بازدید 6251

انتقاد شدید معاون رئیس جمهور از معضلات فراوان محیط زیستی در اشتهارد/ تنها تا پایان سال فرصت دارید؛ دیگر اجازه ورود یک قطره پساب به رودخانه را نمی‌دهیم

رویکرد دولت این است که تولید متوقف نشود، لذا پیش از ورود دستگاه قضا و پلمب واحد، رویه را اصلاح کنید. این موضوع حیات مردم را مختل کرده لذا اگر تمکین نکنید و روند تصفیه پساب اصلاح نشود، هیچ مماشاتی در کار نخواهد بود. خوشبختانه سفر اول رییس جمهور به استان البرز پربرکت بوده و مردم باید نتیجه این سفر‌ها را در زندگی خود ببینند؛ اجازه نمی‌دهیم برخی سوءمدیریت‌ها، ماحصل سفر‌های استانی را زیر سوال ببرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 08 December 2023

انتقاد شدید معاون رئیس جمهور از معضلات فراوان محیط زیستی در اشتهارد/ تنها تا پایان سال فرصت دارید؛ دیگر اجازه ورود یک قطره پساب به رودخانه را نمی‌دهیمرئیس سازمان محیط زیست با انتقاد شدید از معضلات محیط زیستی فراوان در اشتهارد، به مسئولان شهر صنعتی هشدار داد که تنها تا پایان سال فرصت اصلاح دارند.

به گزارش «تابناک»؛ علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان، همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور کشورمان و اعضای هیات دولت به استان البرز، در این استان حضور یافت و بازدیدهایی را در دستور کار قرار داد که به انتقاد شدید وی از برخی مسائل و مشکلات و همچنین صدور دستوری ویژه منجر شد.

سلاجقه در حاشیه یک بازدید گفت: سفر‌های استانی کمک می‌کند، با مسائل و مشکلات از نزدیک مواجه شویم. در این سفر هم نگاه بنده نسبت به مسائلی که در اشتهارد و البرز وجود دارد، عوض شد. البته مباحث شهرستان را پیش از این می‌دانستم، اما امروز دیدم که در بحث محیط زیست انسانی مشکلات زیادی وجود دارد.

وی با تاکید بر این نکته که رویکردی در استان شکل گرفته که موجب اصلاح برخی امور شده، افزود: در این زمینه از رویکرد فرماندار و مجموعه شهرک‌های صنعتی تشکر می‌کنم؛ اما کماکان تخلفاتی دیده می شود که بایستی به سرعت و در اولین زمان اصلاح شوند.

معاون رئیس با اشاره به اینکه استان البرز را نمی توان از تهران جدا کرد، افزود: البرز علیرغم مساحت کوچک، ظرفیت درآمدی بالا و رشد جمعیت و مهاجرت‌های محیط زیستی فراوانی دارد. یکی از مشکلات کمبود نیرو در گشت‌های شبانه اداره کل محیط زیست است که لازم است اصلاح شود، چون نمی‌شود کارمندی که از صبح مشغول کار بوده، شبانه نیز پایش انجام دهد. این عزیزان تاکنون واقعا کار خارق‌العاده و جهادی انجام داده‌اند.

او با اشاره به معضلات محیط زیستی فراوان شهرستان اشتهارد در بحث آلودگی منابع آب و خاک گفت: این معضلات سلامت مردم را به خطر انداخته و باید همین الان جلوی کار را بگیریم. در شهرک صنعتی اشتهارد شاهدیم که بوی ناشی از خروجی پساب، خاطر مردم را آزرده کرد و آلودگی ناشی از آن، منابع آب و اراضی کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: این شهرک صنعتی چند صد کیلومتر زمین و آب را تا رودخانه شور از بین می‌برد که این قابل پذیرش نیست و باید نهایتا تا پایان سال، این آلودگی متوقف شود. اجازه نمی‌دهیم که از ابتدای سال ۱۴۰۳، یک قطره از این پساب وارد رودخانه شور شود. در این رابطه، بحث اعتبارات لازم را در دولت مطرح می‌کنم و همچنین می‌توانیم صندوق ملی محیط زیست را نیز پای کار بیاوریم.

وی افزود: رویکرد دولت این است که تولید متوقف نشود، لذا پیش از ورود دستگاه قضا و پلمب واحد، رویه را اصلاح کنید. این موضوع حیات مردم را مختل کرده لذا اگر تمکین نکنید و روند تصفیه پساب اصلاح نشود، هیچ مماشاتی در کار نخواهد بود.

سلاجقه با تاکید بر اینکه باید طرح جامع محیط زیستی برای این شهرستان و همچنین کل استان آماده شود، گفت: بارگذاری صنعتی در اشتهارد ۵ تا ۶ برابر متوسط کشور است؛ ظرفیت محیط زیستی شهرستان دیگر کشش بارگذاری‌ صنایع سنگین مانند فولاد را ندارد و اگر قرار به بارگذاری باشد، تنها مواد غذایی و امثال آن قابل قبول است.

وی ازدیاد چاه‌های غیرمجاز را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان خواند که باید توسط وزارت نیرو، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای مورد رسیدگی قرار گیرد و افزود: خوشبختانه سفر اول رییس جمهور به استان البرز پربرکت بوده و این استان ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبارات استانی را دریافت کرده است. مردم باید نتیجه این سفر‌ها را در زندگی خود ببینند و اجازه نمی‌دهیم برخی سوءمدیریت‌ها، ماحصل سفر‌های استانی را زیر سوال ببرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
امیدوارم این موضوع در حد حرف باقی نماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
اين حرفها طبل توخالي و خودنمايي بيش نيست. تا الان كجا بوديد؟
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
اظهار نطر سلاجقه در مورد عدم سوزاندن مازوت در تهران !! ؟

و اعلام تعجب بر انگیز عدم سنجش الودکی مازوت !!؟؟

چنان مخاطبین را دچار ناامیدی و تعجب کرد که به زور

جلوی زبان و عصبانیت خودشان را گرفتند!!؟؟؟

آخر مرد مومن !!؟؟ سالهاست که تمام دنیا استفاده از

مازوت سوزی را حتی در کشتی های وسط اقیانوسها

ممنوع کردند !!؟ و شما چرا به شعور مخاطبین توهین میکنید ؟؟؟
سلاجقه قدش کوتاه است و اشتباه کردید ریس کردید
درود بر دولت ضد فساد که اختلاس هارو یکی یکی کشف میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
دولت رئیسی خودش در این فساد ۱۶۰ هزار میلیارد

تومانی، ۹۰ درصد دلارها را پرداخت کرده و مقصر اصلی است
فقط حرف و شعار
۹۰ میلیون جمعیت کشور هست با مشکلات به توان بینهایت
آقایون مسئول میگفتند جمعیت باید بشه ۲۰۰ میلیون!!!!!
جناب آقای سلاجقه
با سلام
همانطور که مستحضر هستید یکی از مشکلات کشور کمبود آب می باشد و یکی از عوامل تبخیر سالیانه پنج میلیارد متر مکعب آب خصوصا آب پشت سد ها می باشد و بنده بعد از سال های محصولی بی ضرر برای رفع ایم مشکل ساخته و نمونه نیز به همراه آوردم و با دفتر شما جناب آقای طولابی توضیح داده و به ایشان گفتم بنده برای مدت محدود در کشور هستم و ایشان فرمودند افراد زیادی در نوبت هستند. انشالله که مطلب را به شما منعکس نموده باشند.
بله حتما جناب رئیس، امروز افتتاح بیمارستان فردیس بود و در کنارش مازوت سوی نیروگاه فردیس ، نیروگاهی که سال ۹۴ با همت مدیران دلسوز ۱۱ مخزن مازوت آن با رای دادگاه محلی بسته و پلمپ شد متاسفانه در سال ۱۴۰۱ در دوره حکمرانی شما مجددا پلمپ ها شکست و مردم منطقه دود حاصل از نیروگاه که برابری می کند با تمام ماشین آلات و خودرو های استان البرز استنشاق می کنند ، الان دقیقا کجایی
بارها دیدم که بعد از ساعت اداری پساب را به جدول خیابان ها در شهرک صنعتی اشتهارد میریزن اقای رییس جمهور بیشتر مامورین سکه میگیرن نمیشه به این افراد اعتماد کرد
جناب سلاجقه
با سلام
جهت رفع مشکل ریز گرد ها نیز بنده محصولی را ساخته بی ضرر برای محیط زیست که جلوی مشکل ریز گرد ها را می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
نکند مثل شاهکارهای احمدی نژاد و یارانش در جبهه پایداری ها باشد ؟؟

که دو تا هواپیمای کوچک سم پاش را پر از آب کردند

تا در بالای تهران آب پاشی کنند تا هوای الوده تهران را پاک کنند باشد !!!؟؟؟

خخخخخخخخخخهههههههههههههههخخخخخخخخ
درود بر دولت ضد فساد که اختلاس هارو یکی یکی کشف میکنه
بهتر است بگویید درود بر جناب اژه ای که در این مبارزه جدی است
کارون به عنوان بزرگترین طولانی ترین وپراب ترین وامها رودخانه قابل کشتیرانی ایران رانابودکردن وسازمان شما صداتون درنیامده حالا .....
اينا فقط در حد حرفه ،باور نگنيد مثل ديگر وعدها.
ماشالا
این آخر سال اینها مثل از شنبه میمونه. هیچوقت نمیاد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی