمینی امنیتی در مقابل شیطان بزرگ و نوچه خون آشامش نیست
بنظر من باید به امریکا درس عبرتی داد که درتاریخ بینظیر بماند هنوز ترس تو وجودش رخنه نکرده هنوز قدرت ایران اسلامی راندیده همچین درسی بهش داد که دیگه وتو کردن ازسرش بپره
با وتوی امریکا در مورد آتش بست به قطع نامه دیگر جای ملاحظه کاری نمی‌ماند. و برای ادامه جنگ با رژیم صهیونیستی باید اون کشورهای عربی که طرفدار مقاومت هستند کمک کنند. و گروه های مبارز فلسطینی چندین جبهه از شمال و جنوب باز کنند. و تمام سرزمین های اشغالی پس بگیرند ودرسی به سران رژیم صهیونیستی بدهند .که تاعمر دارند فراموش نکنند.
?????????
قانون جنگل. هر چه قدرت و زور بیشتر داشته باشی حق بیشتر داری. انسانیت و شرافت در این قانون هیچ جایگاهی ندارند
آمریکا کار درست را انجام داد
سازمان ملل یعنی سازمان علل فجایع در جهان پس از جنگ جهانی بوجود آمد که سرپوشی روی فجایع آن بگذارد . و شورای امنیت سمبل ناامنی در جهان است و عملا این شورا طبل توخالی است . و توسط یکعده صهیونیست و فراماسونری جهانی کنترل می‌شود . آنان سوء التفاهم بشریت هستند .
بشر سر کار است با این حقوق بشر
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل جنایتکار
آمریکا تا دیروز سیاه می‌کشت اخیرا بیشتره سخن گو ها را از سیاه ها انتخاب می‌کنه
چرا باید شورای امنیتی جهان را اداره کند ، که با یک وتوی ابر قدرت ظالم ،حق زیر پا لگد می شود ؟ هرگز عدالت واقعی بدین وسیله در جهان اجرا نمی شود.
آیا وقت آن نرسیده که قوانین الهی به معنایی واقعی بر جهان حاکم شود؟
من این روش های ظالمانه در شورای امنیت را دوست ندارم زیرا خلاف عقل و منطق و انسانیت می باشد.
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
بزرگوار میتونی از بین این همه کشور اسلامی یک مورد نام ببری که قوانین الهی در اون حکمفرما باشه؛ چطور توقع داری که کل دنیا زیر چتر قانون الهی باشن..در ضمن آمریکا هزینه سازمان ملل رو پرداخت می‌کنه و برای خودش حقی قائل شده چه درست چه غلط! ما هم اگه بتونیم همچین سازمانی درست کنیم قطعا اول از همه به فکر منافع خودمون خواهیم بود
لعنت برآمریکا از فرعون مقتدرتر نیستی بالاخره غرق شد الهی به آه دل یتیمان غزه که آمریکا واسرائیل از روی زمین نابود شوند خدایا من این نفرین را با دل شکسته وچشم اشک بار کردم بقیش با تو ای خدای قادر وتونا
آمریکا مستقیم درغزه درحال جنگه اکراین جنگ منجر به رژیم غاصب بشه امریکاهرجنایتی که فکرش کنی انجام می ده کشورهای اسلامی اگرهمینهامتحدمی شدن می تونستن آمریکا هم شکست بدن چون نیمی از اقتصاد آمریکا همینها تامین می کنند
کی میخواین متوجه بشین جنگ یعنی کشته شدن افرادی که همدیگر را نمی‌شناسند به خاطر افرادی که همدیگر را میشناسند .
اینجا ایرانه هر مادری یا پدری خار تو پای بچش بره زمین زمانو به هم می‌ریزه و آه پدر و مادر که یه کشور به تلی از خاک تبدیل میکنه
قابل توجه کد خدا پرستان وطنی !
عمریست می گوییم مرگ بر آمریکا اکنون جهان فهمید چرا اگرغربگرایان هم بفهمند خوب خواهد شد
اسرائیل رو آمریکا و انگلیس تأسیس کردن ، معلومه که وتو می کنه، آمریکا پدرخوانده ی اسرائیل است، از طرفی اکثر مقامات آمریکایی یهودی و صهیونیسم هستن، معلومه که همه جوره هوای هم رو دارن ، برخلاف کشورهای عربی مسلمان که یک ذره هم غيرت و شرف ندارن تا هوای فلسطین رو داشته باشن
درست که جسمم در ایران ولی توانایهام برای جنگ با اسرائیل اماده است
من در غز کنار مسلمانان هستم و برای نابودی و محو اسرائیل می جنگم
پیروزی از ان مسلمانان فلسطین است
با سلام.اسراییل جنایت کار وغاصب می باشد.لیکن توجیه سران حماس از حمله اخیر برای چه می باشد.که با چنین واکنش شدیدی از طرف اسراییل که باعث کشته شده تعداد حدود ۱۷هزار نفر را در پی داشته باشد....
مرگ بر استکبار
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
بنا بر این تنها کسی که موافق جنگ برای نابودیه اسرائیله آمریکاست! بفرمائید از این فرصت استفاده کنید خوب.
حقوق بشر مضحک غربی ها !
این نهایت بزدلی آمریکا از رژیم صهیونیستی است من نه بسیجیم نه طرف دولت ایران ولی به نظرم باید به هر آمریکایی واسرائیلی که دیده شده باید برخورد بشه
وقتی رای سیزده کشور با وتوی یک کشور آمریکا بی نتیجه است پس عدالتی در سازمان ملل و منشور آن وجود ندارد اول خودش باید اصلاح شود خودش باید معنی و مفهوم عدالت را درست تعریف کند تا بتواند از آن حمایت کند و دیگران هم اون را بپذیرند
حالا بازم زلنسکی خودشم اگه این مساله رو قبول میکرد که چشمش به جیب کیاست خوب بود یا دلش گرم بوده به فکر نبوده مشکل خودشو حل کنه تو مناقشاتش فلسطین که از قدیم داشته درگیریو.حوفشو با مظلومیت زده واقعا.اکراین هنوز خودشم پیدا نکرده مثل اینکه.
وضع ما مردم ایران هم خیلی بهتر از غزه نیست
نمایندگان سازمان جهانی خود شریک جرم وجنایت هستند وباید آنانی که بازوی توانای اسرائیل ابتدا باید عامل جنگ را جهان بشناس.
خدا لعنت کنه اسرائیل وآمریکا رو
سلام
شاید بعضی دوستان ندونن یکی از دلایل:
اگه جنگ غزه نبود الان باید ایران با اسرائیل وامریکا توی شمال کشور با اذزبایجان میجنگید.
درود بر سیاست سیدوهمراهان
لطفا مستند سرزمین اتش رو ببینین
لعنت بر امریکا لعنت بر اسراییل
آمریکا چهره واقعی وحشیگری خود را در حملیت از خوناشام اسرائیل نشان داد .آیا کشورهای دنیا با بی توجهی به خواسته های او نمی توانند مقابله کنند.پس ننگ بر دنیای بی غیرت.
متاسفانه نظام جنگل بر دنیا حاکم است ، دنیا فقط زور میشناسه ،ما ایرانی ها هم برای بقا نیازمند قدرتمند شدن هستیم
اول مرگ بر اسرائیل دوم مرگ بر آمریکا سوم لعنت خدا بر آمیکا پرستان داخلی که به وتوی آمریکا مثبت زدند شما وطن فروش و خائنید و........
آمریکا آسوده بخوا غربزده ها بیدارند!
روسیه خودش جنایت کاره
خخخخخخخخخ. ای ول
اینا که مدعی حقوق بشر بودند حالا ماشین نسل کشی راه انداخته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی